2008-2012 dönemi Manisa Celal Bayar Üniversitesi Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • Yerellikten evrenselliğe uzanan çizgide uluslararası ve ulusal eğitim-öğretim, bilim-teknoloji, sosyo-ekonomik alanlarda kalıcı ve derin değişimler yaşanmaktadır. Bilginin üretilmesi, nitelikli insan gücü yetiştirilmesi ve topluma hizmette önemli kurumlar olan üniversitelerin değişimlere uyum sağlaması kadar değişimlerin öncüsü, yöneticisi olması da gerekmektedir. Üniversitelerin işlevlerini yerine getirebilmeleri için bugünden geleceği görüp buna göre stratejik kararlar alıp, planlamalar yapmaları ve uygulamaları önemlidir. Üniversiteler, sürekli değişen koşullar özellikle de azalan finansal kaynaklar ve yükselen maliyetler nedeniyle değişime uyum sağlama, değişimi yönetme ve değişimde başlatıcı olmada ciddi stratejik planlamalar hazırlayıp, uygulayamazlarsa gittikçe uluslararası hale gelen yükseköğretim alanında sıradan bir kurum konumunda kalabileceklerdir. Sürekli değişim hızı artan üniversitelerin geleceğini işin akışına bırakmadan, kendi inisiyatifimizle biçimlendirmede stratejik yönetim yaklaşımına duyulan gereksinim de aynı hızla artış göstermektedir.

    En büyük maliyetin hedefsizlik olduğu günümüzde, gerçekçi ve erişilebilir stratejik hedefleri belirlemenin ilk adımı “kendini bilmek” ve “yakın ve uzak çevreyi” tanımaktır. Uzun dönemde gidilmek istenilen yeri, bu yere nasıl gidilebileceğini tanımlayan, kurumsallaşmanın en önemli kriteri olan ölçülebilirliği de sağlayan stratejik planların giderek önemi artmaktadır.

    Yükseköğretim Kurulu’nun 2001 yılında Türkiye adına imzaladığı ve bir parçası olduğu Bologna süreci kapsamında sürdürülen kalite ve akreditasyon çalışmaları, performans esaslı bütçeleme sistemine geçilmesi sonucunda 2003 yılında kabul edilen 5018 sayılı “Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”, 2005 yılında orta vadeli mali plan hazırlanmaya başlanması stratejik plan çalışmalarının gerekliliğini güçlendiren önemli gelişmeler olmuştur.

    Neredeyiz, nereye gidiyoruz, gideceğimiz yere nasıl gideriz, gitmek istediğimiz yere gidebiliyor muyuz sorularını temel alarak hazırladığımız Stratejik Planla (2008-2012) üniversitemizin güçlü ve zayıf yönlerini, üniversitemiz için fırsat ve tehditleri nesnel bir biçimde belirleyip değerlendirerek bilinçli bir kurumsal gelişim sürecinin başlatılması ve sürdürülmesini sağlamayı amaçlamaktayız. Stratejik plan kapsamında, vizyon, misyon, değerler, SWOT Analizi (fırsatlar, üstünlükler, tehditler, zayıflıklar), ana stratejileri ve bu stratejileri gerçekleştirmeye yönelik hedefleri, bu hedeflere ulaşma oranlarını belirlemek amacıyla saptanan performans göstergeleri yer almaktadır. Her yıl yeniden değerlendirip revize edilecek stratejik planla mevcut olanaklarımızı ve karşılaştığımız kısıtları net bir biçimde ortaya koyup; olanaklarımızı geliştirip, kısıtlarımızın oluşturduğu eksiklik ve olumsuzlukları en aza indirerek akademik ve idari birimlerimizin yönetilebilirlik düzeyini daha da artırabileceğiz.

