2015-2019 dönemi Yükseköğretim Kurulu Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • A1. Yükseköğretim Kurulunun Kurumsal Kapasitesini ve İşleyişini Geliştirmek
    A2. Yükseköğretime Erişimi Artırmak ve Büyümeyi Sürdürmek
    A3. Yükseköğretimdeki İnsan Kaynağını Nitelik ve Nicelik Olarak Geliştirmek
    A4. Eğitim-Öğretimin Nitelik ve Kalitesini Artırmak
    A5. Bilimsel Araştırma Kapasitesini Artırmak
    A6. Toplum ve İş Dünyası İle İlişkileri Geliştirmek
    A7. Yükseköğretimde Uluslararasılaşmayı Artırmak
    A8. Uluslararası Standartlarda Kalite Güvencesi ve Akreditasyon Sistemleri Kurmak

  • H1.1- Yükseköğretim Kurulunun teşkilat yapısı ve işleyişle ilgili yönetsel ve organizasyonel süreçleri; planlama, koordinasyon, değerlendirme ve denetleme odaklı şekilde yeniden yapılandırmak.

    H1.2- Yükseköğretim KurulununKurumsal Yapı, Sistem ve Süreçlerini Geliştirmek

    H1.3- Belge, Veri ve Bilgi Yönetim Sistemlerini Geliştirmek ve Yaygınlaştırmak.

    H1.4- İnsan Kaynaklarını geliştirmek

    H1.5- Kurumsal İletişimin Etkinliğini Artırmak

    H1.6- Tanıma ve Denklik İşlemlerini İyileştirmek

    H1.7- Kurumun Fiziki ve Teknolojik Alt Yapısını İyileştirmek

    H2.1- Nitelikli yükseköğretim kurumlarının sayılarında planlı ve dengeli artış sağlamak.

    H2.2- Öğrencilerin Tercihleri ve Ülke İhtiyaçları Dikkate Alınarak Program Açmak ve Yükseköğretim Programlarında Doluluk Oranını Artırmak.

    H2.3- Yükseköğretimde Hayat Boyu Öğrenme Anlayış ve Uygulamalarını Yaygınlaştırmak

    H2.4- Yükseköğretimde Finansal Sürdürülebilirliği Sağlamak

    H3.1- Yükseköğretim Sisteminin Öğretim Elemanı İhtiyacını Karşılamak

    H3.2- Nitelikli Öğretim Üyesi Yetiştirmek

    H3.3- Yükseköğretim Kurumlarında Objektif Bir Atama ve Yükseltme Sistemi Oluşturmak

    H3.4- Yurtiçi/Yurtdışı Akademisyen Hareketliliğini Artırmak.

    H4.1- Öğretim Elemanı Başına Düşen Öğrenci Sayılarında, Eğitim-Öğretim Alanları Dikkate Alınarak Yeterli ve Dengeli Dağılım Sağlamak.

    H4.2- Yükseköğretim Programlarında Çeşitlilik ve Esneklik Sağlamak

    H4.3- Yükseköğretim Programlarında Devam/Başarı Oranlarını Arttırmak

    H4.4- Uzaktan öğretim faaliyetlerinin sayı, nitelik ve kapsamını artırmak

    H4.5- Yükseköğretim programlarında Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesine (TYYÇ) göre eğitim verilmesini sağlamak.

    H4.6- Yurtiçi değişim programlarını desteklemek.

    H5.1- Türkiye’nin ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma kapasitesini artırmak

    H5.2- Türkiye’nin ulusal ve uluslararası bilimsel yayın performansının artırılmasını teşvik etmek

    H5.3- Yükseköğretim kurumlarındaki Ar-Ge yatırımlarını teşvik etmek

    H5.4- Patent vb. sayılarının artırılması için gerekli teşvik ve imkanları sunmak

    H5.5- Bilimsel bilginin görünürlüğü ve erişilebilirliğini artırmak

    H5.6- Araştırma merkezlerinin işlevselliğini artırmak.

    H6.1- Yükseköğretim programlarının düzenlenmesinde toplum ve iş dünyasının ihtiyaç ve beklentilerinin dikkate alınmasına yönelik çalışmalar yapılmasını sağlamak.

    H6.2- Yükseköğretim kurumları ile kamu, iş dünyası ve STK’lar arasında yürütülen ortak çalışmaların artırılmasını sağlamak.

    H6.3- Mesleki ve teknik eğitimde meslek standartlarını sağlayacak düzeyde staj ve uygulamalı iş yeri eğitimi geliştirilmesini sağlamak.

    H6.4- Mezun olan öğrencilerin istihdam edildikleri sektörlere yönelik araştırmalar yapılmasını sağlamak.

    H7.1- Ülkemizde öğrenim gören uluslararası öğrenci sayısını artırmaya yönelik çalışmalar yapmak

    H7.2- Ülkemizde farklı alanlarda çalışan ve araştırma yapan uluslararası öğretim elemanı sayısını artırmaya yönelik çalışmalar yapmak

    H7.3- Uluslararası değişim programlarından yararlanan öğrenci ve öğretim elemanı sayılarını artırmak

    H7.4- Yükseköğretim Kurumlarının yurtdışındaki üniversitelerle yaptıkları önlisans, lisans ve lisansüstü ortak programları geliştirmek ve yaygınlaştırmak

    H7.5- Türkiye yükseköğretim sistemini dünya ile ilişkilendirmek ve çekim merkezi haline getirmek.

    H8.1- Yükseköğretim kurumlarında kalite güvence sisteminin ve kültürünün yaygınlaşmasını sağlamak

    H8.2- Yükseköğretim programlarını ulusal ve uluslararası akreditasyona hazır hale getirmek

    H8.3- Yükseköğretim kurumlarında kurumsal yönetişim sistemlerinin oluşturulmasını sağlamak

    H8.4- Yükseköğretim kurumlarını güncel denetim sistem ve uygulamalarına göre denetlemek

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

      Henüz eklenmemiş
  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

Performans Programları
    Henüz eklenmemiş
Faaliyet Raporları

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]