2008-2012 dönemi Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • Ülkemizin içinde bulunduğu mali ve idari sorunlar dikkate alındığında, kamu kurum ve kuruluşlarının faaliyetlerini planlı bir şekilde yerine getirmeleri ve kaynaklarını akılcı kullanmaları, diğer bir ifadeyle yeniden yapılanmaları gittikçe daha fazla önem kazanmaktadır. Yukarıdaki gerçekler ışığında, 10.12.2002 tarih ve 5018 sayılı “Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun 9. Maddesi”, Mayıs 2003 tarihinde DPT tarafından hazırlanan “Kamu Kuruluşları için Stratejik Planlama Kılavuzu”, 26.05.2006 tarihli “Kamu İdarelerinde Stratejik Planlamaya İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik” ve Yükseköğretim Kurulu’nun hazırladığı “Türkiye’nin Yükseköğretim Stratejisi” esas alınarak, üniversitemizde “Cumhuriyet Üniversitesi Stratejik Plan Kurulunun Kuruluş ve İşleyişi Hakkındaki Yönerge” Cumhuriyet Üniversitesi Senatosu’nun 12.10.2005 tarih ve 17 sayılı toplantısında kabul edilmiştir. Bu yönerge ile tanımlanan stratejik plan; Cumhuriyet Üniversitesi’nin orta ve uzun vadeli amaçlarını, temel ilke ve politikalarını, hedef ve önceliklerini, performans göstergelerini, bunlara ulaşmak için izlenecek yöntemler ile kaynak dağılımlarını içeren kuruluş düzeyinde planı ifade etmektedir.


    5 yıllık bir süreyi kapsayan üniversitemiz stratejik planı; uygulama stratejisi (stratejik amaç ve hedefleri gerçekleştirilecek faaliyetlerin ve/veya projelerin belirlenmesi, uygulama stratejisi bütçe ilişkisi) ile izleme ve değerlendirme aşamaları ile her yıl denetlenecek / hesap verme sorumluluğunu getirecektir. Cumhuriyet Üniversitesi Stratejik Planı’nın hazırlanmasında büyük destekleri olan Cumhuriyet Üniversitesi Rektör Danışmanı Prof. Dr. Hüseyin Yalçın’a, Stratejik Plan Kurulu Üyelerine ve emeği geçen tüm personele teşekkür ederim.

    Prof. Dr. Mehmet BAKIR
    Rektör

  • A 1- Öğrencinin yeterli düzeyde bilgi ile donatılması,

    A 2- Öğrenciye yeterli ölçekte beceri kazandırılması.

    A 3- Öğrencinin öğrenmeyi öğrenmesi.

    A 4- Öğrencinin kültür düzeyinin yükseltilmesi.

    A 5- Ortaöğretimden yüksek düzeyli bilgiye sahip (başarılı) öğrencilerin Üniversitemizi tercih etmesinin sağlanması.

    A 6- Maddi gücü yüksek öğrencinin üniversiteyi tercih etmesine zemin hazırlanması.

    A 7- Yabancı öğrencilerin üniversiteyi tercih etmelerine zemin hazırlanması.

    A 8- Öğrenci sayısının artırılması.

    A 9- Öğrenci-Sivas ilişkilerinin iyileştirilmesi.

    A 10- Öğretim elemanı sayısının artırılması.

    A 11- Sunulan hizmetlerde yüksek kalitenin sağlanması.

    A 12- Bilimin gelişmesine azami katkıda bulunulması.

    A 13- Öğrenci/Öğretim Üyesi oranının düşürülmesi.

    A 14- Beceri kazandıran modern laboratuvarların kurulması.

    A 15- Yeteri kadar yayın yapılması.

    A 16- Patent alınması.

    A 17- Sağlık hizmetlerinde öğrenci-öğretim üyesi-personel memnuniyeti.

    A 18- Takip edilen işlerin tam zamanında yapılması.

    A 19- İş takiplerinde bürokrasinin azaltılması.

