2013-2017 dönemi Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü (TODAİE), Türkiye’de kamu yönetiminin hem disiplin hem de uygulama olarak gelişmesine katkı sunan akademik bir kurumdur. TODAİE’nin, kamu yönetimi ve bu disiplinle ilgili diğer alanlardaki akademik birikimi, bir yandan Türk kamu yönetiminin geliştirilmesine yönelik olarak hazırlanan yönetsel reform çalışmaları biçiminde somutlaşırken diğer yandan, kamu görevlilerine yönelik olan yüksek lisans ve doktora programları kapsamında belli bir değer kazanmaktadır. TODAİE’nin sunmuş olduğu lisansüstü eğitimler, kamu yönetiminde meydana gelen değişmeler ve yeni kuramsal yaklaşımlardan kamu görevlilerinin sürekli bilgi sahibi olmalarını sağlamaktadır. TODAİE Kamu Yönetimi Yüksek Lisans Programları Avrupa Kamu Yönetimi Akreditasyon Birliği (EAPAA) tarafından 2 Eylül 2009 tarihinde alınan kararla akredite edilmiştir. Bir başka ifadeyle bu programlara ait verilen diplomalar uluslararası geçerliliğe sahip olmuştur.

    Uzun süreli eğitim faaliyetlerinin yanında, enstitü, kısa süreli eğitim programlarıyla Türk kamu yönetimine, yönetim konusunda teknik beceri kapasitesi geliştirme ve edindirme konusunda da katkıda bulunmaktadır.

    TODAİE, yayınlamış ve yayınlamakta olduğu süreli yayınlar ve kitapların yanında, düzenlemiş olduğu ulusal ve uluslararası düzeydeki konferans ve sempozyum gibi bilimsel etkinlikleri ile kamu yönetimi disiplini konusunda Türkiye’deki en üretken akademik kurum olma özelliğini de taşımaktadır. Enstitünün 1968 yılından bu yana düzenli ve kesintisiz yayımladığı Amme İdaresi Dergisi 2007 yılından itibaren Social Sciences Citation Index (SSCI) de taranan dergiler kapsamına girmeyi başarmıştır. Bunun yanı sıra Enstitü, uluslararası düzeyde yönetim bilimleri konusundaki kuruluşların aktif bir üyesi olarak, akademik ve kurumsal birikimini Türkiye dışında kabul ettirmesi bakımından da öne çıkmaktadır.

    2013-2017 dönemini kapsayan TODAİE stratejik planı, her şeyden önce kurumun, kamu yönetimi ve yönetim konusundaki, akademik ve teknik birikiminin bir yansıması olarak, Türk kamu yönetimine örnek olacak niteliktedir. TODAİE stratejik planının iki temel özelliği vardır. İlk olarak, planda, kurumun kuruluş amacını daha da güçlendirmek ve Türkiye’nin bölgesel bir güç olma iddiasına da destek olmak bakımından, Orta Doğu ve Avrasya’ya yönelik olarak kamu yönetimi ile ilgili eğitim, araştırma ve yayın konusunda ortak etkinliklerde bulunacak olan bölgesel bir enstitü olmak konumu öne çıkarılmaktadır. Bu doğrultuda, planda Enstitünün konumu, Avrupa ve Avrasya ile Orta Doğu arasında köprü enstitü olmak biçiminde tanımlanmıştır. TODAİE stratejik planının ikinci özelliği ise, kurumun akademik kapasitesini güçlendirmek zeminine dayanmaktadır. TODAİE’nin kamu yönetimi uygulama ve kuramındaki 60 yıllık birikimini, yeni koşullara uyarlayarak kullanmak, planının hedeflerinin ana mantığını oluşturmaktadır.

    TODAİE, küreselleşme olarak adlandırılan bu dönemde, ulusal bir kamu yönetimi enstitüsü olarak, dünyadaki benzer örneklerinden, özellikle akademik birikimi bakımından farklılaşmaktadır. TODAİE, 60 yıllık akademik ve uygulamalı bilgi ve deneyim birikimini bir arada taşıyan bir kamu kurumu olma niteliğiyle de Türkiye’nin en özgün kurumlarından biri olarak öne çıkmaktadır. Stratejik planın, Enstitünün tüm bu niteliklerinin geliştirilmesine ve güçlendirilmesine katkı sağlayacağını ummaktayım.           


