2013-2017 dönemi Artvin Çoruh Üniversitesi Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • Üniversitemiz; 17 Mayıs 2007 tarih ve 5662 sayılı kanunun 29 Mayıs 2007 tarih ve 26736 sayılı Resmi Gazete‟de yayımlanarak yürürlüğe girmesiyle, Ek Madde 80 de belirtilen 3 Fakülte, 2 Enstitü, 1 Sağlık Yüksekokulu ve 3 Meslek Yüksekokulundan oluşturularak Artvin Çoruh Üniversitesi adıyla, kurulmuştur. Bu kuruluşu müteakip, Üniversite bünyesinde Yusufeli Meslek Yüksekokulu (Aralık 2007), Mühendislik Fakültesi ve Hopa İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi (2010) ve Borçka Acarlar Meslek Yüksekokulu (2011) kurulmuştur. Böylece Artvin Çoruh Üniversitesi bünyesindeki akademik birim sayısı 13‟e yükselmiştir.

    Üniversitemiz kuruluş yılı olan 2007 yılından itibaren hızlı bir kadrolaşma sürecine girmiş 2011 yılı itibariyle akademik personel sayımız 283‟e, idari personel sayımız 155‟e yükselirken öğrenci sayımız da 4448‟e ulaşmıştır.

    Üniversitelerden evrensel düzeyde kaliteli eğitim, öğretim ve bilimsel araştırmalar yaparak ülke kalkınmasına yardımcı olmaları beklenmektedir.

    Üniversiteler bu görevlerini yerine getirirken planlı çalışmak zorundadırlar. Bu aynı zamanda 5018 sayılı kanunun getirdiği yasal bir zorunluluktur. Bu kanun çerçevesinde yapılması gereken stratejik planlama; kamu idarelerinin planlı hizmet sunmaları, politika geliştirmeleri, bu politikaları performans esaslı bütçelemeye dayandırmaları ve uygulamayı etkili bir şekilde izleyip değerlendirmelerini sağlamaya yönelik temel bir araç olarak benimsenmiştir. Stratejik planlama yaklaşımı ile politika belirleme ve maliyetlendirme kapasitesinin güçlendirilmesi, hedeflere dayalı yönetim anlayışı ve bütçelemenin geliştirilmesi, kamu hizmetlerinin arzında yararlanıcı taleplerine duyarlılığın artırılması ve hesap verme sorumluluğunun oluşturulması amaçlanmaktadır.

    Bu amaçla hazırlanan Üniversitemiz Stratejik Planının Giriş bölümünde; Stratejik planın amacı, hukuki çerçevesi, süreci ve stratejik planlama kurulu ve stratejik planlama komisyonu üyelerinin listesi, Genel Bilgiler Bölümünde; Tarihçe, Akademik ve İdari Örgütlenme, Stratejik Planlama Süreci Bölümünde; Durum analizi, Eğitim-Öğretim  Faaliyetleri, İnsan Kaynakları, Araştırma ve Yayın faaliyetleri, Fiziki Altyapı ve Hizmetler, Mali Kaynaklara ait bilgiler, Paydaş analizi ve GZFT analizi, Stratejik Plan bölümünde Misyon, Vizyon, Değerler ve İlkeler, Stratejik Amaç, Hedef, Strateji ve Performans Göstergeleri, Maliyetlendirme, İzleme ve Değerlendirme konularına yer verilmiştir.

    Bu plan Üniversitemizin ulaşmayı arzu ettiği yeri göstermekte olup uzun vadeli ve geleceğe dönük bir bakış açısı taşımaktadır. Oluşturmaya çalışılan plan gerçekçidir, Üniversitemizi istenilen yönde değiştirmeye olanak verecek yapıdadır, aynı zamanda hesap verme sorumluluğu ile kaliteli yönetimin bir aracı olarak düşünülmektedir. Stratejik Planımızın oluşturulması süreci üst yönetimin desteklediği, katılımcı bir yaklaşımla gerçekleştirilmiştir.