    A 20- Bakım-onarım işlerinin tam zamanında yapılması.

    A 21- Kurum aidiyeti doğrultusunda kurum elemanlarına sahip çıkılması.

    A 22- Üniversitede kurumsal kültürün / aidiyetin sağlanması.

    A 23- Fiziksel üst yapının geliştirilmesi.

    A 24- Lisans eğitim-öğretim kalitesinin artırılması.

    A 25- Lisansüstü eğitimin kalitesini artırmak.

    A 26- Öğretim elemanlarının nitelik ve niceliksel olarak kalitesinin artırılması.

    A 27- Nitelik ve nicelik yönünden yeterli bir idari personel yapısının kurulması.

    A 28- Araştırma-Geliştirme çalışmalarının organizasyonu.

    A 29- Bilimsel, sanatsal, sosyal-kültürel ve sportif etkinlikler düzenlemek.

  • H1.1- Eğitim-öğretimin ders notları ve yeni yayınlarla desteklenmesi,

    H1.2- Uygun ve modern ders programlarının seçilmesi,

    H1.3- Öğrenci/öğretim üyesi sayısının düşürülmesi,

    H1.4- Araştırma Görevlisi/Öğretim Üyesi sayısının artırılması,

    H1.5- Yeni öğretim yöntemlerinin geliştirilmesi,

    H1.6- Öğrencinin internet destekli kütüphanede geçen zamanının artırılması,

    H1.7- Yabancı Dil Bilgisinin öğretilmesi,

    H1.8- Öğrenciye öğrenme yeteneğinin kazandırılması.

     

    H2.1- Yeterli sayıda staj yeri sağlanması, Yeterli ölçekte laboratuvar kurulması, Öğretim üyelerinin uygulamalara eşlik etmesi ve denetim sağlaması, Simülasyon laboratuvarlarının kurulması.

     

    H3.1- Kitap okuma alışkanlığının teşviki, Konforlu kütüphane oluşturulması, Yeterli kitap temini, Öğrencinin kitap almasının teşvik edilmesi.

     

    H4.1- Üst düzey danışmanlık ve rehberlik hizmetlerinin verilmesi, Öğrenci değişimine zemin hazırlanması, Sivil toplum örgütleriyle ilişkilerin güçlendirilmesi, Öğrencilere pozitif değerlerin aktarılması, Yerel tarih, doğa, kültür, bilim ve öğrenci şenliklerinin şekillenmesi

     

    H5.1-  C.Ü. aidiyet duygusunun geliştirilmesi, Yeterli tanıtım programları, Öğrenciye dönük fiziki koşulların iyileştirilmesi, Başarılı öğrencilere burs ve öğrenci evlerinin tahsisi, Öğrencilere çalışma olanağının sağlanması.

     

    H6.1-  Fiziki ve yaşam koşullarının iyileştirilmesi,

    H6.2- Yoğun aktivite ve tanıtımların yapılması.

     

    H7.1- Fiziki ortam koşullarının iyileştirilmesi,

    H7.2- Yeterli düzeyde bilgi ve beceri verilmesi,

    H7.3- Uluslararası ilişkilerin geliştirilmesi,

    H7.4- Bilgili ve becerili öğretim üyelerinin yetiştirilmesi.

     

    H8.1- Yeni fakülte ve bölümlerin kurulması,

    H8.2- Öğretim üyesi sayısının artırılması,

    H8.3- Yeterli kapalı alan ihdası ve barınma,

    H8.4- Öğrencilere çalışma olanağı sağlanması.

     

    H9.1- Öğrenciye dönük sivil toplum (kulüp ve dernek) örgütlerinin kurulması,

    H9.2- Öğrencilere dönük çalışma olanağı, İkili ilişkilerin gelişmesine dönük tanıtım.

     

    H10.1- Fiziki koşulların ve ücretlerin iyileştirilmesi,

    H10.2-Yurtdışı ilişkilerin geliştirilmesi.

