2010-2014 dönemi Sinop İl Özel İdaresi Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • Tarihi, Cumhuriyetimiz öncesine kadar uzanan ve her dönem Anayasalarımızda varlığı kabul edilen il özel idareleri, ilde yaşayan vatandaşlarımızın mahalli müşterek nitelikteki ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla kurulmuş, karar organı vatandaşlar tarafından seçilen, idari ve mali özerkliğe sahip kamu tüzel kişiliğine haiz kuruluşlardır.

    Dünyada ve ülkemizde yaşanan değişimler, kamu yönetiminin de yeniden yapılandırılmasını gerekli kılmıştır. Yaşamakta olduğumuz yeni dönem katılımcılık, şeffaflık, hesap verebilirlik ve tutumluluk ilkeleriyle hareket eden, vatandaşın mutluluğunu esas alan, sonuç odaklı ve geleceği öngörme kabiliyetine sahip stratejik yönetim anlayışını gerektirmektedir.

    Bu çerçevede çıkarılan kanunlar ile il özel idarelerinin de yeniden yapılandırılmasına çalışılmaktadır. 22.02.2005 tarihinde kabul edilen ve 04.03.2005 tarihinde yürürlüğe giren 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanunu, il özel idarelerinin görev, yetki ve sorumluluklarını artırmakla beraber stratejik plan hazırlamalarını ve bu plana göre hareket etmeleri mecburiyetini getirmiştir.

    Hazırlanan “Sinop İl Özel İdaresi 2010-2014 Yılları Stratejik Planı” ile mahalli ihtiyaçların önceliklendirilmesi, kaynakların verimli ve etkili kullanılması mümkün olacaktır. Sinopluların ve Sinop‟da yaşayan herkesin bu planı sahiplenmesi, ondan beklenen faydaya ulaşmayı kolaylaştıracaktır.

    Sinop‟un 2010-2014 Stratejik planını hazırlayan Sinop İl Özel İdaresi yöneticilerini, katkı sağlayan il müdürlüklerini ve çalışmada görev alan personeli kutluyor, ilimiz için hayırlı hizmetlere vesile olmasını temenni ediyorum.

  • STRATEJİK AMAÇ 1: Sinop İl Özel İdaresi, ilin ihtiyaçlarının belirlenmesinde ve kaynak kullanımında verimlilik, etkinlik ve tutumluluğun dolayısıyla da performansın artırılması; kamu kurum ve kuruluşlarında görev ve teşkilat yapıları arasında uyum sağlanması, gerekli sayı ve nitelikte personel istihdamı, personelin bilimsel ve teknolojik gelişmeler ışığında eğitiminin sağlanması, çalışanlarının performansını etkin bir şekilde ölçen bir sisteme kavuşturulması, yetki devri ve esneklikle beraber hesap verme sorumluluğunun ve yönetsel saydamlığın güçlendirilmesi; kamu yöneticilerinin ve çalışanlarının politika ve strateji oluşturma kapasitesinin geliştirilmesi ve kamu hizmetlerinin sunumunda kalite anlayışının ve bu amaca yönelik yönetsel yöntemlerin yerleştirilmesi temel amacımızdır.

     

    STRATEJİK AMAÇ 2: Her türlü afet ve kazalara karşı hazırlıklı olunacaktır. HEDEF 2.1:Bir Önceki Stratejik Planda planlandığı şekliyle Kurtarma araç ve gereçleri yeni planlama döneminde de sürekli faal halde bulundurulacak, eksikler tamamlanacaktır.

     

    STRATEJİK AMAÇ 3 Önleyici Polislik Anlayışını Asayiş Alanında Yaygınlaştırmak.

     

    STRATEJİK AMAÇ 4 Caydırıcı Nitelikteki Uygulamaları Destekleyen Teknoloji Destekli Model Oluşturmak

     

    STRATEJİK AMAÇ 5 Güvenlik Hizmetlerinin Sunumunda çağdaş, Güvenli ve Kullanışlı Mekanlar Sağlamak İçin Çağın Gerektirdiği Tasarım ve Planlamaları Yapmak.

     

    STRATEJİK AMAÇ 6 : Kırsal kalkınmayı hızlandırmak maksadıyla tarım sektörü sürekli desteklenecektir.

