2009-2013 dönemi İstanbul Üniversitesi Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • Bilim ve teknolojideki süratli gelişme, tüm dünya toplumlarını birçok alanda etkilemiş ve bilgi esaslı yönetim, ekonomi ve yaşam biçimi ön plana çıkmıştır. Günümüzde dünya toplumları içinde lider olmanın temel koşulu da ‘bilgi toplumu’, ‘bilgi ekonomisi’ gibi kavramları özümsemiş ve uygulamaya geçirmiş olmaktır. “Dünyanın küçülmesi, dünyanın yoğunlaştırılarak bir bütün olarak algılanması” biçiminde tanımlanan küreselleşme; bilginin üretilmesini, paylaşılmasını, esnek ve uyum sağlayan yapıların geliştirilmesini, kapsamlı araştırma-geliştirme çalışmalarını ve rekabeti zorunlu kılmaktadır. Küreselleşmenin getirdiği rekabette başarılı olmanın yolu, bilgi üretimine katkıda bulunmak, eleştirel düşünceye sahip, ‘yaşam boyu öğrenme’ ilkesini benimsemiş, bilgi toplumu insanının özelliklerini taşıyan, mesleğinde başarılı bireyler yetiştirmektir.

     

    Bu beklentilerin karşılanmasında ana görev, doğal olarak üniversitelere düşmektedir. Son elli yılda yükseköğretim kurumları, sorumluluk bilinciyle, meslek eğitiminin yanı sıra, düşünce becerisine sahip bireyler yetiştirebilmek amacıyla pek çok yeni yaklaşımı benimsemiştir.

     

    Bu alanda, öğrencinin genellikle edilgen bir konumda bulunduğu geleneksel eğitimin yetersizliklerini ortadan kaldırmak amacıyla, eğitim bilimlerindeki ‘öğrenme öncelikli, birden fazla disiplinde eğitim alma’ yaklaşımı gibi gelişmelerin, tüm yüksek eğitime yansıtılması söz konusu olmuş ve çağdaş yönetim anlayışı da yine üniversiteleri etkilemiştir. Son 15–20 yıl içinde, üniversiteler kendi alanlarındaki araştırma ve eğitimle ilgili olarak; uluslar arası etkinlik gösterme, küreselleşmenin getirdiği rekabetle başa çıkma, eğitimi ve geleneksel yönetim anlayışını, toplam kalite yönetimi anlayışı ile değiştirme, performansa dayalı bir denetim mekanizması çalıştırma gibi çok çeşitli alanlarda, dönüşüm olarak ifade edebileceğimiz bir çaba içine girmiştir.

     

    Avrupa Birliği, yükseköğretim alanındaki çalışmalarında; 2010 yılında Avrupa’nın eğitim sistemi ve eğitim kalitesi ile dünya lideri olma hedefine kilitlenmiş olarak hızla ilerlemektedir. Ancak benzer gelişmeler Kanada, ABD, Avustralya vb. ülkelerde de süratle uygulanmakta ve tüm dünya üniversiteleri bu alanda yoğun bir çaba göstermektedir.

     

    İstanbul Üniversitesi tüm bu gelişmeleri yakından takip etmektedir. Birçok biriminde de uluslararası akreditasyon, kalite güvence standartları vb. çalışmaları başlamış ve devam etmektedir. “İstanbul Üniversitesi 2009–2013 Stratejik Planı” bu çalışmaları destekleyecek ve geliştirecektir.

     

    Ülkemizin bilimsel ve sosyal yaşamına damgasını vurmuş olan İstanbul Üniversitesi, stratejik plan çalışmalarına, mensuplarının geniş bir katılımıyla 15.12.2005 tarihinde başlamıştır. Özverili bir çalışmanın sonucunda üniversitenin özgün yapısına uygun olarak “İstanbul Üniversitesi 2009–2013 Stratejik Planı” hazırlanmıştır. Çalışmalara katkı sağlayan mensuplarımıza teşekkürlerimi sunarım.

     

    Üniversitemiz, tarihinden aldığı güçle, sürekli iyileşmeye odaklanarak, çalışmalarına, hem ulusal yükseköğretim stratejilerine hem de uluslararası gelişmelere paralel olarak devam edecektir.