     

    H11.1- Sağlık hizmetlerinin iyileştirilmesi,

    H11.2- Üniversite-Sanayi işbirliğinin geliştirilmesi,

    H11.3- Yüksek kalitede eğitim-öğretim yapılması,

    H11.4- Sivas'a dönük bilimsel çalışma, proje ve danışmanlık hizmetlerinin artırılması.

     

    H12.1- AR-GE Laboratuvarlarının kurulması ve Teknoparkların oluşturulması,

    H12.2- Yüksek Lisans ve Doktora programlarının açılması ve yüksek kaliteli doktora ve lisans öğrencisi yetiştirilmesi,

    H12.3- Çok sayıda nitelikli bilim insanının yetiştirilmesi,

    H12.4- Danışmanlık hizmetlerinin verilmesi.

     

    H14.1- Simülasyon laboratuvarının kurulması,

    H14.2- Eğitim-öğretime dönük klasik laboratuvarların oluşturulması.

    H15.1- Ulusal ve uluslararası yayın, bildiri ve kitap sayısının artırılması.

     

    H22.1- Öğretim elemanlarının, idari personel ve öğrencilerin kurumsal sahiplenmelerinin ve iletişimi güçlendirecek ortamların sağlanması, motivasyonlarının artırılması.

    H22.2- Kamu ve özel kurum ve kuruluşlara, topluma yönelik araştırma, eğitim ve danışmanlık hizmetlerini sunmak ve sürekliliğini sağlamak.

    H22.3- Birimlerin yayınladıkları dergileri önce ulusal, sonra uluslararası indekslerde taranabilir bilimsel niteliklere kavuşturmak.

    H22.4- Birimlerin web sayfasını geliştirmek.

    H22.5- Kendi kaynaklarını yaratmak ve geliştirmek.

    H22.6- Sanayi / endüstri ile işbirliğinin geliştirilmesi / güçlendirilmesi.

    H22.7- Yurtiçi ve Yurtdışı Araştırma Projelerinin artırılması,

     

    Fiziksel Üstyapı ile İlgili Hedefler

    H23.1- Yeni mekanların inşa edilmesi ve mevcutlarının onarılması / yenilenmesi / iyileştirilmesi.

     

    Lisans Eğitim-Öğretimi ile İlgili Hedefler

    H24.1- Öğretim elemanı sayısının arttırılması.

    H24.2- Eğitim-öğretim programlarının yeniden düzenlenmesi / güncellenmesi.

    H24.3- Modern eğitim anlayışına uygun derslik / laboratuvar /atölye / klinikler yapılması ve/veya yenilenmesi.

    H24.4- Öğrencilerle ilişkilerin geliştirilmesi ve güçlendirilmesi.

    H24.5- ÖSS tercih sıralamasında üst sıralara çıkmak.

    H24.6- Disiplinler-arası ve -içi eğitim programları ile işbirliği yapılması.

    H24.7- Danışmanlık ve rehberlik hizmetlerinin sunulması.

    H24.8- Uluslararası öğrenci değişim programlarının geliştirilmesi.

    H24.9- Eğitiminin her düzeyinde nesnel değerlendirme yöntemlerinin yaygınlaştırılması ve tek bir sınav yönteminin uygulanması,

    H24.10- Öğrencilerin yabancı dil bilgilerini geliştirmek.

    H24.11- Öğrencilerin staj olanaklarını artırmak.

    H24.12- Başarılı öğrencilerin lisansüstü programa hazırlanmalarını teşvik etmek.

    H24.13- Mezunları izlemek ve onlarla etkileşim kanalları oluşturmak.

     

    Lisansüstü Eğitim-Öğretimi ile İlgili Hedefler

    H25.1- Derslerin içeriklerinin gözden geçirilerek güncellenmesi ve/veya yeni derslerin açılması.

    H25.2- Derslerin içeriklerinin ve kredilerinin gerçekçi bir biçimde düzenlenmesi.

