2010-2014 dönemi Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü (DHMİ) Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü, 1933 yılından beri havacılık sektöründe hava seyrüsefer ve hava alanı işletmeciliği hizmetlerini çağın son teknolojilerini takip ederek başarılı bir şekilde sürdürmektedir.

    Dünyada yaşanan gelişmeler ile Ülkemizin AB’ye üyeliği yolunda Türk kamu yönetiminde yeniden yapılanma ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Ana amaçları iyi ve kaliteli hizmet üretmek olan kamu kurumlarının hedef ve öncelliklerini belirleyecek, şeffaf ve etkin bir kamu yapılanmasına imkân sağlayacak stratejik yönetim ve planlamanın yapılması bir zorunluluk haline gelmiştir.

    Bu anlayış içerisinde, DHMİ Genel Müdürlüğü, gerek ülkemizde yaşanan turizm artışı gerekse bölgesel hava taşımacılığı politikası sonucu artan yolcu ve uçak trafiğine paralel olarak, şu anda sayısı 40’ı bulan havaalanımızda yolcu memnuniyetini ve güvenliğini sağlamak, daha emniyetli hava seyrüsefer hizmeti verebilmek amacıyla alt ve üst yapı projeleri ile gerekli donanımları temin ve tesis etmeye devam edecektir.

    Bu çerçevede, Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü 2010–2014 Stratejik Planı hazırlama çalışmalarını başlatmış ve bu süreçte stratejik planlama çalışmalarına yön vermek amacıyla iç ve dış paydaşların görüşleri alınarak, Kuruluşumuzun GZFT ve Durum Analizleri yapılmıştır. Kuruluşumuz stratejik planlama çalışmalarına tüm birimlerimiz katılımcı bir yaklaşım göstererek her aşamasında yer almışlardır.

    2010-2014 Stratejik Planlama çalışmaları ile Kuruluşumuzun yeni misyon ve vizyonu oluşturulmuş, bu doğrultudaki stratejik amaç ve hedeflerimiz belirlenmiştir.

    Bu çalışmalardan edindiğimiz deneyimlerin Kuruluşumuzun önümüzdeki dönemde yapacağı çalışmaları daha etkin ve verimli hale getireceğine ile iyi bir yol haritası olacağına inanmaktayız. Bu vesile ile durum analizi ve GZFT analizi çalışmaları kapsamında bize görüş ve düşüncelerini ileten paydaşlarımıza, özverili çalışmaları için Stratejik Planlama Ekibine ve katkıda bulunan tüm DHMİ Genel Müdürlüğü çalışanlarına teşekkür ederim.

    Orhan BİRDAL

    Yönetim Kurulu Başkanı

    Genel Müdür

  • A1- Hava seyrüsefer emniyetinin en üst seviyede sağlanması

    A2- Havaalanı işletmeciliği hizmetlerinin uluslararası standartlarda sağlanması

    A3- Bölgesel hava ulaşım merkezi olunması

    A4- Bölgesel hava eğitim üssü olunması

    A5- İnsan kaynaklarının optimum yönetimi ile hizmette kalite ve etkinliğin artırılması

  • H1.1- Hava seyrüsefer hizmetlerine ilişkin personel, sermaye, cari (işletme) ve yatırım giderlerinin milli maliyetlere yansıtılarak geri dönüşümü vasıtasıyla mevcut yatırımların zamanında tamamlanması, geleceğe yönelik projelerin hayata geçirilmesi.

    H1.2- ATM 2000+ Stratejisi kapsamında CNS (Haberleşme, Seyrüsefer, Gözetim) alanlarında ATM sistemlerinin sürekli modernizasyonunun sağlanması, Hava Trafik Emniyeti Elektronik Sistemlerinin yenilenmesi, geliştirilmesi ve SMART “Türkiye’de Hava Trafik Yönetimi Kaynaklarının Sistematik Modernizasyonu” projesi kapsamında başlatılan mevcut sistem alt yapı modernizasyon çalışmalarının iş akış programına uygun olarak tamamlanması.

    H1.3- EUROCONTROL ATM hizmetleri ile uyumlu, emniyet düzenleme hedef ve gerekliliklerinin (ESARR’s) geliştirilmesi ve emniyet performans etkinliğinin sağlanması.

    H1.4- Seyrüsefer yardımcı sistemlerinin (VOR, DME, NDB) tek merkezden izlenebilmesi, olası problemlere anında müdahale edilebilmesi ve uzaktan yönetilebilmesi amacıyla başlatılan “Seyrüsefer Yardımcılarının Uzaktan Yönetimi ve İzlenmesi (UYİP)” projesinin yaygınlaştırılması.

    H1.5- Emniyetli, düzenli ve hızlı bir hava trafik akışının sağlanması, artan trafik sayısına karşın iniş / kalkış ve transit trafiklere verilen hava trafik yönetim (ATM) hizmetlerinde insan faktöründen kaynaklanan kaza kırım hadiselerinin yaşanmaması.