    Bilimsel çalışmalarda, bilgi ve teknoloji üretiminde, kültürel, sosyal ve sanatsal, sportif etkinliklerde, Türkiye’de önde gelen ve dünyada saygın, mezunları tercih edilen ve aranan, uluslararası nitelikte öğrenci ve öğretim elemanı yapısına sahip, paydaşlarının gereksinimlerini hızlı, kaliteli ve etkili çözümlerle karşılayan öncü bir üniversite olma hedefimize ulaşmada en önemli güç kaynağı hiç şüphesiz, Üniversitemiz akademik/idari tüm mensuplarımızın özverili çalışmaları ve üstün görev anlayışları olacaktır. Her düzeydeki üniversite elemanımızın katkısı, ortak çabası ve birlikteliği stratejik planın istenilen düzeyde başarıya ulaşmasına yardımcı olacaktır.

    Daha iyi bir düşüncenin kullanılmadan geçirildiği her gün, bizim için yitirilen bir fırsat olacaktır. Dolayısıyla ortak akılla hareket ederek daha fazla ve daha hızlı paylaşmak zorundayız. Üniversitemiz stratejik planının hazırlanmasında emeği geçen ve önümüzdeki yıllarda da bu çalışmayı paylaşacak ve katkı sağlayacak bütün akademik ve idari personelimize teşekkür ediyorum.

    Saygılarımla.  

    Prof. Dr. Semra ÖNCÜ
    Rektör

  • A1- Eğitim ve öğretimin niteliğinin yükseltilmesi

     

    A2- Bilimsel çalışma ve teknolojik araştırmaların arttırılması ve teşvik edilmesi

     

    A3- Teknolojik ve Fiziksel Altyapının Geliştirilmesi

     

    A4- Dış paydaşlarla işbirliği ve ilişkilerin kapsam ve nitelik yönünden geliştirilmesi

     

    A5- Kurumsal gelişimin sağlanması

     

    A6- Finansal kaynakların artırılması ve etkin kullanımı

  • H1.1- Ders İçeriklerinin ve ders programlarının en az her beş yılda bir güncellenmesi

     

    H1.2- Toplumsal istemleri ve teknolojik gelişmeleri karşılayacak yeni akademik birimlerin açılması için her yıl değerlendirme yapılması

     

    H1.3- Ulusal ve uluslararası düzeyde akreditasyona başvuru sayısının beş yılda en az üç programa ulaşması

     

    H1.4- Öğrenci memnuniyet düzeyinin artırılması

     

    H1.5- Yurtdışı değişim programlarına katılan öğrenci ve öğretim elemanı sayısının her yıl %10 artırılması

     

    H2.1- Öğretim Elemanı başına düşen yayın sayısının her yıl en az % 10 artırılması

     

    H2.2- Bilimsel ve teknolojik araştırmaların sayısının her yıl en az %10 artırılması

     

    H2.3- Üniversitemizin basılı ve elektronik yayın sayısının her yıl en az %10 artırılması

     

    H3.1- Eğitim ve öğretim alanlarının tamamının beş yıl içinde teknolojik araç ve gereçlerle donatılması

     

    H3.2- Birimlerin ihtiyacı olan laboratuar donanımının her yıl en az %10 artırılması

     

    H3.3- Üniversitenin farklı yerleşkelerinde projelendirilmiş binaların tümünün 5 yıl içinde tamamlanması

     

    H4.1- Beş yılda mezunların büyük çoğunluğuyla ilişki kurulması

     

    H4.2- Ulusal ve uluslararası düzeyde kurumsal işbirliği sayısının her yıl en az %10 artırılması

     

    H4.3- Paydaş memnuniyetinin artırılması

     

    H5.1- Eğitim dışı ihtiyaç duyulan sosyo-kültürel mekanların sayısını beş yılda %30 artırılması

     

    H5.2- Çalışan memnuniyet düzeyinde her yıl artış sağlanması

     

    H5.3- Kurum içi ve kurum dışı eğitimlerin sayısının her yıl %20 artırılması

     

    H6.1- Öz gelirlerin her yıl %10 artırılması

     

    H6.2- Üniversite yatırım ödenek kullanım oranının her yıl % 80 gerçekleşmesi

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

Performans Programları
Faaliyet Raporları

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]