2010-2014 dönemi Ordu Üniversitesi Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • 2006 yılında kurulan ve çok kısa geçmişine rağmen büyüme yolunda olan üniversitemiz, toplumumuzun ihtiyaçları ve talepleri doğrultusunda eğitim ve öğretime yön vermiş, yeni oluşturulan, fiziki yapısı ve çevre düzenlemeleriyle de çağdaş bir görünüm kazanma yolundadır. Üniversitemiz kurulduğu günden bu yana seçkin akademik kadrosu ve hızla artan eğitim kalitesi ile kendine güvenen ve üretken bireylerin yetiştirilerek çağdaş bir toplum oluşturulmasına katkı sağlamaktadır.

    Temel değerleri arasında yer alan ‘Akıcılık’, ‘Bilimsellik’, Sevgi-Saygı’ ve ‘İşbirliği’ gibi değerlerin yanı sıra üniversitemiz; eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme, bilimsel yayın ve uygulamada dünya standartlarına ulaşmayı, Türkiye ve dünyanın en seçkin üniversiteleri arasında yer almayı; çağımız teknolojisinden yararlanarak bilgiye ulaşmanın yollarını öğretmeyi; toplumun tüm kesimleri ile bütünleşerek ülkemizin ve yöremizin bilim, teknoloji ve kültür hayatına katkıda bulunmayı ve üniversite-sanayi-toplum işbirliğini güçlendirmeyi, evrensel değerlere sahip, küreselleşen dünya koşullarına uygun, mevcut fiziksel mekan, makine, teçhizat, beyin gücü ve bilgi birikimini girişimci düşünceler ile değerlendirerek ek finansal kaynaklar yaratmayı, gelişmiş ve modern işletme teknik ve yöntemlerini uygulayan  bir kurum olmayı hedef edinmiştir.

    Bu bağlamda; geleceğe ışık tutacak “Stratejik Plan” çalışmasının yapılması bütün dünyada olduğu gibi ülkemizde de çok önemli bir ihtiyaçtır. Bu bağlamda, DPT Müsteşarlığının öngördüğü ilkeler doğrultusunda 2010–2014 yıllarını kapsayan “ODÜ Stratejik Planı” hazırlanmıştır. Bu Stratejik planın hazırlanması ile birlikte hedeflediğimiz faaliyetlerin en etkin şekilde uygulamaya konulması başlıca takip edeceğimiz yol olacaktır. Bu yönüyle büyük emekler verilerek hazırlanan planın uygulamasında, üniversitemizin bütün birim ve çalışanlarına büyük sorumluluklar düşmektedir. Kurulduğumuz günden bu yana yürüttüğümüz faaliyetleri ekip ruhu anlayışıyla nasıl başarılı bir şekilde tamamlamışsak, stratejik planda yer alan amaçlara ulaşılması konusunda da aynı ekip ruhuyla hareket edileceğine olan inancım sonsuzdur.

    Ordu Üniversitesi 2010-2014 Stratejik planının hazırlanmasında emeği geçen Stratejik Plan Komisyon Başkanı ve üyelerine teşekkür eder, üniversitemizi bu hedeflere ulaştıracak tüm çalışanlarımıza başarılar dilerim.

  • A1- Eğitim-öğretimin kalitesinin artırılarak daha çağdaş normlara ulaştırılması.

     

    A2- E-üniversite altyapısını geliştirmek.

     

    A3-Bilimsel araştırma ve yayınları, nicelik ve nitelik açısından artıracak araştırma olanaklarını geliştirmek (Teknolojik altyapısı güçlü, araştırma geliştirmede ileri düzeyde olmak).

     

    A4- Araştırma ve eğitim yoluyla üniversitenin bölgesel, ulusal ve uluslararası tanınırlığını ve etkinliğini artırmak.

     

    A5- Ulusal ve uluslararası eğitim ve araştırma kurumları ile iletişim ve işbirliğini geliştirmek.

     

    A6- Kurumsal öğrenmeyi desteklemek, kurumsallaşmayı sağlamak, kurum kültürü ve kimliğini geliştirmek.

     

    A7- 2014 yılının sonuna kadar çalışan memnuniyetini iş tatminini artırmak ve çalışanın gelişimini sağlamak.

     

    A8- Öğrencilerin gelişimini desteklemek (Kişisel, akademik, kültürel, sosyal, sportif, destek hizmetleri, idari işler vb.).

     

    A9- Öğrenci ve mezunların üniversite ile bağlarını geliştirici faaliyetlerde bulunmak.

