2013-2017 dönemi Bingöl Üniversitesi Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • 21. Yüzyıl özel ve kamu kurumları arasındaki en büyük rekabet, eldeki kaynakları optimal kullanma, vizyon sahibi ve farklı projeler üretebilme yeteneğinde olanlar arasında geçecektir. Çağımız hız, değişim ve üretkenlik çağıdır. Geleceğin kamu kurumları statik değil, dinamik karar alabilen, durağan değil değişikliğe ayak uydurabilen ve farklı beklentilere cevap verebilen kurumların olacaktır. Eğitim; eflatuna göre “bedene ve ruha, yetenekli olduğu güzelliği vermektir” Emile Durheim’e göre ise “yetişmiş nesiller tarafından, henüz sosyal hayat için olgun hale gelmemiş bulunan nesiller üzerinde yapılan her çeşit etkidir”. Her iki görüşte ortaya çıkan ortak kanaat eğitim, insanın gizli yeteneklerini ortaya çıkarmak, gelecekteki sosyal hayata hazırlama işlevidir. Bir toplumda eğitim o toplumu ileriye taşıyan ana faktörlerin başında gelir. Günümüzde gelişmiş ülkelerde en fazla önem verilen konulardan biri eğitilmiş insan gücünün daha rasyonel, daha verimli hale getirilmesinin yollarını araştırmaktır. Bununla beraber, bilim ve teknolojideki süratli gelişme, tüm dünya toplumlarını birçok alanda etkilemiş ve bilgi esaslı yönetim, ekonomi ve yaşam biçimi ön plana çıkmıştır. Günümüzde dünya toplumları içinde lider olmanın temel koşulu da ‘bilgi toplumu’, ‘bilgi ekonomisi’ gibi kavramları özümsemiş ve uygulamaya geçirmiş olmaktır. Stratejik amaçlarını, çağdaş medeniyetler seviyesine çıkarmak olarak belirleyen üniversiteler, bu değişim ve ilerlemelerden uzak kalması düşünülemez. Bu nedenle, potansiyel hedeflerin belirlenmesi güçlü ve zayıf yönlerinin saptanması, ve faaliyetlerinin tanımlanması, gelecek adına da bir kazanım olacaktır.

    Günümüzde, üniversiteler kendi alanlarındaki araştırma ve eğitimle ilgili olarak; uluslar arası etkinlik gösterme, küreselleşmenin getirdiği rekabetle başa çıkabilme, eğitimi ve geleneksel yönetim anlayışını, toplam kalite yönetim düşüncesi ile değiştirme, performansa dayalı bir denetim sistemi oluşturma gibi çok çeşitli alanlarda, değişim ve gelişim olarak ifade edebilecek bir çaba içine girmiştir. Kamu yönetimi ve kamu mali yönetimi reformları çerçevesinde, makro düzeyde bütçe hazırlama ve uygulama sürecinde; Mali disiplini sağlamak, kaynakları stratejik önceliklere göre dağıtmak, Bu kaynakların etkin kullanılıp kullanılmadığını izlemek, hesap verme sorumluluğunu geliştirmek, stratejik planlamadan beklenen en önemli hususlar olarak ortaya çıkmaktadır.

    Misyonunu “değişimde ve gelişimde lider” olarak belirleyen üniversitemiz, Avrupa ve Amerika’daki eğitim alanındaki değişim ve gelişmeleri yakından takip etmektedir. Bu bağlamda yakın bir zamanda birçok biriminde uluslar arası akreditasyon, kalite güvence standartları vb. çalışmaları başlatacaktır. “Bingöl Üniversitesi 2013-2017 Stratejik Planı” bu çalışmaları destekleyecek ve geliştirecektir. Özverili bir çalışmanın sonucunda üniversitenin özgün yapısına uygun olarak “Bingöl Üniversitesi 2013-2017 Stratejik Planı” hazırlanmıştır. Çalışmalara katkı sağlayan tüm personele ve BÜNİSAM ekibinde yer alan değerli akademisyenlere teşekkürlerimi sunarım. Üniversitemiz, büyük bir fedakârlıkla çalışan öğretim elemanlarından aldığı güçle, sürekli iyileşmeye odaklanan, yönetim anlayışı ile çalışmalarına devam edecektir.

    Prof. Dr. Gıyaseddin BAYDAŞ REKTÖR

     

  • A1- ÖRGÜTSEL YAPININ YÜKSEK PERFORMANSLA ÇALIŞTIRILMASI VE FİZİKSEL ALT YAPININ GELİŞTİRİLMESİ

    A2- EĞİTİM VE ÖĞRETİMİN GELİŞTİRİLEREK, UZAKTAN EĞİTİME İMKÂN TANIYAN ALT YAPININ OLUŞTURULMASI

    A3- BİLİMSEL ARAŞTIRMALARI ARTIRARAK, ÜNİVERSİTENİN ULUSAL VE ULUSLAR ARASI ETKİNLİĞİNİ YÜKSELTİLMESİ

    A4- ÜNİVERSİTE SANAYİ İŞBİRLİĞİ ÇERÇEVESİNDE DİĞER KAMU KURUMLARI İLE İŞBİRLİĞİ GELİŞTİRMEK, ORTAK HEDEFLERİNİ OLUŞTURMAK İÇİN ÖNCÜ OLMAK

    A5- BÖLGENİN SOSYO-KÜLTÜREL YAPISINA UYGUN PROJELER GELİŞTİRMEK VE ARAŞTIRMALAR YAPMAK

    A6- ÜNİVERSİTE ÇALIŞANLARINA VE ÖĞRENCİLERİNE KURUM KİMLİĞİ VE KURUM İMAJININ KAZANDIRILMASI VE GELİŞTİRİLMESİ

    A7- TÜM BİRİMLERDE ŞEFFAF VE HESAP VEREBİLİR BİR YAPININ OLUŞTURULMASINI SAĞLAMAK

    A8- ULUSLARARASI SAYGIN ÜNİVERSİTELER ARASINDA YER ALMASINI SAĞLAMAK.

