2011-2015 dönemi Karabük Üniversitesi Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  •  

    Bilgi, küresel rekabet ve insani değerlere odaklı bilgi toplumu örgütlerinin en önemli özelliği, sürekli ve hızlı değişen bir çevrede faaliyetlerini sürdürme zorunluluğudur. Bir öğede başlayan değişim, başka öğelerdeki değişimleri de beraberinde getirmektedir. Türkiye ve dünyadaki önemli eğilimlerin etkisiyle, sürekli olarak çeşitlenmekte ve artmakta olan üniversitelerin faaliyetleri ve hizmetleri de bu değişimden derinden etkilenmektedir.

     

    Ayrıca üniversitelere talebin artması, aynı oranda artmayan üniversite kapasitesine bağlı olarak kısıtlı kaynakların en uygun biçimde kullanılması gerekliliği, üniversitelerde uygulanan geleneksel yönetim sistemlerinin etkinliğinin azalmasına neden olmaktadır.

     

    Stratejik değişikliklerin neden olduğu yoğun rekabet ortamında, bilimsel bilgi birikiminin sağlanması ve bu birikimin kalkınma amaçlı kullanılacak teknolojilere dönüştürülmesi misyonunu üstlenmiş üniversitelerin amaçlarına başarılı bir şekilde ulaşabilmeleri güncel ve etkin yönetim yaklaşımlarını gerektirir. Güncel ve etkin yönetim tarzını uygulayan üniversiteler, üstlendikleri misyonu yerine getirerek gelecek üzerinde söz sahibi olabileceklerdir. Stratejik değişikliklerin yoğun yaşandığı çevresel şartlarda amaçlara başarılı bir şekilde ulaşabilmeyi sağlayacak çok farklı yönetim tarzları olmakla birlikte, uzun vadeli stratejik amaçlara yönelik olarak değişimi yönetmede kullanılabilecek önemli yönetsel araçlardan birisi de stratejik yönetim sistemi (stratejik planlama)’dir.

     

    Stratejik Planlama, Yükseköğretim Kurulu tarafından ülkemizdeki yükseköğretim kurumlarının akademik ve idari hizmetlerinin kalite düzeylerinin iyileştirilmesi ve Bologna Süreci kapsamında ülkeler arası işbirliğinin geliştirilmesi yönündeki çalışmalara da katkı sağlayabilecek bir kapsama sahiptir. Toplam Kalite Yönetimi anlayışı ile mükemmelliğe gidebilmenin temelini oluşturan Stratejik Planlama ve onun bir sonraki evresi olan Stratejik Yönetim süreci, sarmal döngüyle sürekli gelişmeyi ifade etmektedir. Üniversiteler sürekli olarak sektördeki en iyiyi, rakipleri ve çevreyi dikkate alarak mukayese yapmalı; hedef aldığı mükemmelliğe ulaşabilmesi için kendini sürekli geliştirmeli, yapacağı gerçekçi ve tutarlı planları uygulamaya koyup sonuçlarını izlemeli ve değerlendirmelidir.

     

     

    Ufuk ötesine odaklı vizyonu ile Karabük Üniversitesi; yöresi, ülkesi ve dünya ile bütünleşen, araştırma ve geliştirmeye önem veren, üniversite sanayi işbirliğini destekleyen, bilgiyi topluma yayan, sosyal-kültürel aktiviteleri teşvik eden ve günlük yaşamın her alanında etkili, tüm faaliyetleri ile sürükleyici bir güç olarak önemli bir misyon üstlenmektedir. Bu misyonu ile Karabük Üniversitesi, yetiştirdiği eğitim düzeyi yüksek, bilgili, nitelikli ve donanımlı insanlarla bölgesinin ve ülkenin refah düzeyinin artırılmasına katkı sağlayacaktır. Bölgesel ve yerel kalkınma sürecinde önemli bir rol oynayan üniversitelerden birisi olan genç, dinamik, atılımcı, girişimci Karabük Üniversitesi, mevcut alt yapısını her alanda hızla geliştirerek Türkiye’de öne çıkan, tercih edilen ve dünyada tanınan bir üniversite olma vizyonunu benimsemiştir.

