2009-2013 dönemi Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • Günümüzün çağdaş yönetim anlayışı, kamu hizmetlerinin ölçülebilir ilkelere ve standartlara kavuşturulması ve belirlenen ilke ve standartlar çerçevesinde yapılan faaliyetlerin değerlendirilmesini öngörmektedir. Gelişmiş ülkelerin hemen hepsinde uygulandığı gibi ülkemizde de 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile birçok kurumun yanısıra üniversitelere de stratejik plan yapma yükümlülüğü getirilmiştir. Bir kurumun ne yaptığı, varlık nedeni ve gelecekte ulaşmak istediği hedefleri ortaya koyan bir yönetim tekniği olan stratejik planlama, Üniversitemizin amaçlarını, hedeflerini ve bunlara ulaşmayı mümkün kılacak yöntemleri belirlemesine yardımcı olacaktır. 

    Stratejik plan çalışmaları işletme ya da kurumun sahip olduğu stratejik yönetim anlayışının bir sonucu olarak karşımıza çıkarken doğal olarak bir süreç şeklinde ele alınması gereken ve uzun dönemli çaba ve gayret gerektiren çalışmalar olarak düşünülmelidir. İşte bu bilinç ve anlayışla yola çıkılan stratejik planlama çalışmaları, üniversitemizde gerçekleştirilen eğitim çalışmaları ile başlamış, en alt birimden en üst birime kadar tüm birimler kendi stratejik planını yaparak geniş kapsamlı ve tabandan gelen fikirlerle tüm üniversiteye yayılmıştır. 

    Ülkemizde yükseköğretim kurumlarına yönelik bir kalite ölçme sisteminin eksikliği nedeniyle, üniversitelerimizin performanslarını ölçmeye ilişkin analizler ve bu konudaki çalışmalar bugüne kadar hep göz ardı edilmiştir. Üniversitelerimizde performans analizinin yürütülmekte olan bilimsel çalışmalar, mezunların niteliği, paydaşların memnuniyeti, mekânla ilgili özellikleri, kurumsal işleyiş ve bu işleyişin nasıl daha iyi hâle getirileceği, topluma hizmet gibi pek çok parametreyle yapılması bugün artık bir zorunluluktur. Bu doğrultuda üniversitemizin kendi iç dinamiklerinin de yeni bir anlayışla harekete geçirilmesi ve evrensel hedeflere ulaşma yönünde sıçrama yapması gerekmektedir.

    Üniversitemizde geleceğe dönük yeni adımlar atılırken stratejik planın hazırlanması kaçınılmaz bir ihtiyaç olarak karşımıza çıkmıştır. Bu düşünceden hareketle üniversitemiz Temmuz 2006 tarihinden itibaren 2009–2013 yılları arasında uygulanacak olan Stratejik Planının hazırlık çalışmalarına başlamıştır. Çalışmaların sağlıklı biçimde sürdürülebilmesi için öncelikle bir “İç Genelge” yayınlanmış ve “Üniversite Stratejik Planlama Kurulu” oluşturulmuştur. Bu kurula yardımcı olması amacıyla Üniversite Stratejik Plan Hazırlık Komisyonu; Stratejik Plan Hazırlık Destek, Dokümantasyon, Koordinasyon ve Eğitim Ofisi ile Akademik ve İdari Birimler Stratejik Planlama Kurullarından oluşan üç komisyon daha oluşturulmuştur. Ayrıca bu komisyonlara destek vermek ve stratejik planlama çalışmalarına tüm birimlerin destek ve katkısını sağlayabilmek için alt çalışma grupları da oluşturulmuştur.

    Planlama Kurulu tarafından belirlenen aşamalar tüm alt kurullara bildirilmiş ve bu aşamalara ilişkin zaman çizelgesi belirlenmiştir. Belirlenen hedefler ve stratejik amaçlar doğrultusunda yapılacak olan faaliyetler belirlenerek Niğde Üniversitesi Stratejik Planı hazırlanmıştır.

