2012-2016 dönemi Savunma Sanayi Başkanlığı Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • Savunma projelerindeki temel önceliğimiz Türk Silahlı Kuvvetlerimizin modern teçhizat ihtiyaçlarını ülke sanayimiz eliyle karşılamaktır. Gururla söyleyebilirim ki; hükümetimiz döneminde TSK ihtiyaçlarına yönelik, bedeli 22 Milyar Doları bulan modernizasyon projesi yürürlüğe konulmuş olup, bu projelerin %90’ı ülkemiz sanayiinin katılımıyla hayat geçirilmiştir. Yurtdışı hazır alıma gittiğimiz projelerin oranı maliyet bazında %10’un altına düşmüş bulunmaktadır. Bu çalışmalar neticesinde ve 2010 yılı rakamlarıyla, TSK ihtiyaçlarının yurtiçinden karşılama oranı hedefi yakalanarak %52,1’e ulaşmış; savunma sanayiinin dolaysız cirosu 3 katına çıkarak 2,7 Milyar Doları aşmış; ihracat 4’e katlanarak 853 Milyon Dolara ulaşmıştır. Dünyada ilk 100 büyük savunma sanayi şirketi arasında artık bir Türk şirketi de bulunmaktadır.

    Yurtiçi tasarıma ve üretime verdiğimiz önceliğin sonuçlarının almaya başlamış bulunuyoruz. Sanayimiz korvet, savaş gemisi, ana muharebe tankı, güdümlü roketler, insansız hava aracı gibi zorluk derecesi yüksek tasarım projelerinde iyi bir sınav vermekte, tünelin ucunda ışık görülmektedir.

    Bununla birlikte savunma sanayi şirketlerimiz dünya ülkelerinde zırhlı araçlar, hava savunma sistemleri, roket sistemleri, simülatörler, sahil güvenlik gemileri, askeri haberleşme sistemleri, komuta kontrol sistemleri ve yazılımları ihraç etmeye başlamıştır.

    Savunma Sanayii Müsteşarlığı, 25 yılda kendisine verilen sorumluluklar ve tahsis edilen kaynaklar dahilinde, önemli bir değer yaratmıştır. Bugün SASAD üyesi100’den fazla imalatçı şirket ve bini aşkın küçük işletme sektörü oluşturmaktadır. Dolayısıyla gelinen aşama itibariyle Türk savunma sanayiinin başlangıç aşamasını tamamladığını söyleyebiliriz. Ancak, ülkemiz için bunu yeterli görmek mümkün değildir.

    Gelinen aşamada tüm taraflar birikimlerini ortaya koyup, ciddi bir hedefle yeniden yapılanmayı konuşmalıdır. O zaman devletin bu alana tahsis ettiği kaynakları çok daha etkin bir şekilde kullanmak mümkün olacaktır. Savunma sanayimiz uluslararası düzeyde profesyonel bir yapılanmayı hedeflemelidir. Bunun sonucunda inanıyorum ki; savunma sanayii Türkiye için stratejik ve teknolojik bir üstünlük olarak ortaya çıkacaktır.

    Önümüzdeki dönemde hedefimiz “savunma sanayi liginde ilk 10 ülke arasına girmek” olmalıdır. 2016 yılında savunma ve havacılık sanayii ihracatının 2 Milyar $’a; sektör cirosunun 8 Milyar $’a ulaşmasını öngörüyoruz. Bu itibarla, tüm kara ve deniz araçları ile helikopter ve insansız hava araçlarının yurtiçinde geliştirilmesi için elbirliğiyle gayret göstermeliyiz. Savunma Sanayii Müsteşarlığı’nın yeni planlama döneminde de paydaşları ile işbirliği içerisinde hedeflerine ulaşacağına olan inancım sonsuzdur.

    İsmet YILMAZ

    Milli Savunma Bakanı

  • A1- Sürüdürülebilir ve rekabetçi savunma sanayiinin mimarı olmak.
    A2- TSK'yı geleceğin muharebe ortamına hazırlayacak savunma ve güvenlik teknolojilerinde yetkinlik kazanmak.
    A3- Paydaş memnuniyetini esas alarak program yönetiminde olgunluğa ulaşmak.
    A4- Değer yaratan ve değer gören çalışanlara sahip güçlü bir kurum olmak.

  • H1.1- Savunma ve güvenlik sektörünün etkinliğini artırmaya yönelik tedbirler geliştirmek.

    H1.2- İhtiyaçların yurtiçinden karşılanma oranını tabana yayılmış bir tedarik zinciri oluşturarak artırmak.

    H1.3- Savunma sanayiinin ürün tasarımından üretim ve lojistik desteğe uzanan ömür devrinin tamamında etkin rol almasını sağlamak.

    H1.4- Savunma ve havacılık ihracatının artırılmasını teşvik etmek ve desteklemek.

    H2.1- Teknolojik üstünlük kazandıracak platform ve sistemlerin yurtiçinde geliştiirlmesine yönelik projeleri hayata geçirmek.

    H2.2- Teknoloji kazanımı çalışımalarına sistematik bir boyut kazandırarak savunma sanayiinin ihtiyaç duyduğu teknoloji tabanın oluşturmak.

    H2.3- Tasarım ve geliştirme faaliyetlerini destekleyecek test ve sertifikasyon altyapısını planlamak ve geliştirmek.

    H3.1- Program yönetimi yaklaşımını kurumsallaştırmak.

    H3.2- Geleceğin savunma ve güvenlik ihtiyaçlarının yönetilmesine SSM ve sanayinin katkısını artırmak.

    H3.3- Savunma Sanayi Destekleme Fonu'nu savunma sanayi stratejilerinin sürekli finansmanı sağlayacak şekilde bütçelendirmek.

    H4.1- Kurumsal birikim ve yetkinlikleri geliştirmek.

    H4.2- Müsteşarlığın kurum kimliğini ve iletişim becerilerini geliştirmek.

    H4.3- Çalışanların motivasyonunu artırmaya yönelik İnsan Kaynakları Politikaları geliştirmek ve bunları kurumsallaştırmak.

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

Performans Programları
Faaliyet Raporları

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]