2010-2014 dönemi Posta ve Telgraf Teşkilatı Genel Müdürlüğü (PTT) Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • STRATEJİK AMAÇ 1.
    Evrensel hizmet kapsamındaki hizmetler de dahil yurtiçi ve yurtdışı posta hizmetlerinin rekabet ortamında kalitesini artırarak müşteri memnuniyetini sağlamak.

    STRATEJİK AMAÇ 2.
    Yurtiçi-yurtdışı lojistik hizmetlerinin rekabet ortamında kapasitesini ve kalitesini artırarak, müşteri memnuniyetini sağlamak.

    STRATEJİK AMAÇ 3.
    Rekabet ortamında sunulan PTT Bank hizmetlerinin kalitesini uzmanlığıyla artırarak gelir artışı sağlamak.

    STRATEJİK AMAÇ 4.
    Kurumsal kapasiteyi geliştirerek, kurumsal dönüşümü sağlamak.

  • Hedef 1.1
    Posta hizmetlerinde UPU, PostEurop ve evrensel hizmet standartları gereğince iyileştirmeyi sağlamak.

    Hedef 1.2
    Posta Hizmetlerini çağın gereksinimlerine uygun olarak mekanize ve modernize etmek suretiyle gönderilerin hızlı ve güvenli işlenmesiyle iletilmesini, bunun sonucu olarak hizmetlerin geliştirilmesini, yaygınlaştırılmasını ve işlem hacminin artırılmasını sağlamak.

    Hedef 1.3
    Posta gönderilerindeki tecavüz, kayıp ve gecikmelerin önüne geçilerek müşteri memnuniyetini artırmak.

    Hedef 2.1
    Kargo hizmetlerinde UPU ve PostEurop standartları gereğince iyileştirmeyi sağlamak.

    Hedef 2.2
    Kargo hizmetlerini çağın gereksinimlerine uygun olarak mekanize ve modernize etmek suretiyle gönderilerin hızlı ve güvenli işlenmesiyle iletilmesini, bunun sonucu olarak da hizmetlerin geliştirilmesini, yaygınlaştırılmasını ve işlem hacminin artırılmasını sağlamak.

    Hedef 2.3
    Kargo gönderilerindeki tecavüz, kayıp ve gecikmelerin önüne geçilerek, yakınma sayısında her yıl belli oranlarda azalma sağlamak suretiyle, müşteri memnuniyetini artırmak.

    Hedef 3.1
    Parasal hizmetlerde teknolojiden faydalanılarak, işlem sayısının artırılması suretiyle gelir artışı sağlamak.

    Hedef 3.2
    PTT Bank hizmetlerinin sunum kanallarını teknoloji desteğiyle artırmak.

    Hedef 3.3
    PTT işyerlerinde satılan ürünlerin sayısını ve çeşidini artırmak.

    Hedef 3.4
    Parasal hizmetlerle ilgili yakınma konusu edilen hususların giderilerek müşteri memnuniyetini sağlamak.

    Hedef 4.1
    Performansa Dayalı Ücretlendirme ve Yönetim Sistemi oluşturmak.

    Hedef 4.2
    İşletme faaliyetlerinin planlanmasına ve yönetime karar desteği sağlanmasına yardımcı olmak amacıyla Maliyet Muhasebesi Sistemi oluşturmak.

    Hedef 4.3
    PTT Mevzuatında yapılacak değişiklikler kapsamında ikincil mevzuatı güncellemek.

    Hedef 4.4
    Personelin; rekabet koşullarına uygun olarak alanında uzmanlaşmasını, motivasyonunun artışını ve kurumsal yetkinlik ile kurum kültürünün geliştirilmesini eğitim yoluyla sağlamak.

    Hedef 4.5
    Hizmetlerin sürekliliğini sağlamak üzere personel sayısındaki azalışlar karşısında ihtiyaç duyulan personeli temin etmek.

    Hedef 4.6
    Doğrudan hizmet sunumunda kaliteyi yükseltirken sürati de artırmak için bu alanda çalışan personelde nitelik ve nicelik olarak gelişmeyi sağlamak.

    Hedef 4.7
    Bilgi ve belge yönetimindeki etkinliğin artırılmasını sağlamak.

    Hedef 4.8
    Kurumsal güvenliği ve denetimi sağlamak.

    Hedef 4.9
    Bilgiyi yöneterek yönetimi bilgilendirmede ve hizmetlerin sunumunda etkililik, kalite ve sürati artıracak teknolojik altyapıyı Kurumsal Kaynak Planlamasına geçerek oluşturmak.

    Hedef 4.10
    Tanıtım ve pazarlama yoluyla PTT’nin posta, PTTBank ve lojistik alanlarında pazardaki konumunu güçlendirmek.

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

      Henüz eklenmemiş
  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

      Henüz eklenmemiş

Performans Programları
    Henüz eklenmemiş
Faaliyet Raporları
    Henüz eklenmemiş

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]