2013-2017 dönemi Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • ÖSYM, tarihsel olarak üniversitelere öğrenci seçme ve yerleştirme amacı ile kurulmuş olmasına rağmen zaman içerisinde Devletin değişik birimlerine personel seçimi ve atamalar dâhil farklı amaçlı birçok sınavı gerçekleştirir duruma gelmiştir. Bu sebeple Kurumun yasal statüsünü belirleyen bir kanuna ihtiyaç duyulmuş ve 3 Mart 2011 tarihli Resmî Gazete’de yayımlanan 6114 sayılı Kanun ile idari ve mali özerkliğe sahip “Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı” adını alarak bir tür Devlet sınav merkezi hâline dönüşmüştür.
    Günümüz dünyasında süregelen teknolojik gelişim ve değişimler ÖSYM içerisinde de etkisini göstermiş, bu doğrultuda sınav sitemi dâhil birçok alanda yapılan yeniliklerle sınavların tüm aşamalarının daha güvenli, daha adil bir yapıya kavuşması sağlanmış, sınavlarda haksız kazanım sağlamayı amaçlayanların engelleneceği yeni bir sistem ortaya konmuştur. Adil ölçütlerle sınav yapabilmek amacıyla, tüm çalışmaların merkezinde sınav güvenliği uygulamaları yer almıştır. Çalışmalar ilerledikçe, toplum tarafından da bu uygulamaların çok yerinde uygulamalar olduğu anlaşılmış ve bu farkındalık arttıkça kurumsal imajın yenilenme süreci başlamıştır.
    ÖSYM, dinamik ve aktif yapısı ile değişim sürecini tamamlamaya kararlı bir yönetim kadrosuna kavuşmuş ve herkesin, başkasının hakkına tevessül etmeden, yalnızca hak ettiğini aldığı bir sınav sisteminin oluşturulması için her türlü girişim başlatılmıştır. Sınavlar, kimsenin bilgisi ve erişimi olmadan seçilecek sorularla seçim aşamasından test hâline gelinceye kadar mümkün olduğunca el değmeden hazırlanacak ve sorular yalnızca sınav esnasında görülebilecektir.
    Tüm çalışanların gelişimi desteklenerek kurum, entelektüel birikimi yüksek, kurumsal zekâsı üst düzeyde ve kurumsal hafızası geniş bir Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezine dönüştürülecektir. Kâğıtsız ofis uygulamaları ile kurumsal ataletin önüne geçilerek bürokrasiden kaynaklanan engeller ortadan kaldırılmış olacaktır. Aday odaklı uygulamalar sayesinde, adayların kolaylık ve rahatlıkla sınava girecekleri koşullar sağlanacaktır. ÖSYM ile adaylar arasındaki mesafe her geçen gün biraz
    daha kapatılarak sınav kalitesi, aday-ÖSYM etkileşiminin kalitesi ile pekiştirilecektir. Güvenli ve nitelikli sınav ilkesi, kamuoyunca çok net bir şekilde algılanacaktır.
    Bu stratejik plan, ÖSYM’nin, 2013-2017 yılları arasında hedeflediği ölçme, seçme ve yerleştirme alt yapısını teşkil etmekte ve prototip uygulamalar doğrultusunda, uygulama sorunlarının ortadan kaldırılacağı bir sınav ortamının oluşturulmasını, hak ve adalet ölçüsünden taviz verilmeden bilimsel
    yöntemler ile sürekli kendisini geliştiren bir yapıya kavuşmasını sağlayacak stratejik amaçları içermektedir. Bu plan, ÖSYM’nin, elektronik sınav ortamı oluşturulmasından başlanarak sadece yurt içinde değil yurt dışında da saygın bir Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi olarak kabul edilmesini sağlamaya kadar birçok farklı amacı gerçekleştirmeye yönelik olarak yapılacak çalışmaları içermektedir.
    Geliştirilen stratejiler hedeflere, hedefler eylem planlarına dönüştürülerek kurumsal performans göstergelerinin amaçlayacağı başarılar yakalanacak ve ÖSYM, arzu edilen niteliklere ve yapıya kavuşturulacaktır. Planın tüm ülkemize hayırlar getirmesi dileği ile tüm çalışanlarımıza bu yüce amaçlar uğruna gösterecekleri çabalardan dolayı şimdiden teşekkür ederim.
                                                                                                             Prof. Dr. Ali Demir
                                                                                                                ÖSYM Başkanı

  • A1. Kurumun gerçekleştirdiği ölçme, seçme ve yerleştirme çalışmalarının tümünde, nitelikli, güvenli, adil, hayatı kolaylaştıran ve aday odaklı bir sınav sisteminin oluşturulması ÖSYM’nin temel stratejik amacıdır.