     

    STRATEJİK AMAÇ 7: : Köy ve kentler arasında gelişmişlik farkını en aza indirmek maksadıyla köy yolu hizmetleri çağdaş yaşam standartlarına uygun hale getirilerek geliştirilecektir.

     

    STRATEJİK AMAÇ 8: Turizm Tanıtım Faaliyetleri

     

    STRATEJİK AMAÇ - 9 Sinop İli genelinde var olan erozyona açık alanlarda, verimsiz devlet ormanlarının bulunduğu ve ormansız sahalarda yapılacak ağaçlandırma, erozyon kontrolü ve rehabilitasyon çalışmaları ile verimli ormanlar oluşturulması ve erozyona karşı önlemler alınmasıdır.

     

    STRATEJİK AMAÇ- 10: Orman Köy İlişkilerinin olumlu şekilde sağlanması, Ormanların korunması, geliştirilmesi ve genişletilmesi hedeflerine ulaşmaktır.Orman içinde ve bitişiğinde yaşayan halkın ekonomik ve sosyal gelişiminin sağlanmasına katkıda bulunmaktır.

     

    STRATEJİK AMAÇ 11 Halkın rekreasyon ihtiyacını gidermek, bu alanları kamuoyuna tanıtmak.

     

    STRATEJİK AMAÇ-12 -Av ve Yaban Hayatının gelişmesini sağlamak.

     

    STRATEJİK AMAÇ- 13: Sulak Alanlarımızı korumak, gelecek nesillere bozulmadan intikal ettirmektir.

     

    STRATEJİK AMAÇ-14 : Bütün canlıların ortak varlığı olan çevrenin sürdürülebilir çevre ve sürdürülebilir kalkınma ilkeleri doğrultusunda korunmasını sağlamaktır.

     

    STRATEJİK AMAÇ 15: Kırsal Kalkınma ve kentlerle olan gelişmişlik farkını azaltmak maksadıyla içme suyu olmayan köy bırakılmayacak, sulama suyu temini hizmetleri desteklenecek ve kanalizasyon şebekesi hizmetleri hızla yaygınlaştırılacaktır.

     

    STRATEJİK AMAÇ 16:Halkın sağlık hizmetlerinden çağdaş düzeyde yararlanabilmesi için temel sağlık hizmetlerinin geliştirilmesi ve yaygınlığının artırılması sağlanacaktır. Birinci Basamak Sağlık Kurum ve Kuruluşlarına halkın beklentileri doğrultusunda bina, sarf malzeme, tıbbi cihaz, tıbbi malzeme, araç, bilgisayar donanım ve yazılım gereksinimlerini karşılayarak en üst düzeyde hizmet vermesini sağlamak.

     

    STRATEJİK AMAÇ 17:İlimizde sporu tabana yayılmasını sağlamak.

     

    STRATEJİK AMAÇ 18 :İlimizde ve ilçelerimizde spor tesislerini bakım ve onarımı yapılarak, spor tesislerini modern hale getirmek ve faaliyetlerimiz için araç alımı yapmak.

     

    STRATEJİK AMAÇ 19:Personel İstihdamı sağlanacak.

     

    STRATEJİK AMAÇ 20:İlimizin coğrafik özelliklerine uygun, çocuklarımızın ve gençlerimizin yetenekleri, ihtiyaçları göz önüne alınarak yeni spor tesislerinin açılması sağlanacak böylelikle; sporda alt yapı oluĢturulacak.

     

    STRATEJİK AMAÇ 21 : İlimize modern eğitim kurumları kazandırmak, derslik ihtiyacını sıfırlamak, onarımlar için uzun vadeli ve dengeli planlamalar yaparak İlimizin iller sıralamasındaki akademik başarısını artırmak

     

    STRATEJİK AMAÇ 22 :Stratejik planın çatısını “Sosyal hizmetlerde koruyucu ve önleyici çalışmaları artırmak” amacı oluşturmaktadır. Bu amaç ile, sosyal bozulmanın önlenmesi ve aile bütünlüğünün korunmasına yönelik çalışmalar, alan taramaları, rehberlik ve danışmanlık hizmetleri yaygın olarak yapılacaktır.