     

    Belirtilen vizyon kapsamında 2009-2025 dönemine ilişkin hazırlanan gelişim planı ile uyumlu olmasına özen gösterilen stratejik planın, uygulama süreçlerinde risk ve belirsizliklerle karşılaşılabilir. Uygulama süreçlerinde oluşabilecek risk ve belirsizlikleri en aza indirebilmenin tek bilimsel yolu ise süreçlerle ilgili bilimsel bilgi düzeyini artırmaktır. Bilimsel araştırmalar sonucu artırılacak bilgi düzeyi planda öngörülen faaliyetlerin dolayısıyla amaçlara ulaşmanın başarısını etkileyecektir. Bu kapsamda her geçen gün eğitim, araştırma ve topluma hizmet görevlerini çeşitlendirerek geliştiren Karabük Üniversitesi, her alanda ve her kesimde artan bilgi ihtiyacını karşılayarak bilimsel bilgi birikimine ve teknolojik gelişime katkı sağlayan bilgi kaynağı ve çözüm ortağı olma kararlılığına sahiptir.

     

    Karabük Üniversitesinin gelecek yıllardaki açılımlarını, bugünden belirleyebilmek amacıyla, tüm paydaşların aktif katılımlarıyla hazırlanan 2011-2015 dönemi Stratejik Planının amaçlarına başarı ile ulaşması temennisiyle…

    Prof. Dr. Burhanettin UYSAL

           REKTÖR

  • A1- Hizmet süreçlerini etkin ve verimli hale getirmek.

     

    A2- Kurumsal nitelikleri ve özellikleri bakımından etkin, verimli ve ekonomik bir üniversite olmak.

     

    A3- Eğitim-öğretim süreçlerinin niteliğini geliştirerek, ulusal ve uluslararası düzeyde tercih edilebilirliği artan bir üniversite olmak.

     

    A4- Araştırma ve geliştirme (bilgi üretme) süreçlerinin kalitesini sürekli geliştirerek, evrensel nitelikte bilginin üretildiği, kullanıldığı, yayıldığı ve paylaşıldığı bir üniversite olmak.

     

    A5- İdari ve destek süreçlerinin etkin, verimli ve ekonomik kullanıldığı bir üniversite olmak.

     

  • H1.1- Öğretim programlarına yerleşecek öğrencilerin niteliklerinin artırılması.

     

    H1.2- Akademik kadrolara atanacak adaylardan beklenen niteliklerin artırılması.

     

    H1.3- İdari personel niteliklerinin artırılması.

     

    H1.4- Mali kaynakların yeterliliğinin artırılması.

     

    H1.5- Bilgi teknolojilerinin ve kaynaklarının artırılması.

     

    H1.6- Fiziksel olanakların yeterliliğinin artırılması.

     

    H1.7- Temin edilen hizmetlerin yeterliliğinin artırılması.

     

    H1.8- Sanayi ile ilişkilerin yeterliliğinin artırılması.

     

    H1.9- Kamu kurum ve kuruluşları ile ilişkilerin yeterliliğinin artırılması.

     

    H1.10- Mezunlar ile ilişkilerin yeterliliğinin artırılması.

     

    H1.11- Çalışanlar ile ilişkilerin yeterliliğinin artırılması.

     

    H1.12- Öğrenci ile ilişkilerin yeterliliğinin artırılması.

     

    H1.13- Yükseköğretim alanında ulusal ilişkilerin yeterliliğinin artırılması.

     

    H1.14- Yükseköğretim alanında uluslararası ilişkilerin yeterliliğinin artırılması.

     

    H2.1- Öğrenci sayılarının kurum kaynaklarıyla orantılı ve uyumlu sayıda tutulması.

     

    H2.2- Öğretim elemanı sayılarının ve yeterliliğinin kurum kaynaklarıyla orantılı ve uyumlu olarak artırması.

     

    H2.3- İdari personel sayılarının ve yeterliliğinin kurum kaynaklarıyla orantılı ve uyumlu olarak artırılması.