    H1.6- Hava seyrüsefer ve radar istasyonlarında özellikle kış aylarında hava şartlarının olumsuzlukları nedeniyle, enerji nakil hatlarındaki direk yıkılmaları ve hatların kopması neticesinde yaşanılan enerji problemleri ve buna bağlı olarak seyrüsefer/radar sistemlerinde meydana gelebilecek kesintilerin ortadan kaldırılmasını temin etmek maksadıyla, kesintisiz ve güvenilir enerji sağlamak üzere, rüzgar ve güneş santrallerinin kurulması.

    H2.1- PAT sahalarında her türlü yer hareketinin emniyetli bir şekilde gerçekleşmesi amacıyla gelişen teknoloji ile donatılmış araç ve ekipman temin edilmesi.

    H2.2- Olumsuz görüş şartlarında yapılacak operasyonlar için havaalanı pist aydınlatma kategorilerinin yükseltilmesi, pist aydınlatma sistemlerinin ICAO’da belirtilen standartlarda, işletme kolaylığı ve verimliliği en üst düzeyde cihazlarla teçhiz edilmesi.

    H2.3- Havaalanları terminal binaları ile sistem cihaz ve teçhizatlarının enerji ihtiyaçları için, yenilenebilir enerji kaynaklarından (rüzgâr ve güneş enerjisinden) yararlanılması.

    H2.4- Havaalanlarında RESA (Pist Sonu Emniyet Sahası) oluşturulması.

    H2.5- SHY14-A kapsamında tüm havaalanlarının ruhsatlandırılması, dış hatlara açık olanların da sertifikalandırılması; ruhsat ve sertifikasyon için gerekli altyapıların tamamlanması, alınan Kalite Belgesinin sürdürülebilirliğinin sağlanması, Master Planlarının yapılması.

    H2.6- Havaalanlarında bulunan terminal ve destek binalarının yolcu potansiyelini, konforunu ve güvenliğini arttırmaya yönelik son teknolojik gelişmeleri içeren sistemlerle yeniden yapılandırarak gelişen dünya standartlarının takip edilmesi.

    H2.7- Havaalanlarının terminal yolcu ve bagaj giriş noktalarının, personel giriş noktalarının, uçak park alanları ve araç park girişlerinin patlayıcı tespiti ve izleme yapabilen güvenlik sistem/cihazları (EDS, X-Ray, metal detektörleri, CCTV, Kartlı Geçiş Sistemi) ile kontrol edilmesi.

    H2.8- Havaalanlarında, ihtiyaçların belirlenerek gerekli olanlarda kapasite arttırılması, havaalanlarına erişim ve hizmet standartlarının yükseltilmesi ile düşük trafikli havaalanları ile tarifeli sefer gerçekleşmeyen havaalanlarında, düzenli ve sürekli seferler için tedbirler alınması.

    H2.9- Havaalanları alt yapılarının trafik yoğunluğuna ve türüne (yolcu/kargo) göre geliştirilmesi ve yenilenmesi amacıyla Hava Alanlarında bulunan pistlerin yeni büyük gövdeli uçaklara göre genişliklerinin arttırılması ile apron, emergency pist ve paralel pist ve paralel taksiyolları gibi sahaların genişletilmesi ile havaalanı uçak harekât alanlarının (Pist, Apron ve Taksiyolu Sahaları) hava trafik yoğunlukları doğrultusunda yeni (A380 vb.) uçak tip ve modellerine göre düzenlenmesi.

    H2.10- Yeni yapılacak havaalanlarının fonksiyonel, çevreye duyarlı, teknolojik yolcu terminalleri ve ek tesisleri ile yörenin coğrafik, jeolojik koşullarına Annex 14 normlarına haiz uygun PAT sahaları yatırımlarıyla yıllarca talebe cevap verecek şekilde tasarlanması ve yapılması.

    H2.11- Havaalanları çevre güvenlik tel örgülerinin MSHGP Ek-16’ya uygun hale getirilmesi ve elektronik güvenlik sistemleri ile desteklenmesi.

    H2.12- Havaalanı hizmet araçlarının havaalanı kategorilerine göre temini ve yenilenmesi amacıyla ARFF hizmetleri için, yangın istasyonlarının yenilenmesi ve/veya yapılması, son teknoloji itfaiye araçlarının ve sistemlerinin gelişen uçak trafiği ve tiplerine göre alımlarının yapılması.

    H2.13- Su tüketimi konusunda gereken önlemlerin alınması, su kaynaklarının tasarruflu ve verimli kullanımının yaygınlaştırılması ile su, atık su, katı atık, tehlikeli atık gibi çevre korumaya yönelik tesislerin yapılması, Avrupa Birliğine uyum çerçevesinde iklim değişikliği, gürültü ve karbondioksit emisyonları kapsamında hava alanlarının inşasında, ÇED yönetmeliğinin uygulanması, tüm hava alanlarına arıtma sistemi kurulması ve gürültü kirliliği için çalışmalarda bulunulması.