    Bu planın üniversitemiz paydaşlarınca benimsenerek başarı ile uygulanacağına inanıyorum. 2009–2013 yılı Stratejik Planının üniversitemize önemli katkılar sağlayacağını düşünüyor, çalışmada emeği geçen tüm arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.  

    Prof. Dr. Hamza UYGUN

                                                                                                                    REKTÖR

  • A1-       Eğitim-öğretim kalitesini iyileştirmek.

    A2-       Öğrenci Merkezli Üniversite Anlayışını Hayata Geçirmek.

    A3-       Araştırma Altyapısını Geliştirmek.

    A4-       Bilimsel Yayınları ve Etkinlikleri Artırmak.

    A5-       Kurumsal Projeler Yürütmek

    A6-       Mevcut Altyapıyı ve Kapalı Alanları Geliştirmek ve Etkin Kullanımını Sağlamak.

    A7-       Altyapı Projelerini Tamamlamak.

    A8-       Sivil Savunma Planını Hazırlamak ve Birimleri Bilgilendirmek.

    A9-       Üniversitenin Bilişim Altyapısını İyileştirmek.

    A10-   Çevreyi Kirletmeyen Bir Üniversite Kampüsü Yaratmak ve Üniversite Kaynaklarının Verimli Şekilde Kullanılmasını Sağlamak Amacıyla “Sıfır Emisyon Kampüs” Uygulamasına Geçmek. 

    A11-   İnsan Kaynaklarını Etkili Bir Şekilde Yönetmek.

    A12-   Personel Çalışma Ortamını İyileştirmek ve İşe Uyumunu Sağlamak.

    A13-   Kurumsallaşmayı Sağlamak.

    A14-   Toplam Kalite Kültürü Oluşturmak.

    A15-   Gelirleri Artırmak.

    A16-   Yaşam Boyu Eğitim Faaliyetlerine (MBA, Sertifika Programları, Yetenek Geliştirme Kursları vb.) Önem Vermek ve Atılım Yapmak.

    A17-   Yerel/Ulusal Sorunlara Çözümler Üretmek ve Duyurmak.

    A18-   Çevreye Karşı Sosyal Sorumlulukları Yerine Getirmek.

    A19-   Niğde’nin ve Niğde’de Sahip Olunan Tarihsel, Sanatsal, Sosyo-Kültürel Varlıkların, Kurumsal Yapının Tanıtımında Daha Etkin Olarak Kullanılmasını Sağlamak.

    A20-   Kurumsal Tanınırlığı ve İş Birliklerini Artırmak.

  • H1.1-     Eğitim-öğretim programlarını güncel tutmak ve yapısal olarak güçlendirmek.

    H1.2-     Eğitim-öğretimi uygulama ile güçlendirmek.

    H1.3-     Tüm akademik birimlerin araç gereç (Projeksiyon cihazı, bilgisayar vb.) ve laboratuvar donanım ihtiyaçlarını karşılamak.

    H1.4-     Ders içeriklerinin tamamını web ortamına aktarmak.

    H1.5-     Lisans ve lisansüstü öğrencilerin uluslararası öğrenci ve öğretim elemanı değişim programlarına katılmasını sağlamak.

    H1.6-     Bilgisayar destekli eğitimi güçlendirmek, öğrencilerin bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerilerini geliştirilmek.

    H1.7-     Üniversitede tüm programlarda akreditasyon çalışmalarına başlamak.

    H1.8-     Yeni bölümler açmak için fizibilite çalışmalarını başlatmak.

    H1.9-     Yabancı dil eğitimini güçlendirmek.

    H2.1-     Danışmanlık hizmetlerini etkili ve kapsamlı hâle getirmek.

    H2.2-     Öğrencilerin motivasyon ve memnuniyet düzeyini artırmak.

    H2.3-     Mezunları takip sistemi oluşturmak.

    H2.4-     Öğrenci temsilciliğini yönetim karar mekanizmalarında daha etkin hâle getirmek.

