Türkiye Adalet Akademisi

Kurum misyonu

Anayasa ve kanunlardan almış oldukları yetki çerçevesinde;
• Hukuka ve insan haklarına bağlı,
• Tarafsız,
• Bağımsız,
• Hür vicdanıyla karar veren,
• Meslek etik ilkelerini benimseyen ve uygulayan,
• Toplumun adalet ihtiyacına cevap verebilecek,
nitelikte hâkim ve savcılar yetiştirmektir.

Kurum vizyonu

Hukuk ve adalet alanında uygulayıcılara verdiği eğitimle;
• Ulusal ve uluslararası düzeyde model alınan,
• Özgün,
• Saygın,
• Yenilikçi,
bir kurum olmaktır.

Stratejik Yönetim

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  •        Adalet, bir devleti ayakta tutan temel sütunların başında gelmektedir. Güçlü ve etkin bir adalet; sosyal barışın yanı sıra, toplumsal güven ve hukuki istikrara bağlı olarak, güçlü ekonomik istikrarı da beraberinde getirmektedir. Türkiye Cumhuriyeti, köklü bir devlet ve adalet geleneği üzerinde yükselmiştir.
         Hukukun üstünlüğü ile temel hak ve özgürlükleri esas alan, hızlı, adil, etkin, öngörülebilir ve erişilebilir bir adalet sistemi; hâkim, Cumhuriyet savcısı ve yargı profesyonellerinin yetkin ve donanımlı olması ile mümkün olabilir.
          Cumhurbaşkanlığı yönetim sistemine uyum amacıyla 2 Mayıs 2019 tarihinde yeniden kurulan Türkiye Adalet Akademisi; “Güven Veren Adalet İçin Etkin Eğitim” anlayışını temel alarak çalışmalarına devam etmektedir.
        Türkiye Adalet Akademisinin vizyonu; hukuk ve adalet alanında uygulayıcılara verdiği eğitimle ulusal ve uluslararası düzeyde model alınan, özgün, saygın ve yenilikçi bir kurum olmaktır.
           Türkiye Adalet Akademisinin misyonu da; Anayasa ve kanunlardan almış oldukları yetki çerçevesinde, hukuka ve insan haklarına bağlı, tarafsız, bağımsız, hür vicdanıyla karar veren, meslek etik ilkelerini benimseyen ve uygulayan, toplumun adalet ihtiyacına cevap verebilecek nitelikte hâkim ve savcılar yetiştirmektir.
    Türkiye Adalet Akademisi’nin vizyonu ve misyonu ile üst politika belgelerinde yer alan öncelikler doğrultusunda 2024-2028 yıllarını kapsayan Stratejik Plan hazırlanmıştır.
         Planın ortaya koyduğu yeni eğitim modeli; “Tamamlayıcı Hukuk Eğitimi”, Sürdürülebilir Hukuk Eğitimi” ve “Kişisel Mesleki Gelişim Eğitimi” olmak üzere üç temel amacı kapsamaktadır. Yeni modelde; eğitim müfredatında sadeleşmeye ve eğiticilerde profesyonelleşmeye gidilerek, interaktif eğitim modülleri, zengin içerikli ve pratik faydaları olan eğitim materyalleri ile çevrimiçi ve çevrimdışı görüntülü eğitim verilmesi hedeflenmektedir.
            Türkiye Adalet Akademisinin 2024-2028 yıllarındaki temel çalışma stratejilerini belirleyen; 6 amaç, 28 hedef ve 66 performans göstergesinden oluşan Stratejik Plan’ın hazırlanması için katkıda bulunan tüm çalışanlarımıza ve kurumlarımıza en içten teşekkürlerimi sunar, bu planın Akademiye ve ülkemize hayırlı olmasını dilerim.
                                                                                                                     

                                                                                                                      Muhittin ÖZDEMİR
                                                                                                                               Hâkim
                                                                                                                       Akademi Başkanı

  • A1- Toplumun adalet beklentisini karşılayacak yetkinlikte, hukuka ve insan haklarına bağlı, bağımsız, tarafsız, Anayasa’ya, Kanuna ve hukuka uygun olarak vicdani kanaatlerine göre hüküm veren, mesleki etik ilkelerini benimseyen hâkim ve savcılar yetiştirmek.
    A2-Uzmanlaşma esaslı eğitimlerle, hâkim ve savcıların insan haklarına ve evrensel hukuk ilkelerine uygun, adil, hızlı ve etkin yargılama yapabilme becerilerini geliştirmek, diğer hukuk profesyonellerinin alanlarıyla ilgili bilgi, birikim ve kapasitelerini artırma.
    A3-Akademinin; ulusal ve uluslararası düzeyde model alınan, özgün, saygın ve yenilikçi bir kurum olması amacıyla araştırma ve geliştirme faaliyetleri yürütmek.
    A4-Hâkim ve savcılar ile adayların/yardımcıların insan hakları konusundaki farkındalıklarını ve yetkinliklerini artırmak.
    A5-Hukuk ve adalet eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kuruluşlarla iş birliği yapmak.