     

    A10- Üniversite ile Toplum arasındaki iletişimi güçlendirmek ve Toplum desteğini en yüksek seviyelere çıkarmak. (Bölgesel kalkınmaya yönelik toplumsal gereksinimlere, sanayi istemlerine ve kamunun ihtiyaçlarına cevap verecek bilimsel ve sosyal etkinlikler, projeler ve araştırmalar yapmak, ihtiyaca yönelik yeni programlar açmak, sanayi, kamu ve sivil toplum örgütleri ile iyi ilişkiler kurmak).

  • H1.1- 2014 yılının sonuna kadar eğitim-öğretim ve sosyal faaliyetlerin yürütüldüğü mekanların iyileştirilmesi, düzenlenmesi ve güncellenmesi.

    H1.2- Üniversite birimleri bünyesinde yeni bölümlerin, Anabilim / Anasanat dallarının açılması ve aktif olmayan mevcut bölümlerin faaliyete geçirilmesi.

    H1.3- 2014 yılı sonuna kadar eğitim müfredat programı geliştirme çalışmalarının sürdürülmesi.

    H1.4- 2014 yılı sonuna kadar yenilikçi eğitim-öğretim stratejilerinin kullanılması.

    H1.5- 2014 yılı sonuna kadar öğrenciler için çağdaş ve etkili eğitim ortamının (sınıf, laboratuar vb.) oluşturulması.

    H1.6- 2014 yılı sonuna kadar öğretim elemanı başına düşen lisans öğrenci sayısının istenen seviyeye getirilmesi.

    H1.7- 2012 yılından itibaren tüm akademik birimlerde, öngörülen eğitim, araştırma ve diğer faaliyetler doğrultusunda beş yıllık akademik insan kaynağı planlarının yapılması.

    H1.8- 2014 yılı sonuna kadar bilgisayar laboratuarının verimli kullanımının sağlanması.

    H1.9- 2010 yılından başlamak üzere öğretim elemanı kalitesinin yükseltilmesi.

    H1.10- 2010 yılından başlamak üzere öğrenci kalitesinin yükseltilmesi.

    H1.11- 2014 yılının sonuna kadar merkez kütüphanede eğitim kalitesini artırıcı bilimsel ve teknolojik altyapının geliştirilmesi.

    H1.12- Kütüphane olanaklarından yararlananların sayısında 2014 yılı sonuna kadar % 50’lik artış olması için gerekli çalışmaların yapılması.

    H1.13- 2014 yılından itibaren ihtisas kütüphanelerinin eğitim kalitesini artırıcı bilimsel ve teknolojik altyapılarının geliştirilmesi.

    H1.14- 2014 yılı sonuna kadar lisansüstü eğitimin geliştirilmesi.

    H1.15- 2012 yılından itibaren lisansüstü eğitimde yüksek akademik seviyeye ulaşarak üniversitenin kurumsal yapısı ve akademik ortama katkıda bulunulması.

    H1.16- 2014 yılından başlamak üzere staj eğitimlerinin verimli olmasının sağlanması.

    H2.1- 2012 yılının sonuna kadar birimlere ait mevcut web sayfalarının eksikliklerinin giderilerek güncel tutulmasının sağlanması.

    H2.2- 2014 yılının sonuna kadar öğrencilere sunulan hizmetlerin zamanında ve etkin bir biçimde bilgi ve iletişim teknolojileri aracılığı ile verilmesi için gerekli düzenlemelerin yapılması.

    H2.3- İnternet alt yapısının 2014 yılının sonuna kadar güçlendirilmesi ve bütün birimlerin erişiminin sağlanması. (İnternet altyapısının yenilenmesi)

    H2.4- E- Fakülte / Enstitü / Yüksekokul ve MYO olabilme yolunda gerekli bilgilerin 2014 yılının sonuna kadar sağlanması. 

    H2.5- 2014 yılının sonuna kadar öğrencilere internet üzerinden verilen hizmetlere yenilerinin eklenmesi.

    H3.1- 2014 yılının sonuna kadar ulusal ve uluslararası alanda yayınlanan makale sayısının %25 artırılmasının özendirilmesi.

    H3.2- 2014 yılı sonuna kadar ulusal ve uluslararası bilimsel toplantı ve aktivitelere katılımın teşvik edilmesi.

    H3.3- 2014 yılının sonuna kadar ulusal ve uluslararası proje sayılarının artırılması.