     

     

  • H1.1- ÇALIŞANLAR İÇİN ÖRGÜTSEL YAPININ İYİLEŞTİRİLMESİ

    H1.2- FİZİKSEL ALTYAPININ GELİŞTİRİLMESİ

    H1.3- ÜNİVERSİTENİN HEDEFLERİNE UYGUN YENİ FAKÜLTE VE BÖLÜMLERİN AÇILMASI

    H2.1- UZAKTAN EĞİTİME İMKÂN TANIYAN ALT YAPININ OLUŞTURULMASI

    H2.2- MERKEZ KÜTÜPHANEDE EĞİTİM KALİTESİNİ ARTIRICI BİLİMSEL VE TEKNOLOJİK ALTYAPININ GELİŞTİRİLMESİ

    H3.1- AKADEMİSYENLERİN ULUSAL VE ULUSLARARASI BİLİMSEL ÇALIŞMALARA KATILIMIN TEŞVİK EDİLMESİ

    H3.2- ULUSAL VE ULUSLARARASI YAYINLANAN MAKALE SAYISININ ARTTIRILMASI

    H3.3- PATENT ALINABİLECEK VE/VEYA EKONOMİYE KATKISI OLACAK PROJELERİN SUNUMUNU TEŞVİK ETMEK

    H4.1- ÜNİVERSİTE-SANAYİ İLE İŞ BİRLİĞİNİN ARTIRILMASINI VE GELİŞTİRİLMESİNİ SAĞLAMAK

    H4.2- ÜNİVERSİTE-SANAYİ İŞBİRLİĞİ İÇİN BU KURUMLARA FAYDALI OLACAK BİRİMLERİN OLUŞMASINI SAĞLAMAK

    H4.3- SANAYİCİLERİN İHTİYAÇLARI DOĞRULTUSUNDA PROJELER YAPMAK VE BU PROJELERE SPONSOR OLMALARINI SAĞLAMAK

    H4.4- ÖZEL SEKTÖR, STK VE KAMU KURULUŞLARININ TALEPLERİ GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURULARAK YENİ PROGRAMLAR OLUŞTURMAK

    H5.1- BÖLGENİN BİLİM, KÜLTÜR, DİL VE SANAT AÇISINDAN GELİŞİMİNE KATKIDA BULUNULMASI VE YÖN VERİLMESİNİ SAĞLAMAK

    H5.2- BÖLGEDE SAĞLIKLI VE YAŞANABİLİR BİR ÇEVRE OLUŞTURMADA VE ÇEVRE BİLİNCİNİN YERLEŞTİRİLMESİNDE AKTİF BİR ROL ÜSTLENİLMESİNİ SAĞLAMAK

    H5.3- ÜNİVERSİTE’NİN BÖLGE HALKINA SUNDUĞU HİZMETLERİNİN NİCELİĞİNİN VE NİTELİĞİNİN ARTTIRILARAK TOPLUMLA İLİŞKİLERİNİN GÜÇLENDİRİLMESİNİ SAĞLAMAK

    H6.1- ULUSAL VE ULUSLARARASI TANIRLILIĞIN ARTTIRILMASI

    H6.2- ÜNİVERSİTE ÇALIŞANLARININ SOSYAL VE AKADEMİK ÇALIŞMALARINI GERÇEKLEŞTİREBİLECEK ORTAMIN SAĞLANMASI

    H6.3- NORM KADRO PLAN ÇALIŞMASININ YAPILMASI

    H6.4- MEZUN DERNEĞİ KURULMASI

    H7.1- ÇALIŞAN TÜM AKADEMİK VE İDARİ PERSONELİN ÖZLÜK HAKLARININ HİÇBİR AYRIM GÖZETMEKSİN VERİLMESİNİ SAĞLAMAK

    H7.2- AKADEMİK VE İDARİ PERSONELİN MEMNUNİYETİNİN ARTTIRILMASI

    H7.3- ÖĞRETİM ELEMANLARI İÇİN BİR ŞİKÂYET KUTUSU OLUŞTURULARAK ÖNERİ SİSTEMİ KURMAK

    H8.1- NİTELİKLİ, ÖZGÜN VE ULUSLARARASI YAYIN SAYISINI ARTIRMAK.

    H8.2- ÖĞRETİM ÜYESİ VE ÖĞRENCİ DEĞİŞİM PROGRAMLARININ ETKİNLİĞİNİ ARTTIRMAK

    H8.3- TÜBİTAK VE AB PROJE PROGRAMLARINDA YER ALMASINI SAĞLAMAK

    H8.4- BOLOGNA SÜRECİNE UYGUN; EĞİTİM VE AKADEMİK KONULARDA STANDARTLAR GELİŞTİRMEK VE AVRUPA'DAKİ FAKÜLTELERLE TAM UYUMLU BİR ÜNİVERSİTE OLMAK

     

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

Performans Programları
Faaliyet Raporları

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]