    H25.3- Derslerin anlatım biçimlerinin gözden geçirilmesi.

    H25.4- Derslerde teorik bilgiler yanı sıra, laboratuvar ve/veya uygulamaların yeterli düzeye ulaşmasını sağlamak.

    H25.5- Öğrenci seçimi için ölçütlerin gözden geçirilmesi.

    H25.6- Enstitü araştırma görevlisi kadrolarının artırılmasını sağlamak.

    H25.7- Tezlerin yayınlanabilir nitelikte olmasını sağlamak.

    H25.8- Öğrencilerin tez danışmanı seçiminde katılımını sağlamak.

    H25.9- Tez sürecinin daha titiz kontrol edilmesini sağlamak,

    H25.10- Lisansüstü öğrencilere ve öğretim üyelerine tez süreci ile ilgili eğitim vermek.

    H25.11- Tez konularının güncel nitelikte olmasını sağlamak.

    H25.12- Tez jürilerine farklı disiplinlerin katılımını sağlamak.

    H25.13- Lisansüstü öğrencilere programlar arası ders alınmasını özendirmek.

    H25.14- Enstitü faaliyetlerinde bilişim teknolojilerinden daha fazla yararlanmak.

    H25.15- Danışman başına düşen öğrenci sayısını düzenlemek.

    H25.16- Danışman, öğrenci ve mezunların memnuniyetini sağlamak.

    H25.17- Enstitülerin yapısını güçlendirmek.

     

    Akademik Personel ile İlgili Hedefler

    H26.1- Öğretim elemanlarının atanma, yeniden atanma ve yükseltilme ölçütlerinin düzenlenmesi.

    H26.2- Öğretim elemanlarının eğitim becerileri eğitimi almasını sağlamak.

    H26.3- Ulusal ve uluslararası öğretim elemanı değişim programlarının geliştirilmesi.

    H26.4- Ulusal ve uluslararası düzeyde ortak bilimsel araştırma projelerinin artırılması.

    H26.5- Uluslararası düzeyde yayınlanmış bilimsel araştırma ve atıf sayısının artırılması.

    H26.6- Bilimsel çalışmaların mali yönden desteklenmesi için mekanizmaların geliştirilmesi.

    H26.7- Öğretim Elemanlarının araştırma ve yayın yapmaya özendirilmesi.

    H26.8- Öğretim elemanlarının ulusal ve uluslararası bilimsel etkinliklere katılmasını özendiren mekanizmaların geliştirilmesi.

    H26.9- Akademik insan gücü planlamasının yapılması.

    H26.10- Her öğretim elemanının ayrıntılı faaliyet raporları hazırlamasını sağlamak

     

    İdari Personel ile İlgili Stratejik Amaç ve Hedefler

    H27.1- Bilgi donanımı daha güncel ve zengin bir personel ile hizmetin düzeyinin yükseltilerek yaygınlaştırılması.

     

    Araştırma-Geliştirme (AR-GE) ile İlgili Hedefler

    H28.1- Üniversitemiz bünyesindeki mevcut fakültelerle ve diğer üniversitelerle yapılacak disiplinler arası ortak çalışmaları planlamak, araç ve gereç olanaklarını değerlendirmek.

    H28.2- Üniversiteye saygınlık kazandıracak uluslararası düzeyde kabul gören/tanınan laboratuvar cihazlarının alınması.

     

    Bilimsel, Sosyal-Kültürel ve Sportif Etkinlikler ile İlgili Hedefler

    H29.1- Bilimsel ve sanatsal etkinlikleri artırmak.

    H29.2- Öğrenci dernek ve kulüplerinin çeşitliliğini ve sayısını artırmak / desteklemek.

    H29.3- Bilim, sanat ve iş dünyasının başarılı insanlarını davet ederek söyleşiler gerçekleştirmek.

    H29.4- Sosyal-kültürel-turistik amaçlı geziler ve gençlik kampları düzenlemek.

     

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

Performans Programları
Faaliyet Raporları

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]