2008-2012 dönemi Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • Hızla gelişen ve yaygınlaşan bilgi ve iletişim teknolojilerinin de katkısıyla küreselleşme, ülkelerin ekonomik ve sosyal gelişmelerini önemli ölçüde etkilemektedir. Bu süreçte, gerek organizasyon yapılarında gerekse iş yapma biçimlerinde büyük bir değişim gerçekleşmektedir. Geleneksel temsil yönteminin yeterli olmadığı bu dönemde, yönetim ve hizmet sunumunda açıklık, katılım, sorumluluk ve hesap verebilirlik ilkeleri doğrultusunda daha demokratik bir kamu yönetimi anlayışı gelişmiş olup, yeni kamu yönetimi anlayışı gereği olarak gelecek yönelimli “stratejik yönetim modeline” geçilmiş bulunulmaktadır. Stratejik yönetim modelinin en önemli aracı ise Stratejik Planlar’dır.

    Bu doğrultuda; İŞKUR önceliklerini belirlemek, faaliyetlerini etkin bir şekilde yerine getirmek ve kaynaklarını rasyonel şekilde kullanabilmek için hedeflere dayalı planlama faaliyetlerini sürdürerek yoğun bir çalışma sonucu 2008-2012 Stratejik Planı’nı tamamlamıştır. Hizmetlerin planlı sunulması, politikaların belirlenmesi, belirlenen politikaların uygulamalarının etkin bir şekilde izlenmesi ve değerlendirilmesi bakımından önemli bir araç olan stratejik planlama, önemi ve sorumlulukları giderek artan İŞKUR’un çalışmalarına etkinlik kazandıracaktır.

    2008-2012 İŞKUR Stratejik Planının hazırlanmasında emeği geçen tüm çalışanlarımıza teşekkür eder, planın başarıyla uygulanmasını dilerim.

    Namık ATA

    Genel Müdür

  • A1- İşgücü Piyasasına İlişkin Kapsamlı, Nitelikli Ve Güncel Verilere Ulaşmayı Sağlayan Bir İşgücü Piyasası Bilgi Sistemi Geliştirmek

    A2- İşgücünün İstihdam Edilebilirliğini Artırmaya Yönelik, Avrupa İstihdam Stratejisi İle Uyumlu Aktif İstihdam Tedbirleri Geliştirmek

    A3- İstihdam Hizmetlerini Çeşitlendirerek, Aracı Kurum Olarak İşe Yerleştirmelerde Etkin Olmak

    A4- Stratejik Önceliklerin Hayata Geçirilmesi Amacıyla Kurumsal Yapıyı Geliştirmek Ve Kurumsal Bir Kültür Oluşturmak

    A5- Tüm Paydaşlarımızla İlişkileri Geliştirmek Ve Halkla İlişkiler Faaliyetlerini Güçlendirmek

  • H1.1-     İşgücü talebini izlemek amacıyla geliştirilen İşgücü Piyasası Bilgileri Soru Kağıdını (Anket), 2008 yılında yılda bir, 2009 yılından sonra ise 6 aylık periyotlarla yılda iki dönem halinde uygulamak ve sonuçlarını analiz ederek yayınlamak

    H1.2-     SSK, Sanayi ve Ticaret Odaları gibi Kurum ve kuruluşların kayıtlarından yararlanarak 10+ istihdamlı işyerlerini 2010 yılı sonuna kadar Kuruma kayıtlı hale getirmek

    H1.3-     İşyeri ziyaret sayısının 2010 yılına kadar her yıl % 5, 2010 yılından sonra her yıl %10 artırmak

    H1.4-     2012 yılına kadar insangücü planlamasına yönelik çalışmayı tamamlamak

    H1.5-     Kurumsal Portalı kullanan dış kullanıcı sayısını her yıl % 5 artırmak

    H2.1-     Türk Meslekler Sözlüğüne eklenecek yeni meslek sayısını her yıl % 10 artırmak

    H2.2-     İş ve meslek danışmanlığı hizmetlerinden yararlanan katılımcı sayısını her yıl % 10 artırmak