    Prof. Dr. Eyyup G. İsbir

    Genel Müdür

  • A1- Kamu yönetimi alanında uluslararası düzeyde  koordinasyon merkezi olmak

    A2- Yüksek lisans ve doktora programlarını geliştirmek

    A3- Kısa süreli eğitim programlarını geliştirmek

    A4- Kamu yönetiminin farklı alanlarında uygulamaya katkı sağlayacak araştırmalar yapmak

    A5- Kamu yönetimi alanında Türkiye ve yakın coğrafyasının en önde gelen süreli yayın ve kitap yayıncısı olmak

    A6- TODAİE kütüphanesinin Türkiye ve yakın coğrafyasındaki en zengin kamu yönetimi kütüphanesi olması durumunu devam ettirmek

    A7- Kamu yönetimi alanında düzenli olarak ulusal ve uluslararası bilimsel etkinlikler gerçekleştirmek

    A8- Yönetsel kapasiteyi geliştirmek

  • H1.1- Orta Doğu, Asya, Balkanlar ve Kuzey Afrika Kamu Yönetimi Enstitüleri Bölge Birliğini kurmak.

    H1.2- Orta Doğu, Asya, Balkanlar ve Kuzey Afrika’da kamu yönetimi enstitüsü olmayan ülkelerde kurulmasına ve mevcut enstitülerin gelişmesine yardımcı olmak.

    H1.3- Başta Orta Doğu, Asya, Balkanlar ve Kuzey Afrika olmak üzere Türkiye’nin ikili ilişkileri olan ülkelerin kamu yönetimi enstitüleri ile ortak eğitim, araştırma ve yayın faaliyetleri yürütmeye yönelik olarak imzalanan işbirliği anlaşmalarını devam ettirmek ve yeni ülkelerle İşbirliği anlaşmaları imzalamak.

    H1.4- Orta Doğu, Asya, Balkanlar ve Kuzey Afrika’daki ülkelerin kamu yönetimi enstitüleriyle ortak olarak, yeniden yapılanma araştırma projeleri gerçekleştirmek.

    H1.5- Orta Doğu ve Asya Kamu Yönetimi Enstitüleri Bölge Birliğinin, Uluslararası Yönetim Bilimleri Enstitüsü’ne (UYBE-IIAS), bölgesel üye olarak dahil edilmesine aracılık etmek.

    H1.6- Birleşmiş Milletler (BM-UN), Ekonomik ve Sosyal İlişkiler Bölümü (UNDESA) Kamu Yönetimi ve Kalkınma Yönetimi Birimi (DPADM) ile ilişkileri geliştirmek, BM Kamu Yönetimi Programında etkin olarak rol almak.

    H1.7- Avrupa Kamu Yönetimi Grubu (EGPA) ile ilişkileri devam ettirmek.

    H1.8- Uluslararası Yönetim Bilimleri Enstitüsü’nün (UYBE-IISA) Ulusal Seksiyonu (UYBETUS) olma işlevini öne çıkarmak.

    H2.1- Yüksek lisans programlarının uluslararası akreditasyonunu 2018’e kadar yenilemek.

    H2.2- 2017 yılına kadar Spor Yüksek Lisans Programı açmak.

    H2.3- 2017 yılına kadar Sağlık Yüksek Lisans Programı açmak.

    H2.4- Kamu kurumlarının ihtiyaçlarına özel yüksek lisans programları açmak.

    H2.5- Kolluk, Adalet ve Eğitim Yönetimi Yüksek Lisans Programlarını geliştirmek.

    H2.6- Doktora Programı için öğretim üyesi yetiştirme programı (ÖYP) oluşturmak.

    H2.7- Akademik personeli yetersiz anabilim dalları için öğretim üye ve yardımcısı almak.

    H2.8- Uzaktan Eğitimin 2017 sonuna kadar gerçekleştirilmesini sağlamak.

    H3.1- SEM ve diğer Merkezler tarafından düzenlenen eğitim programlarını sayı ve nitelik açısından geliştirmek.

    H3.2- Enstitü merkezlerinin kısa süreli eğitim programlarının tanıtımını geliştirmek.

    H4.1- Kalkınma Bakanlığından finanse edilen ve kamu yönetimi ile diğer ilgili alanları kapsayacak araştırma projelerini sürdürmek.

    H4.2- TÜBİTAK ve üniversiteler ile kamu yönetimi ve sosyal bilimler konularında ortak araştırma projeleri gerçekleştirmek.

    H4.3- Kurumlar için, düzenleyici etki analizine yönelik araştırma projeleri gerçekleştirmek ve bu yönde talep oluşturmak.

