2008-2012 dönemi Sayıştay Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • Yüksek Denetleme Kurulu’nun 2008-2012 yıllarını kapsayan Stratejik Planının ayrıntıları bu çalışmada yer almaktadır.

    Bilindiği üzere kurumsal misyonun yerine getirildiği bir ortamda, kurumun kaynaklarının yeniden tahsisine ilişkin karar süreci olarak tanımlanabilen stratejik yönetim, çağımızın gereklerinin beraberinde getirdiği sürekli ve dinamik bir süreç olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu yönüyle stratejik yönetim, kurumların değişken nitelikli çevresel koşullara uyumunu sağlamayı amaçlamakta, kurumun bakışını geleceğe çevirerek kendisine bir yön vermektedir.

    Günümüz koşullarında stratejik davranabilmek, geleceği belirlemek ve tanımlamakla olanaklıdır. Bu stratejik çözümleme sürecince, kurumların ellerinde bulunan en etkili araç stratejik planlama olmaktadır. Stratejik planlama sayesinde kurumlar, gerek kurum içindeki gerekse çevredeki değişkenleri ve bunların arasındaki ilişkileri irdeleyerek gelecekteki değişkenler sisteminin nasıl bir görünüm kazanacağını saptamaya çalışmaktadırlar.

    Anayasamızın 165 inci maddesinde tanımlanan kamu kuruluş ve ortaklıklarının dönemsel faaliyetleri sonucu ulaştıkları performansı değerlendiren raporlar düzenleyerek Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne sunan Yüksek Denetleme Kurulu’nun Stratejik Planı; iyi yönetişim ilkelerinin benimsenmesinin, yüksek denetim alanında yaşanan gelişme ve değişmelere uyum sağlanmasının bir aracı olarak görülmüş, bu bakış açısını yansıtacak şekilde hazırlanmıştır.

    Stratejik Planın ayrıntılarında da görüleceği üzere, Yüksek Denetleme Kurulu, kendi geliştirdiği mesleki etik kurallarını ve uyguladığı denetim standartlarını genel kabul görmüş uluslararası normlarla bütünleştirerek sürekli gelişen çağdaş bir stratejiyi benimsemiş bulunmaktadır.

    Kurulumuzun 1938 yılından bu yana denetim çalışmaları sonucunda ulaştığı seviyenin, stratejik planın belirlediği çağdaş ilke ve stratejilerle beraber önümüzdeki yıllarda daha ileri noktalara varacağına kuşku bulunmamaktadır.

    Sabahattin KALYONCUOĞLU
    Başkan

  • A1- Kamu kurum ve kuruluşlarına iyi örnek olma yükümlülüğünün yerine getirilmesi amacıyla kamu yararını gözetme, tarafsızlık, hesap vermesorumluluğu, güvenilirlik, açıklık, dürüstlük ve liderlik şeklinde belirlenen temel davranış ilkelerinin benimsenmesine katkı sağlamak ve denetimin etkinliğini artırmak.

    A2- Yönetimde kalite anlayışını benimseyen, ortak kültürü paylaşan, istikrarlı yapıya sahip, dinamik ve kurumsal bir organizasyon yapısını etkin kılmak.

    A3- Uluslar arası genel kabul görmüş denetim standartlarıyla daha uyumlu denetim raporları hazırlamak.

    A4- Yüksek Denetleme Kurulu tarafından yürütülen denetim faaliyetlerinden beklenen amaca ulaşılması için TBMM, denetlenen kuruluşlar ve kamuoyu ile ilişkilerin geliştirilmesi.

    A5- Yüksek Denetleme Kurulu mensuplarının etkinliğini ve iş memnuniyetini artırmak.

    A6- Kamu kaynaklarının etkin kullanımına katkı sağlamak.

