2012-2016 dönemi Hakimler ve Savcılar Kurulu Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • Ülkemizde yargı bağımsızlığı ve tarafsızlığının bir teminatı olarak kurulan Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu, 6087 sayılı Kanun’la idari ve mali yönden bağımsız bir kurul olarak yeniden yapılandırılmıştır. HSYK, Anayasa ve yasalar çerçevesinde kendisine verilen görevleri yerine getirirken, kamu kaynağı kullanan idari bir organ olmanın bilinci içinde; planlı, hesap verebilen, şeffaf, yararlanıcı odaklı, geleceğe dönük bir yönetim anlayışını benimsemiştir. Kurulumuz, daha bağımsız, tarafsız, adil bir yargı sistemin teminatı olarak, görevlerini geniş bir vizyonla yerine getirmeye çalışırken 5018 sayılı Kanun’la öngörülen stratejik plan anlayışını bir fırsat olarak değerlendirmektedir.

     

    HSYK Genel Kurulunun 14 Mart 2012 tarihli oturumunda, 155 sayılı kararı ile kabul edilen ve 2012-2016 yıllarını kapsayan Stratejik Plan, bir bütün olarak yargı sisteminin tüm kurumlarını ve aktörlerini ilgilendirmektedir. Kurulumuz, hazırladığı bu planla, hem yargı camiasının, hem de tüm halkımızın beklentilerine cevap vermeye çalışmıştır. Plana alınan amaç ve hedeflerin eksiksiz bir şekilde yerine getirilmesi ve halkımızın adalete olan güveninin artması, bu planın başarısının göstergesi olacaktır. Bu bağlamda, herkesin güven duyabileceği daha adil bir yargı sistemi için var gücüyle çalışan Kurulumuz, planlanan amaç ve hedeflerin gerçekleşmesi noktasında, adalet için yaşayan herkesin desteklerini beklemektedir.

     

    Genel Kurulumuz vizyonunu “Bağımsız, Tarafsız, Adil Yargının Teminatı” olarak benimsemiş olup, bu vizyonun, ülkemizi daha adil ve huzurlu yarınlara götürmesini diler, plan çalışmasında görüş ve düşüncelerini paylaşan, emeği geçen herkese teşekkür ederim.

     

    Ahmet HAMSİCİ

    HSYK Başkanvekili

  • A1- Yargı bağımsızlığını ve tarafsızlığını güçlendirmek

    A2- Hâkimlik ve savcılık teminatını güçlendirmek

    A3- Yargıya güveni artırmak

    A4- Yargının etkinlik ve verimliliğini artırmak

    5- Hâkim ve savcıların mesleki yetkinliğini geliştirmek

    A6- Yargı teşkilatını yeniden yapılandırmak

    A7- Mahkeme yönetim sistemini geliştirmek

    A8- Kurumsal altyapı ve kapasiteyi güçlendirmek

  • H1.1- Yargı bağımsızlığı ve tarafsızlığı ile ilgili bilimsel çalışmalar yapılması

    H1.2- Adalet Bakanlığı, üniversiteler ve STK’lar ile birlikte yargı bağımsızlığı ve tarafsızlığını güçlendirmek amacıyla çalışmalar yapılması

    H1.3- Yargı bağımsızlığı ve tarafsızlığının içselleştirilmesine yönelik çalışmalar yapılması

    H1.4- Yargı bağımsızlığı ve tarafsızlığı konusunda kamuoyunda farkındalığı artırmak amacıyla çalışmalar yapılması

    H2.1- Hâkim ve savcıların atama ve nakilleri ile ilgili sistemin yeniden düzenlenmesi

    H2.2-  Hâkim ve savcıların terfi ve kariyer sisteminin geliştirilmesi için çalışmalar yapılması

    H2.3- Hâkim ve savcılara ilişkin disiplin sistemi ve mevzuatının yeniden düzenlenmesi

    H2.4- Hâkim ve savcıların özlük hakları ile ilgili teminatların güçlendirilmesi için çalışmalar yapılması

    H3.1- Yargıya güveni olumsuz yönde etkileyen unsurların belirlenmesi için çalışmalar yapılması

    H3.2- Yargıya güveni artırmak amacıyla çalışmalar yapılması

    H3.3- Yargı mensupları için mesleki etik kuralları oluşturmak üzere çalışmalar yapılması