    Artvin Çoruh Üniversitesi Stratejik Planı‟nın hazırlanması sırasında emeği geçen fakülte, enstitü, yüksek okul, meslek yüksek okulları ve idarî birimlerin stratejik planlama komisyonlarındaki görevlilere, ayrıca Üniversite Stratejik Planlama Kurulu ve Üniversite Stratejik Planlama Komisyonu üyelerine teşekkür ederim.

    Üniversitemizde bundan sonraki yıllarda gelecek yöneticilerin, daha hızlı ve istenilen biçimde kurumu geliştirebilmeleri için, Stratejik Planı 2013-2017‟nin bir referans noktası oluşturması; kaynak kullanımı, alınacak kararlar ve insan kaynakları politikalarının bu stratejik planla uyumlu olması gerekir. Doğal olarak değişen koşullara bağlı olarak bu  stratejik plan geliştirilecek ve güncellenecektir. Üniversitemizin geleceğe ışık tutabilmesi ve yeniliklere uyumlu büyüyebilmesi açısından bu stratejik plan esas oluşturacak ve stratejik planın uygulanması üniversitemizi güçlü bir kurum hâline getirecektir.

    Saygılarımla.

     Prof. Dr. Mehmet DUMAN

    Rektör

  • A 1- Eğitim-öğretimi geliştirmek
    A 2- Bilimsel faaliyetleri geliştirmek
    A 3- İnsan kaynaklarını geliştirmek
    A 4- Paydaşlarla ilişkileri geliştirmek
    A 5- Fiziki alt yapıyı geliştirmek

  • H1.1- Öğrencilerin, eğitim ve öğretim sürecine daha etkin katılımının sağlanarak, ilgi ve motivasyonlarını artırmak

    H1.2- Öğrencilerin uygulamaya ilişkin deneyimlerini artırmak

    H1.3- Öğretim elemanlarının eğitici ve öğretici niteliğini artırmak

    H1.4- Lisansüstü eğitim-öğretimin yaygınlaştırılması ve kalitesinin artırılmas

    H1.5- Var olan bölüm ve programlara öğrenci almak ve yeni fakülte, bölüm ve program açmak

    H2.1- Bilimsel yayınların sayısını ve niteliğini artırmak

    H2.2- Ulusal ve uluslararası kongre, sempozyum vb. bilimsel toplantılar düzenlemek

    H2.3- Kalkınma Bakanlığı, TÜBİTAK, COST, AB vb. yurtiçi ve yurtdışı destekli projelerin sayısını ve alınan destek miktarını artırmak

    H2.4- Araştırma altyapısını güçlendirmek

    H3.1- İhtiyaçlar çerçevesinde organizasyon yapısını gözden geçirmek ve ilgili mevzuatı güncellemek

    H3.2- İnsan kaynaklarını yönetimini geliştirmek

    H3.3- Üniversitemizin bilgiyi etkin kullanımını geliştirmek

    H3.4- Destek hizmetleri ve sosyal imkânları geliştirmek

    H4.1- Öğrencilerin şikayet ve dileklerini iletme imkanlarını artırmak

    H4.2- Paydaşlar için çeşitli bilim, kültür, sanat ve spor etkinliklerini desteklemek

    H4.3- Öğrenci ve mezunların kişisel bilgilerini içeren veri ağını oluşturmak ve kariyer geliştirmeye yönelik faaliyetler geliştirmek

    H4.4- Üniversite faaliyetlerinin kamuoyu ile paylaşımını sağlamak

    H4.5- Sorun odaklı toplantılar düzenleyerek dış paydaşlara gerekli destekleri sağlamak

    H4.6- Uluslararası eğitim, araştırma ve sivil toplum kurumları ile ilişkilerin geliştirilmesi

    H5.1- Üniversite yerleşkelerinin altyapı ve kapalı alanlarını iyileştirmek ve etkin kullanımını sağlamak

    H5.2- Birimlerin sağlıklı ve kontrol edilebilir gelişimini sağlayacak altapı ve fiziksel alanlarını ortak standartlara getirmek

    H5.3- Teknoloji ve ulaşım altyapısını geliştirmek

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

Performans Programları
Faaliyet Raporları

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]