  • H1.1- Yıllık programlarla belirlenen denetim raporlarının yasal süresinde tamamlanması

    H1.2- Kurul meslek mensuplarının görevlerini yaparlarken uyacakları mesleki ilkelere titizlikle uyulmasının takip edilmesi

    H1.3- Denetim raporlarının belirli bölümlerinin şeffaflık ve hesap verme ilkeleri gereğince elektronik ortamda yayımlanması

    H2.1- Yüksek Denetleme Kurulu ile ilgili anayasal ve yasal düzenlemelerin yapılması için çalışmalarda bulunmak

    H2.2- Yasal düzenlemelere bağlı olarak Kurul örgüt yapısının yeniden yapılandırılması

    H2.3- Denetim gruplarının çalışma düzeninde dinamizmi sağlayacak önlemlerin alınması

    H2.4- Kurul denetim personelinin kariyerden gelen meslek mensuplarıyla takviye edilmesi

    H3.1- "Yüksek Denetleme Kurulu Denetleme Kılavuzu"nun güncelleme faaliyetlerinin takibi

    H3.2- Denetim esaslarının uluslar arası denetim ve finansal raporlama standartları ile uyumlu hale getirilmesi yönündeki çalışmaların sürdürülmesi ve bu amaçla hazırlanmış olan "Mali Denetim (Auditing) Kılavuzu"nun uygulamaya geçirilmesi

    H4.1- TBMM ile ilişkilerin geliştirilmesi

    H4.2- Denetlenen kuruluşlar ile ilişkilerin geliştirilmesi

    H4.3- Yüksek Denetleme Kurulu'nun tanıtılması ve faaliyetleri hakkında kamuoyunun çok daha etkili bir şekilde bilgilendirilmesi amacıyla basın yayın organları ile ilişkilerin yürültülmesi

    H5.1- Meslek içi eğitim programlarının artırılarak Kurul Mensuplarının mesleki yeterliliğin geliştirilmesi

    H5.2- Kurul mensuplarının Kurul dışında düzenlenen eğitim programlarına katılımının sağlanması

    H5.3- Meslek mensuplarının yurt dışı eğitim imkanının hayat geçirilmesi

    H5.4- Yurt dışı seyahat programları ile Kurul mensuplarının görgü ve bilgisinin artırılması

    H5.5- Kurul mensuplarının ücret ve diğer özlük haklarında iyileştirmeler yapılması için girişimlerde bulunulması

    H6.1- Yüksek Denetleme Kurulu'nun denetim raporlarında kuruluşlara tahsis edilen kaynakların rasyonel bir şekilde kullanılmasının sağlayacak önerilere yer verilmesi

    H6.2- Denetlenen kurulışlarda gelişmiş yönetim ilkelerinin yerleşmesine katkı sağlamak

    H6.3- 1938 yılından bu güne Yüksek Denetleme Kurulu tarafından sürdürülen ve uygunluk denetimi, performans denetimi ile mali tablolar denetiminden oluşan ekonomik denetimin diğer kamu kuruluşlarında da uygulanması için girişimlerde ve bilgi aktarımında bulunulması

    H6.4- Yüksek Denetleme Kurulu'nun kamu kurum ve kuruluşlarına yol gösterici vasfının etkin bir şekilde gerçekleştirilebilmesi için kuruluşların faaliyetlerinin, sektörel gelişmelerin, dünyadaki ve özellikle gelişmiş ülkelerdeki uygulamaların yakından izlenmesi, kuruluşlarda performans yönetimini ve faaliyetlerin ölçülebilirliğini mümkün kılacak performans kriterlerinin yerleştirilmesi hususunun denetim çalışmalarında göz önünde bulundurulması

    H6.5- Yolsuzlukla mücadele konusunda ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği ve koordinasyonun geliştirilmesiyle bu alanda yapılacak çalışmalara katkı sağlanması

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

      Henüz eklenmemiş
  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

      Henüz eklenmemiş

Performans Programları
    Henüz eklenmemiş
Faaliyet Raporları
    Henüz eklenmemiş

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]