    Prof. Dr. Mesut PARLAK

    REKTÖR

     

  • A1-      Daha etkin çalışan bir örgütsel yapının oluşması

     

    A2-      Kurumsal kimliğin ve motivasyonun güçlendirilmesi

     

    A3-      Eğitimin ve öğretimin yapısının geliştirilmesi

     

    A4-      Bilimsel çalışmaların geliştirilmesi

     

    A5-      Kaynak geliştirme

  • H1.1-   2009 sonuna kadar mevcut örgütsel yapıdaki sorunların tespiti çözümlenmesi ve yeni organizasyon şeması ve el kitabının oluşturulması

     

    H1.2-   Üniversitede kalite anlayışını geliştirmek, tüm akademik birimlerin ilgili kuruluşlara 5 yıl içerisinde akredite olmalarını sağlamak

     

    H1.3-   İşin gereğine göre kadro dağılımı yapmak, işe uygun personelin istihdamını sağlamak ve personeli yetkilendirmek

     

    H1.4-   Etkin bir performans yönetim sisteminin kurulması

     

    H1.5-   Akademik ve idari personelin performanslarına göre ödüllendirilmelerinin sağlanması

     

    H1.6-   Kaynakların etkin, verimli ve adil kullanılmasını sağlamak

               

    H2.1-   "Tüm çalışanların, üniversitemiz olanaklarından yararlanma düzeyini arttırmak"

     

    H2.2-   Yetişmiş insan kaybının önlenmesi

     

    H2.3-   Akademik ve idari personel ile öğrencilerin motivasyonlarını arttırmak

     

    H2.4-   Çalışanlar arası ilişkileri geliştirmek

     

    H2.5-   Üniversite çalışanlarına, ekonomik ve sosyal olanaklar sağlanabilmesi için, maddi kaynakların etkin ve verimli olarak kullanımını ve paylaşımını sağlamak

     

    H2.6-   Kurumsal Kimliği, Misyon ve İlkelerimizi moral ve motivasyon artırıcı olarak kullanmak

               

    H3.1-   Birim öğretim üyelerinin, eğitim bilimlerindeki gelişmeler açısından yetkinliklerini artırmak

     

    H3.2-   Eğitim bilimlerindeki gelişmeleri uygulamaya geçirmek

     

    H3.3-   Öğrenciye eleştirel düşünce, problem çözme, yaşam boyu öğrenme vb, gibi düşünce becerisi kazandırmak ve sosyal sorumluluğu geliştirmek

     

    H3.4-   Mesleki eğitimin kalitesini artırmak

     

    H3.5-   Öğrencilerin uluslararası tanınırlığını arttırmak

     

    H3.6-   Uluslararası düzeyde akredite olmak

     

    H3.7-   YÖDEK eğitimle ilgili zorunlu göstergelerin fakültelere göre dağılımını incelemek

     

    H3.8-   Dershanelerin fiziki mekânlarını ve eğitim teknolojilerini iyileştirmek

     

    H3.9-   Mezuniyet sonrası sürekli eğitim ile mesleki eğitimi geliştirmek

    H3.10- Ön lisans eğitimini geliştirmek

     

    H3.11- Lisansüstü eğitimi geliştirmek

               

    H4.1-   Üniversitenin bir AR-GE politikasına kavuşturulması

     

    H4.2-   Üniversitenin araştırma kaynaklarının arttırılması

     

    H4.3-   Üniversitede görev yapan araştırmacıların bilimsel altyapılarını geliştirmek

     

    H4.4-   Üniversitede gerçekleştirilen araştırmaların sayısını ve kalitesini arttırmak

     

    H5.1-   Kaynak üretmeye yönelik araştırma çalışmalarını arttırmak kadar Üniversitenin bir Özel Vakıf Üniversitesi Kurması sağlanacaktır

     

    H5.2-   Üniversitemize bağlı kamu kullanımına açık kaynakların sağladığı gelirlerin profesyonel hizmet anlayışı çerçevesinde arttırılması

     

    H5.3-   Üniversite kampüslerinde atıl alanların değerlendirilmesi

     

    H5.4-   Üniversitemizin bilimsel alandaki gücünün kaynak sağlayacak şekilde geliştirilmesi

     

    H5.5-   Bağış ve sponsorluk olanaklarının uzun dönemde yarar sağlayacak şekilde geliştirilmesi

     

    H6.1-   Ulusal saygınlığı güçlendirmek

     

    H6.5-   İstanbul’un ve sahip olunan tarihsel, sanatsal, sosyal varlıkların kurumsal yapının tanıtımında daha etkin olarak kullanılması

     

    H6.6-   Üniversite teknolojik varlıklarının ve işbirliklerinin kurumsal imaja destek olacak şekilde geliştirilmesi ve daha etkin kullanılmasının sağlanması

     

    H6.7-   Üniversite ve Birimlerinin tanıtımının geliştirilmesi

     

    H6.8-   Üniversitemizin Bilim, Teknoloji Geliştirme, Eğitim ve Topluma Hizmet politikalarının tanımlanması, dökümante edilmesi; bunun kurumsal imaj ve işbirliklerinin geliştirilmesinde temel altyapı olarak kullanılması

     

    H6.9-   Uluslararası kuruluşlarla işbirliğini geliştirmek

               

     

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

Performans Programları
Faaliyet Raporları

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]