     

    STRATEJİK AMAÇ 23 : Kurumdan yatılı bakım hizmeti alanlara Toplumsal yaşama kazandırılarak aile merkezli yerinde hizmet vermek.

     

    STRATEJİK AMAÇ 24 :Bu amaç ile gelişmiş ülke standartlarına uygun kurum bakımı sağlanmaya çalışılacaktır. Tüm yatılı kurum hizmetlerinde ev tipi yaşam ortamları oluşumu tamamlanacak, bireylerin kişisel gelişimini sağlayan sistemli programlar üretilecek, suça sürüklenen, istismara uğramış, sokakta yaşayan çocuk, refakatsiz sığınmacı çocuklara yönelik ihtisaslaşmış kuruluş hizmetlerine geçilecektir.

  • HEDEF 1.1: İdaremiz çalışanlarına, yerinden yönetim anlayışının güçlendirilmesini sağlamaya yönelik olmak üzere hizmet içi eğitim verilecek ve hizmet içi eğitimde süreklilik sağlanacaktır. Stratejik plan döneminde her yıl personelin %50‟sinin hizmet içi eğitimden geçirilmesi hedeflenmektedir. Hizmet içi eğitim, Kurum Stratejik Planı ile uyumlu ve yıllık hedeflere göre programlanıp yürütülecektir

    HEDEF 1.1: İlimiz dahilinde kurumumuzun götürdüğü hizmetlerin aksamadan yürütülebilmesi için norm kadro kuralları çerçevesinde personel ve malzeme ihtiyaçları temin edilerek kurumun varlığı sürdürülecektir.

    HEDEF 1.3: Teşkilat yapısına uygun gerekli makine teçhizat ve ekipmanlar bir önceki planlama döneminde olduğu gibi bu planlama döneminde de temin edilerek mevcutlarının bakım onarımlarının yapılması sağlanacaktır.

    HEDEF 1.4: Yeniden yapılandırılarak faaliyetleri ve personel sayısı önemli ölçüde Artan “Sinop İl Özel İdaresi‟ nde kurumsallaşmanın sağlanması amacıyla katılımcı bir anlayışla yeni bir kurum kültürü oluşturulacaktır.

    HEDEF 1.5 Sinop il özel idaresinin yeniden yapılanma süreci içerisinde hizmet ağının genişlemesi ve kurumsal katılımlarla artan personelin fiziki şartlarının iyileştirilmesi ve sağlıklı çalışma ortamlarının sunulması için gerekli fiziki altyapının hazırlanması için gerekli çalışmalar yapılacaktır.

     

    HEDEF 2.1:Bir Önceki Stratejik Planda planlandığı şekliyle Kurtarma araç ve gereçleri yeni planlama döneminde de sürekli faal halde bulundurulacak, eksikler tamamlanacaktır.

     

    HEDEF 3.1:Güven timleri ve yıldırım timleri oluşturmak.

    HEDEF 3.2. Halkın polise olan güvenini artırıcı faaliyetler düzenlemek.

     

    HEDEF 4.1 Görsel ve fonksiyonel olarak caydırma duygusunu oluşturacak araç, gereç ve teçhizat donanımını sağlamak.

     

    HEDEF 5.1 Mevcut Polis Merkezlerini, Avrupa Birliği standartlarına uygun hale getirmek, yeni yapılacakları da aynı standartlarda gerçekleştirmek.

    HEDEF 5.2 Mevcut nezarethanelerin iyileştirilmesini sağlamak.

    HEDEF 5.3 İl ve ilçelerimizdeki mevcut arsalarımızda gerekli keşiflerin yapılarak en kısa zamanda Hizmet Binalarını ve Lojmanlarını tesis etmek.

