2007-2011 dönemi Hacettepe Üniversitesi Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • Hacettepe Üniversitesi, Toplam Kalite Yönetimi çalışmalarına 2000 yılında hastanelerinde başladı. Stratejik planlama, performansa bağlı döner sermaye katkı payı alınması gibi uygulamalar ile hastanelerimizde verilen hizmetin kalitesi ve döner sermaye gelirleri beş senede sekiz kat arttı.

    Hacettepe Üniversitesi Senatosu’nun Ekim 2003'de Toplam Kalite Eğitiminin tüm üniversiteye uygulanmasına karar vermesi ile bu yönde çalışmalar başladı. Bu arada Yüksek Planlama Kurulu, içerisinde Hacettepe üniversitesinin de bulunduğu sekiz kamu kuruluşunda Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı ile stratejik planlama çalışmalarının başlamasına karar verdi.

    Üniversitemiz 2005 yılında stratejik plan çalışmalarını tüm akademik ve idari birimlerinde gerçekleştirdi. 2006 yılında 1.yıl izleme toplantılarını yaptı ve her bir birimin stratejik planını ne kadar gerçekleştirdiğini değerlendirdi. Her yıl yapılacak olan bu izleme toplantıları ile stratejik planı ne kadar gerçekleştirdiğimizin takibi üniversitemizi daha ileriye götürecektir.

    Zira bizim söylemimiz “daha ileriye, en iyiye”dir.

     

    Prof. Dr. Tunçalp ÖZGEN

    Rektör

  • A1- Eğitim-öğretimin kalitesini iyileştirmek.

    A2- Evrensel bilime katkı sağlayacak bilgi ve ileri teknoloji üretmek

    A3- Araştırma eğitimi (doktora eğitimi) güçlendirilecek.

    A4- Üniversitenin faaliyetlerinde verimli ve etkili olmasını sağlayacak uygun yönetim sistemlerini oluşturmak, mali kaynaklarının Üniversite tarafından üretimini artırmak ve özerk kullanımını sağlamak.

    A5- Kurum kimliğini ve kültürünü birimler arasındaki işbirliğini artıracak şekilde geliştirmek.

    A6- Tüm paydaşlarımızla ilişkileri geliştirmek ve halkla ilişkiler faaliyetlerini güçlendirmek.

    A7-  Topluma sunulan hizmetleri; erişimi kolay, sunumu ve niteliği beklentileri karşılayan, sürekliliği olan, güvenli, kişi haklarına saygılı, performansı izlenen ve sürekli iyileşen hizmetler haline getirmek.

    A8- Yargı bağımsızlığı ve tarafsızlığının güçlendirilmesi çalışmalarına katkı sağlamak ve bu konuda adalet aktörleriyle işbirliğini geliştirmek

  • H1.1- 2009 yılında Hacettepe Üniversitesinde yeni derslik ve laboratuar mekan ihtiyaçlarının % 50’sinin yatırımları tamamlanmış olacaktır.

    H1.2-   2010 yılına kadar tüm akademik birimlerin eğitim araç-gereç (projeksiyon cihazı, bilgisayar vb.) ve laboratuvar donanım ihtiyaçları karşılanacaktır.

    H1.3-   2011 yılına kadar, basım için yayın komisyonundan geçen ders kitaplarının tamamı Üniversite tarafından basılacaktır.

    H1.4-   2011 yılına kadar , yürütülen derslerin %100’ünün içeriklerinin web ortamına aktarılması sağlanacaktır.

    H1.5- Tüm öğelemanlarının 2007 yılı sonuna kadar eğiticilerin eğitimi programını tamamlamaları sağlanacaktır.

    H1.6-   Tüm programların en az %25’inde 2011 yılı sonuna kadar yan dal / çift ana dal programı açılması sağlanacaktır.

    H1.7-   2008 yılına kadar, uyarlanması gereken tüm programlar AKTS’ne (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) uyarlanacaktır.

    H1.8-   2007 yılı sonuna kadar eğitim programları güncellenecektir.