    H3.1- Ülkemiz hava sahası ve havaalanları hava trafik kapasitelerinin artırılması amacıyla hava trafik gereksinimleri ve kullanıcı istekleri doğrultusunda hava sahası tasarımında düzenlemeye gidilerek optimum kullanımının sağlanması amacıyla geleceğe yönelik projeler/düzenlemeler yapılması.

    H3.2- Hava Trafik Akış Yönetiminde ( ATFM ), trafik başına halen 1 dakika olarak hedeflenen Avrupa ortalaması altında, 0.2 dakika olarak gerçekleşen en-route trafik gecikmelerinin, SMART Projesinin hayata geçirilmesiyle birlikte 2011 yılında sıfır gecikme olarak hayata geçirilmesi.

    H3.3- Avrupa, Kafkasya, Orta Asya, Orta Doğu ve Körfez Ülkeleri için önemli bir geçiş bölgesinde yer alan Ülkemiz hava sahasının coğrafi konumu ve hava sahasının büyüklüğünün yanı sıra, teknik donanımı ve bilgi birikimi itibariyle önemli bir hava sahası bloğu olma potansiyelinin hayata geçirilerek hava trafik sağlama kapasitesinin sınırlarımız dışında da bölgesel olarak genişletilmesi.

    H4.1- Üç boyutlu, renkli kule ve radar simulatörleri ile teçhiz edilmiş, son derece modern derslikler ve uygulama laboratuarlarından oluşan eğitim tesislerimizi havacılık sektöründeki büyük ekonomik potansiyelden pay alabilmek amacıyla bölgesel havacılık sektörünün istifadesine sunmak için planlama ve çalışmalarda bulunulması.

    H5.1- Kuruluşumuz ana faaliyet alanına giren hizmetlerinin özellik arz etmesi nedeniyle ihtiyaç duyulan nitelikli personel istihdamının sağlanması amacıyla; Kamuya personel alımı ile ilgili mevzuatta düzenlemelerin yapılması için girişimlerde bulunulması.

    H5.2- Kuruluşumuzca verilen Hava Seyrüsefer ve Meydan İşletme Hizmetlerinin ulusal ve uluslararası ihtiyaçlara cevap verecek şekilde, ICAO norm ve standartlarına uygun olarak istihdam edilen mevcut personel sayısının istenilen düzeye ulaştırılması.

    H5.3- Çalışan personelin olumsuz dış etkilerden en az etkilenmesi yönünde düzenlemelere gidilmesi, başta ücretler olmak üzere özlük haklarını geliştirmeye yönelik personele ilişkin uygulamalardaki mevzuat kısıtlamalarına tabi olunmaması.

    H5.4- Hizmet içi personel eğitiminin, kuruluş birimleri itibariyle dengeli bir şekilde sağlanması, eğitilen personelin kendi uzmanlık alanlarında görevlendirilmesi.

    H5.5- Kuruluşumuzun son teknolojik gelişmeleri içeren sistemlerle yapılandırılarak gelişen dünya standartlarının takip edilmesi amacıyla bilişim alt ve üst yapılarının temini, tesisi, modernizasyonu ile e-imza’ya geçiş sürecinde gerekli donanım, yazılım ve sertifikalarının alınması.

    H5.6- Havacılık sektörünün sürekli gelişmesi ve büyümesi nedeniyle Kuruluşumuzun değişen şartlar ve ihtiyaçlar doğrultusunda yeniden teşkilatlanması (yapılanması) ve bu amaçla mevcut ünitelerde revizyona gidilerek, isim değişikliği de dahil olmak üzere Kuruluşun yeniden yapılanma çalışmalarının tamamlanması.

    H5.7- SHY-14A Yönetmeliği gereği tüm hava alanlarında görülen acil rahatsızlıklarda, uçak kaza-kırımlarda, afetlerde hizmet verecek sağlık ekibi eksikliğinin giderilmesi ile “uçuş sağlığı” konusunda eğitimlerinin sağlanması.

    H5.8- AB Müktesebatına uyum çalışmalarına devam edilmesi, konuyla ilgili konusunda uzman personelden (AB Müktesebatı ile Uluslararası Tahkim konusunda deneyimli hukukçular dahil) müteşekkil yeni birim kurulması, konuyla ilgili açılan kurslara iştirak edilmesi.

    H5.9- Kalite Yönetim Sisteminin kurumun tüm birimlerini kapsayacak şekilde yaygınlaştırılması.

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

      Henüz eklenmemiş
  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

Performans Programları
    Henüz eklenmemiş
Faaliyet Raporları

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]