2011-2015 dönemi Cumhurbaşkanlığı Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • Dünya son yirmi yıldır hızlı bir değişim sürecinden geçmektedir. Küreselleşme ile birlikte toplumsal, ekonomik, siyasal yapı ve süreçlerde, devlet olgusunun niteliğinde, vatandaşların devletten istek ve beklentilerinde, düşünce yapısında, kültürel alanda, bilim ve teknolojide yoğun ve hızlı bir değişim yaşanmaktadır.

    Dünya ölçeğinde yaşanan bu değişimden Türkiye’nin etkilenmemesi veya küresel değişimi dikkate almaması düşünülemez. Hükümetlerimiz döneminde gerçekleştirdiğimiz reformlar ile bu değişimi yakalamak ve gelişmiş bir ülke olarak etkili, kaliteli, şeffaf ve verimli işleyen bir kamu yönetimini gerçekleştirmek için çalışıyoruz.

    Kamu yönetiminin yeniden yapılandırılmasında ve kamu hizmetlerinin sunulmasında vatandaş odaklı hizmet anlayışı temel önceliğimiz olmuştur. Bu önceliğimizi gerçekleştirmek için çalışırken kaynak israfına, yüksek enflasyona, aşırı borçlanmaya ve dengesiz gelir dağılımına yol açan, ülke ekonomisi üzerinde önemli bir risk oluşturan ve öngörülebilirlik niteliği düşük olan mevcut sistemde de köklü değişiklikler yapılması kaçınılmaz olmuştur.

    Kamu yönetimi sisteminde gerçekleştirdiğimiz reform çalışmaları, sadece sistemin aksayan yönlerini düzenlemek anlayışıyla değil, kamu mali yönetimi reformu, vatandaşların bilgi edinme hakkı, etik bakış açısının hâkim kılınması, yerel yönetimler reformu, denetim sisteminin yeniden şekillendirilmesi ve yolsuzluklarla mücadele gibi birçok konuyu ve alanı da kapsayan bütüncül bir yaklaşımla yürütülmektedir.

    Bu kapsamda mali yönetim ve kontrol sistemi alanında en köklü değişiklik 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunuyla yapılmış, mali yönetim ve kontrol sistemimiz bütünüyle ve yeni bir anlayış çerçevesinde değiştirilmiştir. Bu çerçevede, stratejik planlama ile stratejik yönetimin kamu kurumlarında uygulanması zorunlu hâle getirilmiş, performans programları ile planlama-bütçeleme süreci yeniden tanımlanmış, kamu kurumlarının politika geliştirme kapasitelerinin güçlendirilmesine, bütçe ve muhasebe birliğinin sağlanmasına yönelik düzenlemeler yapılarak, sonuç/amaç odaklı bir yönetim sistemi kurulmaya çalışılmış ve yeni bir iç kontrol mekanizması oluşturulması öngörülmüştür.

    Başbakanlık; bakanlıklar arasında işbirliğinin sağlanması, hükümetin genel siyasetinin yürütülmesi, devlet teşkilatının düzenli bir şekilde işlemesi, idarede etkinliğin sağlanması, idari usul ve işlemlerin basitleştirilmesi gibi çok önemli görevleri yerine getirmekle sorumlu tutulmuştur. Bu açıdan kamu yönetimi ve kamu mali yönetiminde çok önemli bir yeri olan Başbakanlık merkez teşkilatında stratejik yönetim anlayışının tesis edilmesi, reformların başarıya ulaşmasında kilit bir rol oynayacaktır.

    Bu anlayışla hazırlanan ve 2011–2015 dönemini kapsayan Başbakanlığın ilk stratejik planı, başta üst yönetim ve stratejik plan çalışma ekibi olmak üzere tüm mesai arkadaşlarımın geniş katılımı ve özverili çalışmalarıyla tamamlanmıştır. Planın hazırlanmasında emeği geçen tüm personeli kutlar, planın etkili bir şekilde uygulanmasını ve ülkemiz reform sürecine katkıda bulunmasını temenni ederim.


    Recep Tayyip ERDOĞAN
    Başbakan

  • A1- Ulusal ve uluslararası stratejilerin belirlenmesinde ve politikaların uygulanmasında kurumun etkinliğini artırmak.

    A2- Vatandaşa daha hızlı, kaliteli ve güvenilir kamu hizmeti verilmesini sağlamak.

    A3- Şeffaf, hesap verebilir, verimli ve etkili çalışan bir kamu yönetiminin gerçekleştirilmesine öncülük etmek.

    A4- Karar alma süreçlerine toplumsal unsurların ve bireylerin katılımına imkân veren dönüşümü sağlamak.

    A5- Kurumsal kapasiteyi geliştirmek.

  • H1.1- Politikaların ve stratejilerin belirlenmesi ve uygulanması süreçlerinde etkinliği artırmak.

    H2.1- Bilgi ve iletişim teknolojilerinden ileri düzeyde faydalanarak hizmet etkinliğini artırmak.

    H2.2- Hizmetlerin verimliliğini, öngörülebilirliğini ve güvenilirliğini artırarak vatandaş memnuniyetini yükseltmek.

    H3.1- Şeffaflığı ve hesap verebilirliği artırarak kamuya önderlik etmek.

    H4.1- Karar alma süreçlerine katılımı teşvik edecek mekanizmaları güçlendirmek ve yenilerini geliştirmek.

    H5.1- Organizasyon işleyişini, insan kaynağını ve kurum kültürünü geliştirmek.

    H5.2- Sosyal imkânları, teknolojik ve fiziki altyapıyı iyileştirmek.

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

Performans Programları
Faaliyet Raporları

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]