2015-2019 dönemi Elektrik Üretim A.Ş. (EÜAŞ) Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • Elektrik enerjisi sektöründe arz güvenliğinin sağlanabilmesi için; güvenilir, istikrarlı, sağlam, rekabetçi ve dinamik bir piyasa yapısını hedefleyen ortamı oluşturmaya yönelik reform süreci Bakanlığımız tarafından yönetilmektedir. Kamu mali yönetimi reformunun yasal çerçevesini oluşturan 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli kullanımı öngörülmüş, verimlilik, mali saydamlık ve hesap verebilirlik ilkeleri ön plana çıkarılmıştır. Kamu Kurumları söz konusu kanun gereğince, kalkınma planları, programlar, ilgili mevzuat ve benimsedikleri temel ilkeler çerçevesinde; geleceğe ilişkin misyon ve vizyonlarını oluşturmak, stratejik amaçlar ve ölçülebilir hedefler saptamak ve performanslarını önceden belirlenmiş göstergeler doğrultusunda ölçmekle yükümlüdürler. 5018 sayılı Kanun çerçevesinde, kamu yönetimine stratejik yönetim anlayışı getirilerek, Kamu Kurumlarının hem mali yönetimlerinde, hem de karar alma ve politika oluşturma kapasitelerinin güçlendirilmesinde önemli adımlar atılmıştır. Türkiye’nin kalkınmasının temel taşlarından biri olan elektrik enerjisi piyasası hızlı büyüme ve serbestleşme süreci içerisindedir. Bu bağlamda elektrik enerjisi sektöründe arz güvenliğinin sağlanabilmesi için; güvenilir, istikrarlı, sağlam, rekabetçi ve dinamik bir piyasa yapısını hedefleyen ortamı oluşturmaya yönelik reform süreci Bakanlığımız tarafından yönetilmektedir. Elektrik sektörünün serbestleştirilmesi sürecinde Ülkemizin ilk elektrik toptan satış şirketi olarak kurulmuş olan Türkiye Elektrik Ticaret ve Taahhüt Anonim Şirketi (TETAŞ), arzulanan elektrik piyasasının düzenlenmesinde üzerine düşen görevleri başarıyla yerine getirmiş, aynı sorumluluk bilinciyle ve bahsedilen yasal çerçevede 2015-2019 ikinci dönem Stratejik Planını hazırlamıştır. Stratejik Planın hazırlanmasında emeği geçenlere teşekkür eder, Planın ülkemize ve TETAŞ Genel Müdürlüğümüze hayırlı olmasını ve başarı ile uygulanmasını dilerim.

    Taner YILDIZ

    Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı

  • A1- 6446 Sayılı Kanun kapsamında mevcut enerji alış ve satış sözleşmelerinin yürütülmesi ve değişen piyasa şartları da dikkate alınarak yeni sözleşmelerin yapılması.

    A2- Elektrik Piyasası Dengeleme Ve Uzlaştırma Yönetmeliği kapsamındaki teşekkül faaliyetlerinin daha etkin ve verimli hale getirilmesi.

    A3- Kurumsal faaliyetleri etkin ve verimli şekilde sürdürmek.

    A4- İktisadi açıdan zarar etmemek, yatırım ve finansman kararnamesinde belirtilen mali hedefleri tutturmak.

    A5- Teşekkül faaliyetlerinin daha verimli şekilde yerine getirilebilmesi için bilgi işlem hizmetlerini geliştirmek.

    A6-İnsan kaynakları yapısını iyileştirmek, kurum içi faaliyetleri daha etkin ve verimli kılmak; kurumsal ilişkileri geliştirmek ve işbirliğini artırmak.

  • H1.1- Mevzuat uyarınca, elektrik enerjisi satış portföyümüzde bulunan Elektrik Dağıtım ve Görevli Tedarik Şirketlerinin ihtiyaçları olması ve talep etmeleri halinde, söz konusu elektrik enerjisi taleplerini karşılamak üzere, yeni enerji alım anlaşmaları yapmak.

    H1.2- 6446 sayılı Kanun ve ilgili mevzuat çerçevesinde elektrik enerjisi satışı yapmak.

    H1.3- Bakanlığımızın enerji politikaları doğrultusunda ve Hükümetlerarası anlaşma kapsamında ve teknik alt yapının el verdiği ölçüde uluslararası elektrik enerjisi ticareti yapmak.

    H2.1- PMUM nezdinde Teşekkülümüz açısından ortaya çıkan enerji dengesizlik miktarı azaltılarak, ekonomik kayıplar önlenecektir

    H2.2- Teşekkülümüzce kullanılmakta olan “Entegre Finansal ve Operasyonel Planlama (Model) Yazılımı”, Nihai Dengeleme ve Uzlaştırma Yönetmeliği çerçevesinde yeni piyasa yapısına göre güncellenerek, piyasa işletim sistemiyle Web tabanlı ve entegre olarak çalıştırılmak suretiyle daha etkin ve verimli işletilmesi sağlanacaktır.

    H2.3- Dengeleme ve Uzlaştırma Yönetmeliği (DUY) uygulamalarının etkin ve kesintisiz olarak yürütülmesi için bu kapsamdaki işlemler uzman personel eliyle yürütülecektir

    H3.1- Teşekkülümüzün ana statüsü ve ikincil mevzuatı güncellenecektir

    H.3.2- Hükümetlerarası anlaşma kapsamında ülkemizde inşa edilecek olan nükleer güç santralları ile ilgili Teşekkülümüze verilen/verilecek görevleri yapmak.

    H4.1- Kamu finansmanı yönünden sürdürülebilirliğin sağlanması amacıyla, Teşekkülümüzün ticari faaliyetlerinden kaynaklanan herhangi bir mali yükün ortaya çıkmaması ve Hazinenin (Genel Yatırım ve Finans Kararnamesi) öngörüleri doğrultusunda faaliyetlerini sürdürmek.

    H5.1- Teşekkül faaliyetlerinin daha verimli şekilde yerine getirilebilmesi için bilgi işlem hizmetlerini geliştirmek. Kurumsal elektronik bilgi yönetim sistemi

    H5.2- Bilişim sistemlerinin güçlendirilmesi ve sanallaştırma platformuna geçiş yapmak.

    H6.1- İnsan kaynakları yapısını iyileştirmek, kurum içi faaliyetleri daha etkin ve verimli kılmak; kurumsal ilişkileri geliştirmek ve işbirliğini artırmak.

    H6.2- Kurum personeline yönelik, gerek kurum faaliyetleri gerekse sektör ile ilgili eğitimleri düzenlemek, kurum içi iletişimi sağlamak

    H6.3- Teşekkül bünyesinde görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavının sistematik hale getirilmesini sağlayarak personelin niteliklerine uygun kadrolarda çalışmasını sağlamak.

    H6.4- Personelin çalışma koşullarını iyileştirmek, İdari ve sosyal hizmetler (sağlık, kreş, lojman, misafirhane, yemekhane, vb.) konusunda karşılaşılan sorunlar ile ilgili kurum ve personel yararına iyileştirme yapmak

    H6.5- Teşekkül bünyesinde iç kontrol sistemini etkin ve verimli bir şekilde yürütmek.

    H6.6- Faaliyetlerimiz kapsamında Teşekkülümüz paydaşı olan kurum ve kuruluşlar ile ilişkiler geliştirilecektir.

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

      Henüz eklenmemiş
  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

Performans Programları
    Henüz eklenmemiş
Faaliyet Raporları

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]