    H2.3-     İş arama becerileri hizmetlerinden yararlanan katılımcı sayısını her yıl % 10 artırmak

    H2.4-     Mesleki eğitim veren kurum ve kuruluşlar ile olan işbirliğini geliştirerek, işgücü yetiştirme kurslarına katılan katılımcı sayısını her yıl % 10 artırmak

    H2.5-     İşsizlik Sigortasından yararlanan işsizlerin her yıl % 10’na meslek geliştirme, edindirme ve yetiştirme eğitimi vermek

    H2.6-     İşletmelerde yapılan eğitim seminerleri sayısını her yıl % 5 artırmak

    H2.7-     2010 yılı sonuna kadar ulusal ve uluslararası kaynaklarla desteklenen mesleki eğitim programları hakkında envanter hazırlamak

    H3.1-     2012 yılı sonuna kadar özel sektör normal işe yerleştirme oranını (etki oranı) %10’a çıkarmak

    H3.2-     Üniversitelerin olduğu illerde her yıl İstihdam Fuarları düzenlemek

    H3.3-     Yerel idare ve sivil toplum kuruluşları işbirliğiyle her yıl istihdam hizmetlerini çeşitlendirmeye yönelik en az bir proje gerçekleştirmek

    H3.4-     İl istihdam kurullarını etkinleştirmek amacıyla, 2010 yılına kadar 81 ilde çalıştaylar düzenlemek

    H3.5-     2011 yılına kadar Kamu ve özel sektörde iş arayanlarla işverenleri bir araya getiren tek bir portal oluşturularak, Kurum tarafından yürütülen “iş ve işçi bulma platformu” projesinin kamu işe alımlarında memur alımlarını ve çeşitli ek fonksiyonları kapsayacak şekilde genişletilmesini sağlayacak alt yapıyı oluşturmak

    H4.1-     Her yıl lisans düzeyinde eğitim almış en az 50 personelin yabancı dil ve/veya AB uzmanlığına ilişkin eğitim almasını sağlamak

    H4.2-     Uluslararası kuruluşlar tarafından sağlanan mali kaynaklardan etkin bir şekilde yararlanabilmek amacıyla, her yıl asgari 5 personele proje hazırlama eğitimi vermek

    H4.3-     Yıllık Hizmet-içi Eğitim Planlarını Kurum çalışanlarının teklifleri doğrultusunda belirlemek ve eğitim programlarının sonunda sınav uygulamak

    H4.4-     2012 yılına kadar uzaktan eğitim (e-öğrenme modülü) modelini uygulamaya koymak

    H4.5-     Kurum içi iletişim ve koordinasyonu arttırmak amacıyla, üst yönetimce her hafta yapılan toplantılarda alınan kararları yazılı veya elektronik ortamda personele duyurmak

    H4.6-     2012 yılı sonuna kadar kariyer mesleklere ait kadrolar ile teknik ve yardımcı hizmetler sınıfına ait kadrolar hariç olmak tüm kadroları uzmanlığa dönüştürmek

    H4.7-     Personelin Kurumsal memnuniyetini ölçmek amacıyla Kalite Yönetim Sistemi çerçevesinde geliştirilen ve yılda bir defa uygulanan Personel Görüş ve Öneri Anket Formunu kullanarak, personelin kurumsal memnuniyet oranını 2012 yılı sonuna kadar % 5 arttırmak

    H5.1-     Her yıl Kurum ile ilgili bir bilimsel araştırmanın yayımlamasını desteklemek

    H5.2-     2010 yılına kadar İstihdam Dergisini yeniden yayınlamaya başlamak

    H5.3-     2010 yılına kadar merkezde bir Kurum kütüphanesi

    H5.4-     Kurum web sitesini 2010 yılı sonuna kadar en az bir yabancı dilde kullanıma açmak

    H5.5-     2012 yılına kadar Kurum hizmetlerini tanıtıcı bir kitap ve CD basmak ve yayımlamak.

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

Performans Programları
Faaliyet Raporları

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]