    H1.9-   2011 yılı sonuna kadar, Üniversitenin her programı için akreditasyon çalışına başlanacaktır.

    H1.10- 2011 yılına kadar ders veren öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısı 15’e düşürülecektir.

    H1.11- 2011 yılı sonuna kadar, derslik başına düşen öğrenci sayısı 30 olacaktır.

    H1.12- 2011 yılı sonuna kadar öğrencilere sunulan sosyal hizmetlerin (barınma, beslenme, sağlık, spor, kültürel vb.) iyileştirilmesi ve memnuniyet düzeylerinin ortalama %70 oranına ulaşması sağlanacaktır.

    H1.13- 2011 yılı sonuna kadar lisans ve lisansüstü öğrencilerin akademik danışmanlık hizmetlerinden memnuniyet oranı %50’ye yükseltilecektir.

    H1.14- 2011 yılı sonuna kadar lisans ve lisansüstü öğrencilerin en az %5’inin uluslararası öğrenci değişim programından yararlanması sağlanacaktır.

    H1.15- 2011 yılı sonuna kadar, üniversite içi, üniversiteler arası ve yabancı üniversitelerle ortak diploma veren program sayısı toplam programların %5’ine ulaşacaktır.

    H1.16- 2011 yılı sonuna kadar, mezunların kazanım (başarı) düzeylerini belirleyecek “akademik değerlendirme mekanizmaları” oluşturulacaktır.

    H1.17- 2011 yılı sonuna kadar uzaktan öğretim sisteminin altyapısı oluşturulacaktır.

    H2.1- 2007 yılı sonuna kadar uluslararası standartlar dikkate alınarak üniversite bilim politikasını saptayacak bir akademik yapılanma oluşturulacaktır.

    H2.2-   2011 yılı sonuna kadar araştırma projelerine ayrılan kaynak % 10 artırılacaktır.

    H2.3-   Üniversite dışı kaynaklardan alınan araştırma projesi toplam bütçesi 2011 yılına kadar en az iki katına çıkarılacaktır.

    H2.4-   2011 yılı sonuna kadar uluslararası değişim programlarına katılan öğretim üyesi sayısı en az üç katına çıkarılacaktır.

    H2.5-   2011 yılı sonuna kadar Hacettepe Üniversitesi tarafından düzenlenen uluslararası bilimsel toplantı sayısı %50 artırılacaktır.

    H2.6-   Üniversite-iş dünyası işbirliği ile oluşturulan uygulamalı proje sayısı ve bütçesi 2011 yılı sonuna kadar iki katına çıkarılacak.

    H2.7-   2011 yılı sonuna kadar en az 10 patent başvurusu desteklenecektir.

    H2.8- 2007 yılından itibaren “Nature” ve “Science” dergilerinde çıkan Hacettepe adresli yayınlar için teşvik verilecektir.

    H3.1-   2007 yılı sonuna kadar lisansüstü programlar güncellenecektir.

    H3.2- 2007 yılı sonuna kadar doktora derslerinin tekrarı önlenecek, derslerin esas anabilim dallarından alınması sağlanacak.

    H3.3-   2011 yılı sonuna kadar doktora programlarına kayıtlı olan öğrenci sayısı %30 artırılacaktır.

    H3.4-   2011 yılı sonuna kadar Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı (ÖYP) kapsamı genişletilecek ve öğrenci sayısı tüm doktora öğrencilerinin %10’u olacak.

    H3.5-   2011 yılı sonuna kadar doktora tezlerinin %95’i yayına dönüştürülecektir.

    H3.6-   2008 yılı sonuna kadar tüm lisansüstü öğrencilerinin “bilim etiği” uygulamaları konusunda eğitim almaları sağlanacaktır.

    H3.7- 2008 yılı sonuna kadar “İyi Laboratuar Uygulaması” (İLU) yaygınlaştırılıp laboratuvarda çalışacak elemanların %100’ünün bu eğitimi almaları sağlanacaktır.

    H3.8- 2011 yılına kadar zamanının en az %50’sini sadece araştırma yaparak geçiren öğretim üyesi sayısı iki katına çıkartılacaktır. 