     

     

  • H1.1-Müfredat ve modüller doğrultusunda hâkim ve savcı adaylarına/yardımcılarına bağımsız, tarafsız ve hür vicdanlarıyla karar verecek, yargı etiği kurallarını benimseyecek ve mesleki kimliğe sahip olacak şekilde interaktif yöntemlerle uygulamaya dayalı tamamlayıcı meslek öncesi eğitim verilecektir.
    H1.2-Adayların/yardımcıların kişisel gelişimlerini artırmaya yönelik çalışmalar gerçekleştirilecektir.
    H1.3-Hazırlık eğitimi sürecinde, adaylara/yardımcılara hukuk metodolojisi ve hukuki argümantasyon temalı eğitimler verilecektir.
    H1.4-Adayların/yardımcıların, yabancı dil öğrenmeleri ve akademik çalışma yapmaları teşvik edilecektir.

    H2.1-Hâkim ve savcıların mesleki bilgi, birikim ve kapasitelerinin artırılması için ihtiyaç duyulan konularda yüz yüze ve uzaktan eğitim yöntemleriyle meslek içi eğitim faaliyetleri yürütülecektir.
    H2.2-Mesleğe yeni başlayan hâkim ve savcılar ile müstemir yetkisi değişen hâkimlerin adaptasyonu amacıyla uygulama eğitimi verilecektir.
    H2.3-Mesleki uzmanlaşmayı sağlamak amacıyla, üst politika belgelerinde belirlenen alanlarda eğitim programları düzenlenecektir.
    H2.4-Hukuk ve adalet alanında ihtiyaç duyulan konularda, kamu kurum ve kuruluşlarında çalışanlara yönelik hizmet içi eğitim faaliyetleri gerçekleştirilecektir.

    H3.1-Hâkim ve savcı adaylarının/yardımcılarının eğitiminde kullanılmak üzere müfredata ve interaktif eğitim anlayışına uygun, uzaktan eğitim yöntemlerini de içeren eğitici ve aday/yardımcı modülleri hazırlanacak/güncellenecektir.
    H3.2-Akademi tarafından sürdürülen meslek içi eğitim faaliyetleri analiz edilerek uzaktan eğitim teknolojilerinin de kullanıldığı yeni yöntem ve metotlar geliştirilecektir.
    H3.3-Adalet ve hukuk bilincini geliştirmek amacıyla ulusal ve uluslararası projeler hazırlanıp yürütülecek ve diğer kurumlar tarafından yürütülen projelere destek sağlanacaktır.
    H3.4-Yargıya duyulan güvenin artırılması amacıyla toplumun ihtiyaç duyduğu konularda yapay zekâya dayalı dijital eğitim teknolojilerinin kullanıldığı interaktif eğitim programları hazırlanacaktır.
    H3.5-Süreli ve süresiz yayın faaliyetleri yürütülecek ve kütüphane hizmetleri geliştirilecektir.

    H4.1-Adayların/Yardımcıların, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi hükümleri ile Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi ve Anayasa Mahkemesi uygulamaları konusunda farkındalıklarının artırılması sağlanacaktır.
    H4.2-Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi hükümleri ile Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi ve Anayasa Mahkemesi kararları doğrultusunda ihtiyaç duyulan konularda hâkim ve savcılara yönelik eğitim programları düzenlenecektir.
    H4.3-Avrupa Konseyi HELP platformu kullanılarak insan hakları konusundaki eğitimlere devam edilecektir.

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    Türkiye Adalet Akademisi faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

      Henüz eklenmemiş

Kurum ile iletişim

https://www.taa.gov.tr/

Ahlatlıbel Mh. İncek Şht. Savcı Mehmet Selim Kiraz Bulvarı, 06800 Çankaya/Ankara

Görüşlerinizi bizimle paylaşın

Türkiye Adalet Akademisi stratejik planları, performans programları ve faaliyet raporları ile ilgili görüşünüzü kurumun ilgili birimine iletebilirsiniz.

Hızlı Erişim

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Mahalli İdareler]

[KİT'ler]