2008-2012 dönemi Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü (TODAİE), Türkiye’de kamu yönetiminin hem disiplin hem de uygulama olarak gelişmesine katkı sunan akademik bir kurumdur. TODAİE’nin, kamu yönetimi ve bu disiplinle ilgili diğer alanlardaki akademik birikimi, bir yandan Türk kamu yönetiminin geliştirilmesine yönelik olarak hazırlanan yönetsel reform çalışmaları biçiminde somutlaşırken diğer yandan, kamu görevlilerine yönelik olan yüksek lisans ve doktora programları kapsamında belli bir değer kazanmaktadır. TODAİE’nin sunmuş olduğu lisansüstü eğitimler, kamu yönetiminde meydana gelen değişmeler ve yeni kuramsal yaklaşımlardan kamu görevlilerinin sürekli bilgi sahibi olmalarını sağlamaktadır.

    Bunun yanında, enstitü, kısa süreli eğitim programlarıyla Türk kamu yönetimine, yönetim konusunda teknik beceri kapasitesi geliştirme ve edindirme konusunda da katkıda bulunmaktadır. TODAİE, yayınlamış ve yayınlamakta olduğu süreli yayınlar ve kitapların yanında, düzenlemiş olduğu ulusal ve uluslararası düzeydeki konferans ve sempozyum gibi bilimsel etkinlikleri ile kamu yönetimi disiplini konusunda Türkiye’deki en üretken akademik kurum olma özelliğini de taşımaktadır. Enstitü, uluslararası düzeyde yönetim bilimleri konusundaki kuruluşların aktif bir üyesi olarak, akademik ve kurumsal birikimini Türkiye dışında kabul ettirmesi bakımından da öne çıkmaktadır. 2008-2012 dönemini kapsayan TODAİE stratejik planı, her şeyden önce kurumun, kamu yönetimi ve yönetim konusundaki, akademik ve teknik birikiminin bir yansıması olarak, Türk kamu yönetimine örnek olacak niteliktedir. TODAİE stratejik planının iki temel özelliği vardır. İlk olarak, planda, kurumun kuruluş amacını daha da güçlendirmek ve Türkiye’nin bölgesel bir güç olma iddiasına da destek olmak bakımından, Orta Doğu ve Avrasya’ya yönelik olarak kamu yönetimi ile ilgili eğitim, araştırma ve yayın konusunda ortak etkinliklerde bulunacak olan bölgesel bir enstitü olmak konumu öne çıkarılmaktadır. Bu doğrultuda, planda Enstitünün konumu, Avrupa ve Avrasya ile Orta Doğu arasında köprü enstitü olmak biçiminde tanımlanmıştır. TODAİE stratejik planının ikinci özelliği ise, kurumun akademik kapasitesini güçlendirmek zeminine dayanmaktadır. TODAİE’nin kamu yönetimi uygulama ve kuramındaki 54 yıllık birikimini, yeni koşullara uyarlayarak kullanmak, planının hedeflerinin ana mantığını oluşturmaktadır.

    TODAİE, küreselleşme olarak adlandırılan bu dönemde, ulusal bir kamu yönetimi enstitüsü olarak, dünyadaki benzer örneklerinden, özellikle akademik birikimi bakımından farklılaşmaktadır. TODAİE, 54 yıllık akademik ve uygulamalı bilgi ve deneyim birikimini bir arada taşıyan bir kamu kurumu olma niteliğiyle de Türkiye’nin en özgün kurumlarından biri olarak öne çıkmaktadır. Stratejik planın, Enstitünün tüm bu niteliklerinin geliştirilmesine ve güçlendirilmesine katkı sağlayacağını ummaktayım.

    Prof. Dr. Eyyup G. İSBİR

    Genel Müdür

  • A1- Orta Doğu ve Asya bölgesinde kamu yönetimi alanında araştırma ve eğitim faaliyetlerinin koordinasyon merkezi olmak ve Avrupa ülkeleri ile bu bölgedeki ülkeler arasında köprü enstitü olma işlevini yerine getirmek.

    A2- Kamu yönetimi alanında akademik ve uygulamalı eğitimin geliştirilmesine katkı sağlamak ve bu yönde gerekli üniversitelerarası işbirliğini gerçekleştirmeye yönelik ulusal ve uluslararası faaliyetleri yönlendirmek.

    A3- Kamu yönetimine yönetici yetiştirme konusunda program geliştirmek ve eğitim etkinliklerini çeşitlendirmeye yönelik çalışmaların sayısını artırmak ve bu yönde ulusal düzeyde yönlendirici etkinliklerde bulunmak.

    A4- Kamu yönetimi alanında hem uygulamaya yönelik araştırmalar yapmak hem de üniversitelerde yapılan araştırmaları destekleyerek, Türkiye’de kamu yönetimi alanında araştırmacı kurum olma tekelini güçlendirmek.

    A5- Kamu yönetimi ve yönetim alanında kamu kurum ve kuruluşları ile sivil toplum örgütlerine danışman kuruluş olarak hizmet vermek.

    A6- Kamu yönetimi alanında yayıncılığın geliştirilmesi ve kitap koleksiyonunun zenginleştirilmesini sağlamak ve bu yönde kaynak yaratmak.

    A7- Enstitünün yönetilebilirliğini artırmak ve sosyal olanaklarını geliştirmek.

  • H1.1- Orta Doğu ve Asya Kamu Yönetimi Enstitüleri Bölge Birliğini kurmak. Orta Doğu ve Asya bölgesindeki ülkelerden kamu yönetimi enstitüsü olmayanları saptamak ve kurulması yönünde girişimleri başlatmak, gereken anlaşmaları yapmak.