    H3.4- Yargı etiğinin içselleştirilmesi ve kamuoyunda farkındalığın artırılması amacıyla çalışmalar yapılması

    H3.5- Hâkim ve savcılara yönelik şikâyetlerin azaltılması amacıyla çalışmalar yapılması

    H4.1- Yargının etkinlik ve verimliliğini artırmak amacıyla sistem geliştirilmesi

    H4.2- Dava süreçlerini belirli standartlara bağlamak üzere dava çeşitlerine göre iş ve süreç analizleri ile görev tanımlarının belirlenmesi

    H4.3- Hâkim ve savcılar ile mahkemelerin iş yükünün hafifletilmesine yönelik çalışmalar yapılması

    H4.4- Yargının işleyişinde sıklıkla ortaya çıkan sorunların tespit edilerek ortadan kaldırılmasına yönelik çalışmalar yapılması

    H4.5- Hâkim ve savcılar ile mahkemelerin verimliliğinin artırılmasına yönelik çalışmalar yapılması

    H4.6- Duruşmalarda etkinlik ve verimliliğin artırılması

    H4.7- Yargı kurumları arasındaki koordinasyonu güçlendirmek için çalışmalar yapılması

    H5.1- Hâkim ve savcıların mesleki ve kişisel yetkinliklerinin geliştirilmesine yönelik bilimsel çalışmalar yapılması

    H5.2- Türkiye Adalet Akademisi ile işbirliği yapılarak her yıl eğitim planı hazırlanması

    H5.3- Hukuk eğitiminin uygulamayla bütünleştirilmesi, hâkim ve savcıların yurt içi ve dışında akademik kariyer yapmalarının kolaylaştırılması için çalışmalar yapılması

    H5.4- Hâkim ve savcıların mesleki kapasiteleri ile bilgi ve tecrübelerinin artırılması için çalışmalar yapılması

    H6.1- Fiziki altyapı, hâkim, savcı ve personel yetersizliği gibi sorunlar giderildiğinde, adli yargı istinaf mahkemelerinin faaliyete geçirilmesi

    H6.2- Adalet Bakanlığı ile işbirliği yapılarak işi az olan veya coğrafi olarak birbirine yakın olan adliyelerin merkezi adliyelerle birleştirilmesi, ağır ceza merkezlerinin yeniden belirlenmesi

    H6.3- Adalet Bakanlığı ile işbirliği yapılarak idari yargıda istinaf mahkemeleri kurulup, idari yargı teşkilatının yeniden yapılandırılması

    H6.4- Asliye ve sulh mahkemesi ayrımının kaldırılması için çalışmalar yapılması

    H7.1- Adalet Bakanlığı ile işbirliği yapılarak hâkim ve savcıların idari görevlerinin azaltılması.

    H7.2- Adalet Bakanlığı ile işbirliği yapılarak komisyonların yetki ve görevlerinin yeniden düzenlenmesi

    H7.3- Adalet Bakanlığı ile işbirliği içinde savcılık ve mahkeme teşkilatlarının fiziksel mekânlarının yeniden yapılandırılmasına yönelik çalışmalar yapılması.

    H7.4- Adalet Bakanlığı ile iş birliği yapılarak Mahkeme Yönetim Sisteminin geliştirilmesi için çalışmalar yapılması

    H7.5- Adalet Bakanlığı ve Maliye Bakanlığı ile işbirliği yapılarak yeni bir adliye bütçe sistemi oluşturulması için çalışmalar yapılması

    H8.1- Kurulun faaliyet ve hizmet alanları ile ilgili mevzuat çalışmalarının tamamlanması

    H8.2- Kurul personelinin etkinlik ve verimliliğini artırmak amacıyla çalışmalar yapılması

    H8.3- Teftiş sisteminin etkinlik ve verimliliğini artırmak amacıyla çalışmalar yapılması

    H8.4- Kurulun görev alanı ile ilgili olarak uluslararası kurumlar ve yabancı ülkelerle ilişkilerin geliştirilmesi

    H8.5- Medya ve halkla ilişkilerin etkin bir şekilde yürütülmesi

    H8.6- HSYK’nın fiziki ve teknolojik altyapısının geliştirilmesi

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

Performans Programları
Faaliyet Raporları

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]