     

    HEDEF 6.1: İlimizde mevcut 46.000 BBHB için gerekli olan kaliteli kaba yem miktarı 184.000 Ton olup mera ve otlak alanları dikkate alınmadığında bunun ancak %28‟i olan 50.517 Ton kaliteli kaba yem üretilmektedir. Kaliteli kaba yem açığının kapatılabilmesi için 2010 yılından itibaren 2015 yılına kadar her yıl 17.600 dekar ile 19.600 dekar arasında yeni yem bitkileri ekilişi yaptırılacak, çok yıllık yem bitkileri ekiliş alanlarının 5 yılda bir yenilenmesi gerektiğinden hareketle mevcut alan miktarı korunarak artırılacak, 12.135 hektar olan yem bitkileri ekiliş alanları % 32 artırılarak 15.000 hektara çıkarılacak, hibrit silajlık mısır tohumu kullanımı teşvik edilerek birim alandan alınan verim 1,5 tondan 4-5 tona çıkarılarak yıllık 8.000 ton olan silaj üretimi 12.000 tona çıkarılacaktır. Mera ıslah ve amenajmanı projelerine ağırlık verilecektir.

    HEDEF 6.2 : Büyükbaş ve küçükbaş hayvancılıkta hastalıklarla mücadele, eğitim ve yayım hizmetlerine ağırlık verilerek et ve süt verimi artırılacaktır.

    HEDEF 6.3 : Deniz ve iç su kaynaklarımızın değerlendirilmesine önem verilecek, 12,7 ton olan kültür balıkçılığı üretimi işletme sahipleri ile görüşülerek 58 tona çıkarılacak, deniz ve iç sularda çevreye zarar vermeyen yeni tesislerin yapılması teşvik edilecek, kaliteli/ güvenli gıda temini için gerekli şartlar yerine getirilecektir.

    HEDEF 6.4 İlimizde arıcılık geliştirilerek kovan başına alınan 15 Kg civarındaki bal üretimi 2015 yılına kadar 25 kiloya çıkarılacak ve arıcılıktan elde edilen bal dışındaki diğer ürünlerin üretimi yaygınlaştırılacaktır.

    HEDEF 6.5 : Tarla ürünleri üretiminde; ekonomik öneme haiz ürünlerde verim ve kaliteyi artırabilmek için ilimize uygun çeşitlerin sertifikalı tohumluklarının kullanımı teşvik edilecek, sertifikalı tohumluk kullanımı % 4 ten 2015 yılına kadar % 15‟e çıkarılacaktır.

    HEDEF 6.6 : Küçük parseller halinde yapılan sebzecilik, tarla sebzeciliği haline getirilerek 2015 yılına kadar sebzecilik ekonomik bir sektör haline getirilecektir.

    HEDEF 6.7: Meyve yetiştiriciliğinin desteklenmesi kapsamında; İlimizde ekonomik öneme sahip aşılı ceviz, kivi, kiraz ( öncelikle bodur) ve klon anaçlı yarı bodur elma toplu bahçe tesislerinin artırılması sağlanacak, bu ürünlere ait mevcut 820 hektar alan 2015 yılına kadar %100 artırılarak 1.640 hektara çıkarılacaktır.

    HEDEF 6.8 : Toprak ve su kalitesinin korunması, yenilenebilir doğal kaynakların sürdürülebilirliği, erozyonun önlenmesi ve tarımın olumsuz etkilerinin azaltılması yönünde gerekli kültürel tedbirlerin alınması sağlanacaktır.

    HEDEF 6.9 : Planlama döneminde kamudan bağımsız olarak üretimden pazarlamaya kadar hizmet vermek amacıyla tarımsal teşkilatlanma kapsamında faaliyette bulunan çiftçi organizasyonlarının sayısının artırılması ve niteliklerinin iyileştirilmesi için çalışılacaktır.

     

    HEDEF 7.1 : 1.Derece yol ağında bulunan 39 km lik ham yolun 20 km si tesviyeli yol durumuna getirilecektir.

    HEDEF 7.2 1.Derece öncelikli stabilize kaplamalı yollarımızda her sene ortalama 500 km olmak üzere planlama döneminde toplam 2500 km stabilize kaplama yollarımıza, stabilize bakım yapılacaktır.

    HEDEF 7.3 Tüm köy yollarımıza her mevsim emniyetli bir şekilde ulaşılabilecektir.

     

    HEDEF -8.1 İlimizin Tanıtımı

    HEDEF-8.2 Turizm sektörlerinde görev alacak personelin eğitimi

    HEDEF-8.3 Yayla Turizmi

    HEDEF-8.4 İli iyi tanıyan turist rehberi yetiştirmek.