    H3.4- 2011 yılı sonuna kadar başarılı tezlerin enstitü yayını olarak basılmasının sağlanması.

    H3.5- 2012 yılının sonuna kadar üniversite araştırma projeleri ve üniversite dışı kuruluşların desteklediği lisansüstü çalışmaların sayısının % 20 artırılması.

    H3.6- Kütüphane olanaklarının 2014 yılından başlayarak geliştirilmesi. 

    H4.1- Uluslararası, ulusal ve bölgesel konularda araştırmaların özendirilmesi ve sonuçlarının 2014 yılının sonuna kadar kamuoyuna aktarılması. 

    H4.2- 2009 yılının sonuna kadar üniversitenin bölgesel, ulusal düzeydeki olanaklarından yararlanarak sivil toplum örgütleri, basın – yayın vb. gruplarla iletişimin sağlanması.

    H4.3- Bölgesel tanınma için yerel yönetimlerle ve özel sektör işletmeleriyle işbirliği yaparak araştırma ve eğitim faaliyetlerinin 2014 yılından başlayarak düzenlenmesi.

    H4.4- 2014 yılının sonuna kadar üniversitenin tanıtılması açısından bölüm düzeyinde bölgesel ve ulusal programların düzenlenmesi.

    H4.5- Eğitim aracılığı ile toplum desteğinin, 2010 yılından itibaren kazanılması. 

    H4.6- 2014 yılının sonuna kadar ulusal ve uluslararası konferans, panel, sempozyum gibi bilimsel toplantıların sayısının % 5 artırılması.

    H4.7- 2014 yılının sonuna kadar uluslararası düzeyde tanınırlığın sağlanması.

    H4.8- 2012 yılının sonuna kadar bölgesel işbirliği ve tanınırlığın artırılması.

    H4.9- 2010 yılından başlayarak birimlerin potansiyel öğrencilere her yıl etkin şekilde tanıtımının sağlanması.

    H4.10- 2010 yılından itibaren öğrenci memnuniyetinin artırılması yoluyla üniversite tanıtımının etkinleştirilmesi.

    H4.11- 2012 yılından başlayarak mezunların iş bulmasını destekleyici çalışmalarda bulunularak tanıtım çalışmalarına destek verilmesi.

    H4.12- 2011 yılından başlayarak yabancı dil eğitimini artırmak suretiyle tanıtım çalışmalarının desteklenmesi.

    H4.13- 2014 yılı sonuna kadar araştırma bakımından birimlerin ulusal ve uluslararası tanınırlığı ve etkinliğinin üst sıralara çıkarılması.

    H5.1- 2014 yılı sonuna kadar özellikle uluslararası programlar ile ikili anlaşmaları artırarak bu programlar çerçevesinde öğrenci ve öğretim elemanı değişiminin geliştirilmesi.

    H5.2- AB programlarından daha fazla yararlanmak amacıyla proje ve etkinlik sayısının 2014 yılı sonuna kadar artırılması.

    H5.3- 2014 yılından itibaren öğrencilerin/öğretim elemanlarının yurt içi ve yurt dışı hareketliliğinin artırılması.

    H5.4- 2014 yılının sonuna kadar kamu kuruluşları, diğer üniversitelerin ilgili Fakülte / Enstitü / Yüksek Okul / MYO ve özel sektör kuruluşları gibi ana paydaşlarla daha etkin iletişimin sağlanması.

    H5.5- 2014 yılının sonuna kadar birimlerin eğitim ve araştırma alanına paralel eğitim veren ve araştırma yapan uluslararası eğitim kurumları ile iletişim kurulması.

    H5.6- 2014 yılından başlayarak üniversitemiz meslek yüksekokullarının her yıl bir araya gelerek iletişim ve bilgi alışverişinin sağlanması.

    H5.7- 2014 yılından itibaren paydaşlarla eğitim, sağlık, hizmet, tarım ve sanayi alanında olumlu ilişkilerin kurulması, sürdürülmesi ve geliştirilmesi.

    H6.1- Temelinde başarı, rekabet üstünlüğü sağlama, insana saygı ve güvenin olduğu kurum kültürü ve kurumsal öğrenmeyi destekleyici sürekli bir gelişme ve değişim anlayışının 2013 yılı sonuna kadar oluşturulması.

    H6.2- 2012 yılından başlayarak Kurum bilincinin geliştirilmesi.

    H6.3- 2012 yılından itibaren üniversitedeki öğrencilerin kurum kültürünü benimsemelerini sağlayarak güçlü bir kültür oluşturulması.