    H2.5-     Öğrencilerin beslenme, ulaşım ve güvenlik gibi konularda yaşam koşullarını iyileştirmek.

    H2.6-     Öğrencilerin eğitim-öğretim faaliyetlerine aktif katılımını sağlamak.

    H3.1-     Laboratuvarları geliştirmek.

    H3.2-     Bilgisayar donanım ve yazılım olanaklarını geliştirmek.

    H4.1-     Uluslararası indekslerde yer alan dergilerde yayınlanan makale ve atıf sayısını artırmak.

    H4.2-     Uluslararası bilimsel etkinliklere katılımı artırmak.

    H4.3-     Ulusal hakemli dergilerdeki yayın sayısını artırmak.

    H4.4-     Ulusal ve uluslararası bilimsel etkinliklerin sayısını artırmak.

    H4.5-   Üniversitenin Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) biriminden öğretim elemanlarının projelerine ayrılan desteği artırmak.

    H5.1-     Ulusal ve uluslararası kurumlardan proje desteği alınmasını sağlamak.

    H6.1-     Mevcut altyapıyı ve kapalı alanları iyileştirmek.

    H6.2-     Üniversite öğrencilerinin yararlandığı eğitim amaçlı mevcut altyapı ve fiziksel ortamı iyileştirmek

    H6.3-     Bazı üniteleri yap-işlet-devret modeli ile yaptırmak.

    H6.4-     Öğrencilerin ulaşım konusundaki ihtiyaçlarını karşılayacak düzenlemeler yapmak.

    H7.1-     Birimlerin sağlıklı ve kontrol edilebilir gelişimini sağlayacak altyapı ve fiziksel alan önceliklerini belirlemek ve bu önceliklere göre 2013 yılına kadar tüm birimlerin altyapı ve fiziksel alanlarını ortak standartlara getirmek.

    H8.1-     Sivil Savunma Planını hazırlamak konusunda birimleri bilgilendirmek.

    H9.1-     Üniversite ağ altyapısını düşük maliyetli çözümlerle geliştirmek, kullanıcıların internet ve intranet erişim kalitesini iyileştirmek, altyapı düzeyinde servis çeşitliliğini artırmak.

    H10.1- Üniversite kampüs alanı içerisinde bulunan baraj gölünü ıslah etmek.

    H10.2- Kampüs alanını yeşillendirme çalışmalarını tamamlamak.

    H11.1- Birimlerin personel ihtiyacını belirlemek ve gidermek.

    H11.2- İdari birimlerde görev yapan personelin kariyerini etkili bir şekilde yönetmek.

    H11.3- Üniversite çalışanlarının mesleki gelişimlerini destekleyici çalışmalar yapmak.

    H11.4- Nitelikli araştırma görevlisi bulmak ve yetiştirmek.

    H 12.1-Çalışma ortamını fiziksel olarak iyileştirmek.

    H 12.2-Akademik ve idari birimlerde resmi oryantasyon sürecini başlatmak.

    H13.1- Üniversitenin işlevini yürütebilmesi için rektörlük birimleri ve akademik birimlerdeki tüm görevler için iş analizleri ve ölçümleri yapmak, bu ölçümlere göre oluşturulan görev tanımları ve iş gerekleri doğrultusunda ihtiyaç duyulan personel sayısını belirlemek; belirlenen görevlerin örgüt yapısında yer alan kadrolara dağıtılarak açıkta görev bırakmamak.

    H13.2- Üniversitenin tüm akademik ve idari birimlerinin işleyişine yönelik yönergeler düzenlemek.

    H13.3- İş ve bilgi akışını daha hızlı ve etkili yapabilmek için yazışmalarda kullanılacak formatları belirlemek.

    H13.4- Kurumsal işleyişe ilişkin ilke ve kuralların belirlenip kurum çalışanları tarafından benimsenmesini ve uygulanmasını sağlamak.