    HEDEF-8.5: Turizmi çeşitlendirmek

    HEDEF-8.6 Kültür Varlıklarımızın Onarımı ve Tanıtımı.

    HEDEF-8.7 Kültür ve Tabiat Varlıklarımızın bulunduğu bölgelerimizin yolları ve altyapı sorunlarının çözümü

     

    HEDEF 9.1 : Ağaçlandırma, erozyon kontrolü ve rehabilitasyon tesis çalışmaları yapılması gereken sahalarda arazi hazırlığı çalışmaları yapılması, bu sahalarda dikilecek orman ağacı fidanlarının üretilmeleri, İl dışındaki fidanlıklardan temin edilmesi gereken fidanların tedariki ile uygun dönemlerde dikimlerinin sağlanması ile bu sahalarda gerekli bakım tedbirlerinin uygulanmasıdır.

     

    HEDEF 10.1 Amacımızı gerçekleştirmek için ayrılan ödenekleri en uygun şekilde kalkınma planlarındaki önerilere göre köylülere ulaştırmaktır.

     

    HEDEF 11.1 Şehir hayatının stres, yorgunluk ve sıkıntılarından bunalan insanların Mesire Yeri ve Tabiat Parkı gibi alanlarda bu ihtiyacını gidermek.

     

    HEDEF 12.1 : Av ve Yaban Hayatının bir parçası olan Avcıların Eğitimi ve Av Yaban Hayatının korunup gelişmesini sağlamak.

     

    HEDEF 13. 1 : Sulak Alanlarımızın önemini ortaya koymak, tanıtımını yapmak, bu alanlara yapılacak müdahaleleri ortadan kaldırmak.

     

    HEDEF : 14.1

     Atık suların arıtılarak doğal ortama verilmesini sağlamak,

     Düzenli çöp depolama alanlarının kurulmasını sağlamak,

     Atık madeni yağların atık hayvansal ve bitkisel yağların çevreye zarar vermeden bertaraf edilmesini sağlamak,

     Hava kalitesinin sağlanması, doğal kaynakların verimli kullanılmasını sağlamak,

     Tıbbi atıkların çevreye ve insan sağlına zarar verecek şekilde doğrudan ve dolaylı bir biçimde alıcı ortama verilmemesini sağlamak,

     Atık pil ve akümülatörlerin doğaya atılmadan geri kazanımını sağlamak,

     Çevre düzeni planlarını hazırlamak, hazırlatmak, onaylamak ve uygulamasını sağlamak,

     Çevreye olumsuz etkileri olan her türlü faaliyeti İlimiz dahilinde izlemek ve denetlemek,

     Sürdüreli bilir kalkınma ilkesi çerçevesinde çevreye olumsuz etki yapabilecek her türlü plan, program ve projenin fayda ve maliyetleriyle çevresel olguların ortak bir çerçeve içinde değerlendirilmesi, gerçekleştirecek çevresel etki değerlendirmesi ve stratejik çevresel etki değerlendirme çalışmasının yapılmasını sağlamak bu çalışmaları denetlemek ve izlemek,

     Çevre eğitimini düzenlemek, çevresel konularda halkı bilgilendirmek, öğrencilere çevre bilincini aşılamak,

     

    HEDEF 15.1 : 2014 yılına kadar mevcut % 95 olan şebekeli içme suyuna sahip köy sayısı % 100 seviyesine çıkartılacaktır.

    HEDEF 15.2 : Sinop ilinde toplam 32,376 hektar olan sulanabilir araziler, yapılacak yerüstü sulamalar, yer altı sulamalar, sulama göleti bakım onarım çalışması sonucu % 5 oranında artırılacaktır.

    HEDEF 15.3 : Kapalı şebekeli ve fiziksel arıtmalı kanalizasyon tesisi olan köy sayısını 98‟den 123‟e çıkarılacaktır. Böylelikle toplu ve kalabalık köylerde yaşayan insanlarımızın çevre kirliliğinden kaynaklanan sağlık problemleri en aza indirilecek, yaşam kalitesi artırılacaktır.

     

    HEDEF 16.1:Bebek Ölüm Oranı %017.52 olup 2014 yılında %0 10 seviyesine çekilmeye çalışılacaktır.