    H4.4- Kamu kurumları ile sivil toplum kuruluşları ve özel şirketlerin anket, araştırma vb. taleplerini yerine getirmek ve bu yönde alt yapıyı geliştirmek.

    H5.1- Yayın Müdürlüğü ve bu müdürlüğe bağlı müstakil dizgi bürosu kurmak.

    H5.2- Enstitü tarafından yayınlanan kitap ve süreli yayınların kağıt ortamı yanında, dijital ortamda da okuyuculara erişilebilirliğini devam ettirmek.

    H5.3- Enstitü süreli yayınlarında yayınlanacak makaleler için başvuru, hakem değerlendirme, süreç izleme sisteminin 2017 yılı sonuna kadar elektronik ortamda yapılmasını sağlamak.

    H5.4- T.C. Devlet Teşkilatı Rehberi’ne bütün kamu kurum ve kuruluşları ile yakın coğrafyadaki ülkelerin ulaşmasını sağlamak.

    H5.5- Amme İdaresi Dergisinin SSCI’de taranmasını devam ettirmek ve Çağdaş Yerel Yönetimler Dergisi’nin uluslararası endekslerde taranmasını sağlamak.

    H5.6- TODAİE süreli yayınların EBSCO veri tabanından erişilebilirliğini sağlamak.

    H5.7- Kamu yönetimi alanında plan döneminde yıllık ortalama en az 6 kitap yayınlamak.

    H5.8- Türk kamu yönetimine ilişkin bir kitabın komşu ülke dillerine, komşu ülke dillerinde yazılmış kamu yönetimine ilişkin bir kitabın da Türkçeye çevrilmesini sağlamak.

    H5.9- Kamu yönetimi alanında klasikleşmiş Batı ve Doğu dünyasına ait kitapları Türkçeye kazandırmak.

    H5.10- TODAİE tarafından önceki yıllarda basılmış kamu yönetimi alanında klasikleşmiş kitapların yeniden basılması.

    H6.1- Kütüphaneye her yıl en az 1000 kitap satın almak.

    H6.2- Kütüphane katalog tarama programını yenilemek.

    H6.3- Makale duyuru bültenini sürdürmek ve dijital yazılım ile programı internetten erişilebilir kılmak.

    H6.4- Kütüphaneyi kamu yönetimi ve siyaset bilimi alanında süreli yayınlar açısından zenginleştirmek.

    H7.1- Kamu yönetimi alanında her yıl en az bir ulusal bilimsel etkinlik düzenlemek.

    H7.2- Stratejik plan süresince kamu yönetimi alanında en az bir uluslararası bilimsel etkinlik düzenlemek.

    H7.3- Çarşamba konferanslarının düzenli biçimde yapılmasını sağlamak.

    H7.4- Türkiye’deki tüm kamu yönetimi bölüm başkanlarının katılacağı kamu yönetimi ders programlarını geliştirmeye yönelik çalıştay düzenlemek.

    H7.5- KAYFOR sekretaryasını etkili biçimde sürdürmek ve KAYFOR ile KAYSEM’in düzenledikleri faaliyetlerin birbirlerini desteklemesini sağlamaya yardımcı olmak.

    H8.1- Enstitünün yönetsel birimlerinin norm kadrosunu yapmak ve idari personelin görev tanımlarını hazırlamak.

    H8.2- İdari personelin hizmet içi eğitim ihtiyacını karşılamak.

    H8.3- Enstitünün yönetim bilgi sistemlerini oluşturmak ve geliştirmek.

    H8.4- TODAİE Kuruluş gününü çeşitli faaliyetlerle kutlamak ve gelenekselleşmesini sağlamak.

    H8.5- TODAİE’nin faaliyetlerinin (eğitim- araştırma - yayın) tanınırlığını artırmak için etkili çalışmalar gerçekleştirmek.

    H8.6- Enstitünün fiziksel yapısını geliştirmek.

    H8.7- Mezunlarla gerekli dayanışmayı sağlamak ve iletişimi artırmak.

    H8.8- Merkez binanın depreme karşı fiziksel dayanıklılığının artırmak.

    H8.9- Sosyal faaliyetleri geliştirmek.

    H8.10- T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Devlet Personel Başkanlığınca kurulması uygun görülen Ölçme ve Değerlendirme Şubesi Müdürlüğünün kurulmasına yönelik çalışmaların sürdürülmesi.

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

Performans Programları
Faaliyet Raporları

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]