     

    H2.4- Çalışanların kadın-erkek dağılımlarının uygun düzeyde tutulması.

     

    H2.5- Akademik personelin ortalama unvan düzeyinin uygun seviyeye getirilmesi.

     

    H2.6- İdari personelin eğitim düzeyinin artırılması.

     

    H2.7- Önlisans, lisans ve lisansüstü program sayılarının artırılması.

     

    H2.8- Üniversitemiz fiziksel büyüklüğü ve alt yapı yeterliliğinin sağlanması.

     

    H3.1- Programların ulusal ve çevre ihtiyaçlarına uygunluğunun artırılması.

     

    H3.2- Programların kapsam ve niteliklerinin (ders çeşitliliği, ders yükleri ve uyumluluğu) yeterliliğinin artırılması.

     

    H3.3- Program çıktılarının (programın kazandırması beklenen nitelikler) yeterliliğinin artırılması.

     

    H3.4- Programların diğer programlarla ilişkilerinin yeterliliğinin artırılması.

     

    H3.5- Öğrencilere sunulan rehberlik/danışmanlık hizmetlerinin yeterliliğinin artırılması.

     

    H3.6- Engelli öğrencilere sunulan eğitim hizmetleri yeterliliğinin artırılması.

     

    H3.7- Yeni öğrencileri programlara hazırlama prosedür ve uygulama yeterliliğinin artırılması.

     

    H3.8- Öğrencilere sunulan eğitimin etkinliğini artıracak eğitsel destek hizmetlerinin (yabancı dil, IT teknolojileri ve bilgisayar donanımı vb.) yeterliliğinin artırılması.

     

    H3.9- Uluslararası öğrenci değişim programlarına katılım yeterliliğinin artırılması.

     

    H4.1- Araştırma ve geliştirme çalışmalarının çevresel ve ulusal ihtiyaçlara uygun hale getirilmesi.

     

    H4.2- Araştırma ve geliştirme olanak ve kaynakların yeterliliğinin artırılması.

     

    H4.3- Araştırma ve geliştirme çalışmalarının yeterliliğinin artırılması.

     

    H4.4- Araştırma ve geliştirme çalışmalarının bütünlüğü ve devamlılığının sağlanması.

     

    H4.5- Araştırma ve geliştirme çalışmalarının disiplinler arası yapılabilmesindeki yeterliliğin artırılması.

     

    H4.6- Uluslararası araştırma ve geliştirme çalışmalarının yeterliliğinin artırılması.

     

    H4.7- Uluslararası araştırma ve geliştirme çalışmalarına akademik personelin katılım yeterliliğinin artırılması.

     

    H4.8- Araştırma ve geliştirme çalışmalarının oluşturulmasında ve yürütülmesinde paydaşlarla kurulan yapısal ilişkilerin yeterliliğinin artırılması.

     

    H5.1- Personel işleri ile ilgili hizmetlerin yeterliliğinin artırılması.

     

    H5.2- İdari (ihale, temizlik, güvenlik, yemek vb.) işler ile ilgili hizmetlerin yeterliliğinin artırılması.

     

    H5.3- Bütçe ile ilgili süreç ve hizmetlerin yeterliliğinin artırılması.

     

    H5.4- Öğrenci işleri ile ilgili akademik hizmetlerin yeterliliğinin artırılması.

     

    H5.5- Kütüphane ve dokümantasyon işleri ile ilgili hizmetlerin yeterliliğinin artırılması.

     

    H5.6- Yapı ve çevre işleri ile ilgili hizmetlerin yeterliliğinin artırılması.

     

    H5.7- Öğrenci bilim, kültür ve sanat topluluklarının yeterliliğinin artırılması.

     

    H5.8- Uluslararası ofislerin hizmetlerinin yeterliliğinin artırılması.

     

    H5.9- Öğrenci kariyer planlama hizmetlerinin yeterliliğinin artırılması.

     

    H5.10- Staj destek hizmetlerinin yeterliliğinin artırılması.

     

    H5.11- Öğrenci konseylerine sağlanan hizmetlerin yeterliliğinin artırılması.

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

Performans Programları
Faaliyet Raporları

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]