    HEDEF 16.2:Yeni doğan bebeklerde % 100 düzeyine çıkan neonatal tarama örnekleri alınmaya 2014 yılına ve sonrasında da devam edilerek, fenilketonürili , hipotiroidili ve Biotinidaz tespit edilen bebeğin takip , tedavisi ve konuyla ilgili halk eğitimi ve hizmet içi eğitimler 2014 yılına kadar % 100 seviyesine çıkarılacaktır.

    HEDEF 16.3:İyot, D vitamini, ve Demir Eksikliğinden kaynaklanan hastalıkları önlemek için 2010-2014 yılına kadar planlı halk eğitimleri ve hizmet içi eğitimler yapılacaktır.

    HEDEF 16.4:Akdeniz Bölgesine özgü bir hastalık olan Talasemi hastalığından korunmak için2010-2014 yılına kadar planlı halk ve hizmet içi eğitim çalışmaları yapılacaktır.

    HEDEF 16.5:Etkin Aile Planlaması kullanım oranı % 48 olup bu oran 2014 yılında % 60 a çıkarılması hedeflenmektedir. Bu konuyla ilgili halk eğitimleri ve hizmet içi eğitimler yapılacaktır

    HEDEF 16.6:Anne Ölüm Oranı sıfır olup2014 yılın kadar mevcut durumu korumaya yönelik çalışmalar devam etmektedir.

    HEDEF 16.7:Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı Konusunda toplumsal bilinç oluşturulacaktır.

    HEDEF 16.8:İnsani tüketim amaçlı suların teknik ve hijyenik şartlara uygunluğu ile kalite standartları sağlanacaktır.

    HEDEF 16.9:2010-2014 yıllarında öğrencilerin ve halkın ağız ve Diş Sağlığı konusunda bilincini yükseltmek.

    HEDEF 16.10:Tüm bebek, çocuk ve gebeleri tam aşılayarak bulaşıcı hastalıklara karşı korumak, bağışıklama çalışmalarını en üst seviyeye çıkarmak.

    HEDEF 16.11: Cinsel yolla bulaşan hastalıklardan korunmak için toplumsal bilinç oluşturulacaktır.

    HEDEF 16.12:2010 yılı ve daha sonraki yıllarda da Yataklı Tedavi Kurumlarında çağın gerektirdiği tıbbi cihaz alımlarının yapılarak, daha modern hizmetin verilmesini sağlamak ve İl dışına yapılan hasta sevklerini azaltmak.

    HEDEF 16.13:Toplumun yeterli ve dengeli besin tüketim alışkanlıklarının geliştirilmesi yetersiz ve dengesiz, hareketsiz bir yaşam nedeniyle ortay çıkan obezite ve buna bağlı bir çok sağlık sorunlarının önlenmesi, doğru beslenme alışkanlığının kazandırılması ve obezite konusunda farkındalık yaratılması hedeflenmiştir.

     

    HEDEF 17.1:Önümüzdeki 2010 – 2014 yıllarında her yıl faal sporcu ve lisanslı sporcu sayısını % 20 oranında artırmak.

    HEDEF 17.2:Önümüzdeki 2010 – 2014 yıllarında her yıl okul, spor kulüplerinin ve özel spor tesislerinin sayısını % 10 oranında arttırmak.

     

    HEDEF 18.1:Önümüzdeki 2010 – 2014 yıllarında; İl, İlçe, Belde ve köy de bulunan İlçe spor tesislerine, okullara, kulüplere, semt sahası yapımı (Basketbol potası, voleybol dikmesi, badminton kale direği ), demir, saç levha, basketbol çemberi, çimento, çakıl, kum,boya vs. malzemelerin alınacaktır.

    HEDEF 18.2: Önümüzdeki 2010 yılında, İl Müdürlüğümüz yapmış olduğu faaliyetleri için Otobüs (28 kişilik) alımı sağlanacak.

     

    HEDEF 19.1 : 2010 – 2014 yıllarında İl Müdürlüğümüz ve Gençlik Merkezi Müdürlüğünde çalıştırılmak üzere; çalıştırıcı, antrenör ve spor lideri istihdamı sağlanacaktır.