    H4.1-   2008 yılı sonuna kadar Hacettepe Üniversitesinin tüm birimlerinin çalışma usul ve esaslarına ilişkin yönergeleri hazırlamak.

    H4.2-   2008 yılı sonuna kadar Hacettepe Üniversitesi gelirlerine katkı yapan birimlerinin sayısını arttırarak araştırma projeleri ve öz-gelirlerinin % 10 artırılmasını sağlamak.

    H4.3-   2007 yılı sonuna kadar Üniversitenin her kademesinde yöneticilerin belirlenmesinde/atanmasında araştırma ve inceleme komitelerinin ağırlıklı olarak rol almasını sağlamak.

    H4.4-   2008 yılı sonuna kadar Bilgi Yönetim Sistemine ilişkin altyapıyı tamamlayarak veri üretip kullanılabilir hale gelmesini sağlamak.

    H4.5-   2008 yılı sonuna kadar Üniversite, birim ve birey düzeyinde Performans ve Kalite Ölçütleri geliştirme altyapısını tamamlayarak veri üretip kullanılabilir hale gelmesini sağlamak.

    H4.6-   2011 yılı sonuna kadar Hacettepe Üniversitesinde tüm birim yöneticilerine Toplam Kalite Yönetimi ve Stratejik Yönetim eğitiminin verilmesini ve uygulanmasını sağlamak.

    H4.7-   2011 yılı sonuna kadar Hacettepe Üniversitesi mensuplarının tamamına hizmetiçi eğitim verilerek sürekliliğini sağlamak.

    H4.8-   2008 yılı sonuna kadar fiziki kapasite (derslik, laboratuar, araç gereç vb.) kullanımı ile ilgili veri üretip kullanılmasına yönelik bir sistem oluşturmak.

    H4.9-   2008 yılı sonuna kadar Hacettepe Üniversitesinin kendi ürettiği kaynakları özerk biçimde kullanabilmesi için ilgili kurumlar nezdinde gerekli girişimleri yapmak.

    H5.1-   2008 yılı sonuna kadar Hacettepe Üniversitesi’nin kurum kimliği, kültürü ve mensuplarına verdiği hizmetler ile ilgili bir araştırma yapmak.

    H5.2-   2008 yılı sonuna kadar Hacettepe Üniversitesi Yerleşkelerinde sosyal, kültürel, spor ve sanat etkinliklerinin gerçekleştirilebileceği alanların toplam m2 büyüklüğünü % 20 artırmak.

    H5.3-   2011 yılı sonuna kadar Hacettepe Üniversitesi’ndeki kütüphane, laboratuvar, atölye gibi bilimsel ve sanatsal bilgi, ürün ve hizmetlerin üretildiği fiziksel mekanların daha uzun süreli faal olması ve çağdaş standartlara getirilmesini sağlamak.

    H6.1-   2011 yılı sonuna kadar Üniversitenin mezunlarının % 25’inin Hacettepe Üniversitesi Mezunlar Derneğine üye olmasını sağlamak ve ilişkileri geliştirmek.

    H6.2-   2007 yılı sonuna kadar Kariyer Merkezini kurmak.

    H7.1-   2011 yılına kadar hizmet birimlerimizin % 50‘sinde akreditasyon veya kalite yönetim belgesi alacak sistem çalışmaları başlatılacaktır.

    H7.2-   2008 yılına kadar tüm hizmet birimlerinde memnuniyet düzeyi ölçekleri geliştirilecek ve uygulanacaktır.

    H7.3-   2007 yılına kadar paydaşların katılımına açık arama konferansları yapılacaktır.

    H7.4-   2008 yılı sonuna kadar Hacettepe Üniversitesinde gerçekleştirilen halka açık sosyal, kültür, sanat ve spor faaliyetlerinin sayısını her yıl %5 artırmak.

    H7.5-   2011 yılı sonuna kadar Üniversitemizin hizmet verdiği alanlarda toplum bilincinin oluşturulması ve geliştirilmesinde etkin rol almak.

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

Performans Programları
Faaliyet Raporları

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]