    H6.4- 2014 yılı sonuna kadar başarının daha fazla teşvik edilmesi ve desteklenmesi.

    H6.5- 2012 yılından başlayarak öğrencilerinin ODÜ’de eğitim almaktan onur duymalarının sağlanması.

    H6.6- 2013 yılından itibaren mezunlar ile iletişimin geliştirilmesi ve öğrenci performanslarının artırılması.

    H6.7- 2013 yılı sonuna kadar akademik ve idari personelin görev yaptıkları birimlerine ve dolayısıyla üniversiteye bağlılık duygusunun sağlanması ve pekiştirilmesi.

    H6.8- 2012 yılından itibaren Cumhuriyetin kazanımlarının her zaman hafızalarda canlı tutulmasını sağlamaya yönelik etkinliklerin düzenlenmesi.

    H7.1- Özlük haklarının düzenlenmesi.

    H7.2- 2014 yılı sonuna kadar personel memnuniyetini artırmak için katılımcı yönetim modelinin geliştirilmesi.

    H7.3- 2014 yılı sonuna kadar çalışanların çalışma ortamlarının düzeltilmesi.

    H7.4- Akademik personelin mesleki faaliyetlerine ilişkin ihtiyaçlarının 2014 yılı sonuna kadar karşılanması ve gelişiminin desteklenmesi.

    H7.5- 2014 yılı sonuna kadar akademik ve idari personelin görev paylaşımı ve görevlerin yerine getirilmesinde yetki ve sorumluluklarının bilincinde olmalarının sağlanması. 

    H7.6- 2013 yılı sonuna kadar ilçelerde görev yapılmasının daha cazip hale getirilmesi.

    H8.1- Öğrenci memnuniyetinin 2012 yılından başlayarak her yıl sürekli olarak artırılması.

    H8.2- 2013 yılı sonuna kadar sınıf danışmanları aracılığıyla öğrencilere sunulan danışmanlık hizmetlerinin daha da etkinleştirilmesi.

    H8.3- 2014 yılı sonuna kadar öğrencilere yönelik sosyal, kültürel ve sportif Stratejilerin nicelik ve nitelik açısından geliştirilmesi.

    H8.4- 2014 yılı sonuna kadar öğrencilere çevreleriyle sağlıklı bir ilişki ve iletişim kurmalarını sağlayacak bir ortam sunulması.

    H8.5- 2014 yılı sonuna kadar öğrencilerin akademik gelişiminin desteklenmesi.

    H8.6- 2013 yılı sonuna kadar öğrencilerin barınma ve ulaşım sorunlarının giderilmesi açısından gerekli işlemlerin yapılması.

    H9.1- 2012 yılından itibaren Merkez yerleşke dışında bulunan öğrencilerin merkez yerleşke ile iletişiminin artırılması.

    H9.2- 2010 yılından başlamak üzere mezunlar derneği aracılığıyla mezuniyet sonrasında da mezunlar arasında birlikteliğin sağlanması.

    H10.1- 2014 yılı sonuna kadar üniversitenin topluma iyi tanıtılması ve halkla iç içe bir kurum olduğunun çeşitli yaklaşımlarla gösterilmesi.

    H10.2- 2014 yılı sonuna kadar lise öğrencilerinin üniversite yerleşkesini ve birimlerini gezip görerek tanımalarının sağlanması ve bunun için ilgili birimlerle program yapılması.

    H10.3- 2013 yılı sonuna kadar basın-yayın yoluyla üniversite-toplum ilişkisinin geliştirilmesi.

    H10.4- Üniversitenin sanayi ve kamu kuruluşlarıyla işbirliğinin 2014 yılı sonuna kadar geliştirilmesi. 

    H10.5- 2013 yılı sonuna kadar Üniversite ve iş dünyası arasındaki iş birliği ve iletişimi artırmaya yönelik eğitim faaliyetlerinin yapılması.

    H10.6- 2014 yılı sonuna kadar eğitim ve öğretim faaliyetlerini sanayi ihtiyaçları gözetilerek yeniden düzenlenmesi.

    H10.7- 2013 yılı itibarıyla toplumun öncelik taşıyan sorunlarına, yönelik faaliyet ve araştırmaların artırılması.

    H10.8- 2014 yılı sonuna kadar Toplum-Üniversite işbirliği çerçevesinde halkın sporla ilgili bilgilendirilmesini sağlayıcı çalışmalar yapılması.

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

Performans Programları
Faaliyet Raporları

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]