    HEDEF 19.2:2010 – 2014 yıllarında, Amatör spor kulüplerine ayni ve nakdi yardım yapılması

     

    HEDEF 20.1: Spor faaliyetlerini ve Turizmin faaliyetlerini desteklemek maksadıyla; Rüzgar Sörfü, Kürek Sporunun yapılması İlimizde desteklenecek.Ayrıca; Golf alanları tesis çalışmaları başlatılacaktır.

    HEDEF 20.2:Önümüzdeki 2010 – 2012 yıllarında, İlimiz Dikmen, Erfelek İlçelerinde Çok Amaçlı Spor Salonu Yapımı gerçekleştirilecek. (İlçeye salonun yapılmasıyla birlikte, ilçe halkı spor yapma alışkanlığı kazanacak, salon sporunda yetenekli çocuk ve gençler ortaya çıkarılarak, ilimizi ve ülkemizi ulusal ve uluslar arası alanda temsil edecek sporcuların yetişmesine imkan sağlanacak.)

    HEDEF 20.3:2010 – 2014 yılları arasında İlimizde yüzme havuzu yapılarak, yüzmede yetenekli sporcular yetişmesi sağlanacak. Ayrıca; 2010-2014 yıllarında Dranaz Dağında kayak merkezi kurulması sağlanarak İlimizde kayak sporcuları yetişmesi sağlanacak.

    HEDEF 20.4: Sporda Organizasyonlara ev sahipliği yapabilecek kapasitede bir il hedeflenerek gerekli alt yapı ve tesisler tamamlanmalıdır. Bu amaçla spor tesislerinin her türlü sosyal faaliyet alanını içinde barındıran arena şeklinde tesisler yapılarak uluslar arası düzeyde turnuvaların Sinop İl Sınırları içerisine başlıca hedeflerimiz olacaktır.

    HEDEF 20.5: Eski Ceza evi içerisindeki avlu duvarlarının yıkılarak surların ortaya çıkarılması ve her türlü açık hava etkinliklerinin yapılabileceği bir etkinlik alanı yaratılacaktır.

    HEDEF 20. 6:İl Özel İdaresi ile bağlantılı Kültür evi oluşturulmalıdır

     

    HEDEF 21.1. 2014 yılına kadar İlimizin SBS ve ÖSS de başarı sıralamasını yükseltmek için gerekli çalışmaları yapmak ve projeler üretmek.

    HEDEF 21.2. Sinop İl genelinde 2010- 2014 yılları arası Modern eğitim kurumları kurmak için altyapı çalışmaları yapmak, 71

    HEDEF 21.3. 2010-2014 yılları arasında İlimizin Anaokulları, Ortaöğretim okulları, Öğrenci yurtları ve spor salonları ihtiyaçlarını karşılamak.

    HEDEF 21.4. %31,53 olan okul öncesi okullaşma oranını 2014 yılına kadar %50 seviyesine çıkarmak,

    HEDEF 21.5. 2012 yılına kadar öncelikle kırsal kesimde bulunan okullarımızın eğitim araçları ve donatım malzemeleri olmak üzere, İlimizin tüm ilköğretim okullarına projeksiyon makinesi, fotokopi, baskı makinesi, bilgisayar vb. araçları ile fen-matematik-sosyal bilgiler takımlarını ve atıl kapasitenin her yıl değerlendirilerek %10 unu eğitime geri kazandırmak

     

    HEDEF 22.1.Örgütlenme biçimini koruyucu ve önleyici çalışmaları artıracak şekilde yenilemek

    HEDEF 22.2: Koruyucu önleyici çalışmalar kapsamında halen sosyal hizmet desteği verilen ek olarak her yıl en az ilave 250 birey aileye hizmet vermek.

    HEDEF 23.1:Kurum Bakımındaki Çocukların her yıl ortalama %30 unu kendi ailesi /koruyucu aile /evlat edindirme hizmetiyle aile yanında desteklemek.

    HEDEF 24.1: Bakım altında bulunan Çocuk ve Gençleri iş hayatına ev hayatına, aile ortamına hazırlayıcı sorumlulukları kazandırmak Sosyal yaşama uyumlarını sağlamak öz güvenlerini artırmak.

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

Performans Programları
Faaliyet Raporları

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]