    A2. ÖSYM bilgi yoğun çalışan bir kurum olduğundan, entelektüel sermayesi yüksek, yetkin ve yetkelendirilmiş iş gücü oluşturmak stratejik amaçlarından birisidir.

    A3. ÖSYM’nin tüm çalışmalarını entegre bir yapıda çalışacak şekilde elektronik ortama taşımak ve özellikle elektronik sınav sisteminin oluşturulmasını sağlamak, stratejik amaçlarından biridir.

    A4. Ulusal ve uluslararası alanda ihtiyacı olan her kuruma ölçme, değerlendirme, seçme ve yerleştirme hizmeti verebilmek ÖSYM’nin temel stratejik amaçları arasındadır.

    A5. ÖSYM ve ilgili uygulamalar hakkında başta adaylar olmak üzere toplumun ilgili her kesiminin en etkin şekilde ve en kısa sürede bilgilendirilmesini sağlayacak alt yapının oluşturulması ve bu kapsamda teknolojik yatırımların öncelikli olarak hayata geçirilmesi stratejik amaçlardandır.

  • H1.1- İnternet üzerinden tüm aday işlemlerinin gerçekleştirilmesi

    H1.2- Aday havuzunun sürekliliğinin sağlanması

    H1.3-Adaylar üzerinden sınav güvenliği baskısının kaldırılması için teknolojik çözümlerin üretilmesi

    H1.4-Sınavların standardizasyonunun sağlanması standardize edilmesi

    H1.5-Özel Nitelikli Sınavlar ve Adaylar ile İlgili Uygulama ve İlişkilerde Aday Odaklılık

    H2.1-Bireysel gelişim programları ve çalıştaylar oluşturmak

    H2.2-Ölçme, seçme ve yerleştirme konusunda çalıştaylar oluşturmak uluslararası bilimsel çalışmalara katılmak

    H2.3-Ölçme, seçme ve yerleştirme konusunda AR-GE çalışmalarına süreklilik kazandırılması

    H2.4-Kurumsal hafızayı sağlam temeller üzerine oturtmak

    H2.5-Performans yönetim sisteminin kurulması

    H3.1-Süreç yönetimine geçilmesi

    H3.2-Yönetim Bilişim Sisteminin kurulması

    H3.3-Soru havuzu ve elektronik test oluşturma sisteminin gerçekleştirilmesi

    H3.4-Sınav evraklarının geriye doğru tüm hareketlerini izleyebilen bir sistemin kurulması

    H3.5-Kurumun dışına gönderilecek olan tüm bilgilerin elektronik ortamda internet üzerinden sunulması

    H3.6-Elektronik sınav sisteminin oluşturulması

    H3.7-Sınav uygulamalarında faydalı modellerin hayata geçirilmesi

    H3.8-ÖSYM bilgilerinin güvenliği için alt yapı modernizasyonunun sağlanması

    H4.1-16/05/2013 tarihli ve 2013/4658 sayılı BKK uyarınca Türkiye’nin değişik bölgelerinde temsilciliklerin açılması

    H4.2-Her ilde bir sınav merkezinin oluşturulması

    H4.3-Uluslararası sınav yapabilmek için girişimlerde bulunulması

    H4.4-Yeterlilik Sertifikasyon Merkezinin Kurulması

    H5.1-Aday bilgilendirme ve eğitim yönetim sisteminin kurulması

    H5.2-Toplum ile ilişkiler sisteminin ve organizasyonel yapının oluşturulması

    H5.3-Medya ile ilişkilerin düzenli bir şekilde yürütülmesi

    H5.4-Uluslararası ilişkilere yönelik uygulamaların başlatılması ve kurumsallaştırılması

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

Performans Programları
Faaliyet Raporları

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]