    H1.2- Orta Doğu ve Asya bölgesindeki ülkelerin kurulmuş olan kamu yönetimi enstitüleri ile ortak eğitim, araştırma ve yayın faaliyetleri yürütmeye yönelik olarak işbirliği anlaşmaları yapmak.

    H1.3- Uluslararası Yönetim Bilimleri Enstitüsü’ne (UYBE-IIAS), Orta Doğu ve Asya Kamu Yönetimi Enstitüleri Bölge Birliğini, bölgesel üye olarak dahil etmek.

    H1.4- Birleşmiş Milletler (BM-UN), Ekonomik ve Sosyal İlişkiler Bölümü (UNDESA) Kamu Yönetimi ve Kalkınma Yönetimi Birimi (DPADM) ile ilişkileri geliştirmek, BM Kamu Yönetimi Programında etkin olarak rol almak.

    H1.5- Avrupa Kamu Yönetimi Grubu (EGPA) ile ilişkileri geliştirmek.

    H2.1- Uluslararası Yönetim Bilimleri Enstitüsü’nün (UYBE-IISA) Ulusal Seksiyonu (UYBETUS) olmak işlevini öne çıkarmak.

    H2.2- TODAİE’nin kamu yönetimi alanında “kabul edilmiş- akredite” kurum olmasını sağlamak.

    H2.3- İki yılda bir, TODAİE genel müdürünün yapacağı çağrıyla, Türkiye’deki tüm kamu yönetimi bölüm başkanlarının katılacağı, kamu yönetimi ders programlarını geliştirmeye yönelik çalıştay düzenlemek.

    H2.4- KAYFOR çalışmalarında ve yapılanmasında etkin olarak yer almak.

    H2.5- Enstitünün akademik kapasitesini güçlendirmek için, genel müdürlük bünyesinde yürütülen akademik faaliyeti, Yüksek Öğretim Mevzuatı doğrultusunda yeniden yapılandırmak.

    H3.1- TODAİE’nin kamu yönetimi ve ilgili alanlara yönelik olarak yürüttüğü ders programlarını gözden geçirmek ve geliştirmek.

    H3.2- "Doktora programını, yönetim bilimleri alanında, ayrıcalıklı bir konuma yükseltmek. Bu amaçla, programı hem kamu görevlileri için tercih edilebilir kılmak hem de kamu yönetimi alanında öğretim üyesi yetiştirme amacına hizmet etmesini sağlayıcı yönde geliştirmek."

    H3.3- Spor yönetimi yüksek lisans programı açmak.

    H3.4- Sağlık yönetimi yüksek lisans programı açmak.

    H3.5- Kolluk ve adalet yönetimi yüksek lisans programları için, Adalet Bakanlığı ve İçişleri Bakanlığı ile işbirliği yapılarak, gereksinim anketi uygulamak

    H3.6- Eğitim yönetimi yüksek lisans programının, ders çeşitliliğini artırmak, programın kurumsallaşmasını sağlayacak, alanla ilgili öğretim üyesi yetişmesini teşvik etmek ve asistan alınmasını sağlamak.

    H3.7- Kısa süreli eğitim programlarında yenilikler geliştirmek ve paket program sayısını artırmak.

    H3.8- Uzaktan eğitimin gerçekleştirilmesi için çalışmaları başlatmak.

    H4.1- Kamu yönetimi alanında yapılan araştırmaları desteklemeye yönelik bir fon oluşturulması için gerekli çalışmaları başlatmak ve TODAİE bütçesinde bilimsel araştırmalar için harcama kalemi oluşturmak.

    H4.2- Türkiye’de kamu yönetimi araştırmalarını destekleyen fon oluşturan ve kaynak dağıtan bir kurum olmak.

    H4.3- Bilgi teknolojileri alanında araştırmalar yapmak ve Türk Kamu Yönetiminin sayısal veri tabanını oluşturmak.

    H4.4- Türkiye’de insan hakları alanında, bilimsel ve uygulamaya yönelik araştırmalar yapmak bu amaçla bütçeden yararlanmak.

    H5.1- Enstitünün, kamu yönetimi alanındaki kuramsal ve uygulamalı deneyiminin, kamu kuruluşlarının yeniden yapılanma ve sürekli gelişme gereksinimlerini karşılamaya yönelik olarak kullanılmasını sağlamak.

    H5.2- Enstitünün, kamu yönetimi, yönetim-örgütlenme konusundaki bilgi ve deneyiminden, sivil toplum örgütlerinin yararlanmasını sağlamak

    H6.1- TODAİE yayın biriminin, yayınevi mantığında örgütlenmesini sağlamak.

    H6.2- TODAİE süreli yayınlarının uluslararası geçerliliğini sağlamak ve sürekli yenilenmelerini gerçekleştirmek için olanak yaratmak.

    H6.3- TODAİE kütüphanesinin uzmanlık kitaplığı olarak kurumlaşmasını sağlamak.

    H7.1- Enstitünün yönetsel yapılanmasını çağdaş yönetim bilimin gerekirlikleri temelinde yeniden düzenlemek.

    H7.2- Enstitü içi sosyal ortamı ve ilişkileri geliştirmeyi sağlamak. Enstitünün tanınmasını sağlayacak çalışmalar yapmak ve etkinlikler düzenlemek.

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

Performans Programları
Faaliyet Raporları

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]