    H13.5- Kurumsal işlem ve işleyişe ilişkin ayrıntılı, güncel ve güvenilir bilgi verebilecek elektronik araçlar geliştirmek ve bu bilgilere ulaşılabilirliği sağlamak.

    H13.6- Yönetimde karar süreçlerine iç paydaşların katılımını sağlamak.

    H14.1-  Toplam Kalite Yönetimini (TKY) öncelikle akademik ve idari birim yöneticilerinin benimsemesini ve üst düzey yönetimin bu konuda sürekli desteğinin sağlamasını bir yaşam felsefesi hâline getirmek.

    H14.2-  Kuruma yeni katılan personelin TKY sürecine hızlı bir şekilde uyumunu sağlamak.

    H14.3-  Birim ve birey bazında performans ve kalite ölçüm kriterleri geliştirilip uygulamaya koymak.

    H14.4-  Tüm akademik ve idari birimlerde süreç odaklılığı bir yaşam felsefesi haline getirmek; personelin bütün işlerini en az hatayla, en kısa süre içerisinde, en az maliyetle ve en verimli bir şekilde yapmasını sağlamak.

    H15.1- Öz kaynakları artırmak.

    H15.2- Genel bütçeden yapılan tahsisleri, stratejik amaçlar doğrultusunda ve birimlerin stratejik planlarında belirttikleri ihtiyaçlar ve performansları doğrultusunda etkin bir şekilde kullanmak ve bu harcamaların sürekli kontrolünü sağlamak.

    H16.1- 2013 yılı sonuna kadar eğitim faaliyetlerinin sayısını artırmak.

    H16.2- Kamu kurumları, özel kuruluşlar ve topluma yönelik araştırma, eğitim ve danışmanlık hizmetleri sunmak ve bu hizmetlerin sürekliliğini sağlamak.

    H17.1- Üniversite-Sanayi iş birliğini artırmak için çalışmalar yapmak.

    H17.2- 2009 yılı sonuna kadar güncel yerel sorunların tartışıldığı platformlar yaratmak.

    H18.1- 2009 yılı sonuna kadar çevre ile ilgili kulüpleri kurmak ve aktif hâle getirmek.

    H18.2- Üniversite paydaşları ile ilişkileri güçlendirmek, üniversitenin bulunduğu yöre ve ülke sorunlarına çözüm üreten bir kurum olmasını sağlamak.

    H18.3- Plan döneminde her yıl paydaşları bilgilendirmek.

    H19.1- 2010 yılı sonuna kadar sahip olunan tüm tarihsel ve sosyo-kültürel dokümanları tespit ederek belgelendirmek.

    H20.1- Dış paydaşlarının Niğde Üniversitesi'ni tanıma oranını artırmak.

    H20.2- 2011 yılı sonuna kadar Sivil Toplum Örgütleri ile ilişkileri güçlendirmek.

    H20.3- 2013 yılı sonuna kadar üniversitenin tanınırlığını ve ulusal/uluslararası kurumlarla iş birliğini artırmak.

    H20.4- Niğde Üniversitesinde gerçekleştirilen halka açık sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif faaliyetlerin sayısını artırmak.

    H20.5- Bilim adamlarını tanıtmak ve bilim adamlarının katkısıyla akademik-bilimsel çevrelerde üniversitenin tanınırlığı ve olumlu kanaatleri artırmak.

    H20.6- Üniversite adayları nezdinde üniversitenin tanınırlığını ve olumlu kanaatleri artırmak.

    H20.7- Yurt dışındaki üniversiteler ve bu üniversitelerin öğrencilerinin nezdinde Niğde Üniversitesinin tanınırlığını artırmak.

    H20.8- Türkiye ve dünya kamuoyunda üniversitenin tanınırlığının ve olumlu kanaatlerin artırılmasını sağlamak.

    H20.9- Mezuniyet günü, kariyer günleri, bahar şenlikleri gibi faaliyetleri üniversitenin tanıtımında etkin olarak kullanmak.

     

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

Performans Programları
Faaliyet Raporları

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]